Sure. =.=Vitulv said:Recca said:Trosor - erektion.Vitulv said:Mmm... Nu är jag rädd att jag inte riktigt är med...
Sure, eller inte, men vad sägs om att inte diskutera det i den här tråden?
Sure. =.=Vitulv said:Recca said:Trosor - erektion.Vitulv said:Mmm... Nu är jag rädd att jag inte riktigt är med...
Sure, eller inte, men vad sägs om att inte diskutera det i den här tråden?
Som i Arferts fall, t.ex. (och sorry, nu kanske det här blir OT). Efter de senaste dagarnas bedrövliga diskussioner har han beslutat att inte längre posta några previews av Fantasy! på rollspel.nu. Ett beslut som jag förstår fullt ut och stödjer med kraft.
Varför pärlor till svin, liksom?
Ymir said:Som i Arferts fall, t.ex. (och sorry, nu kanske det här blir OT). Efter de senaste dagarnas bedrövliga diskussioner har han beslutat att inte längre posta några previews av Fantasy! på rollspel.nu. Ett beslut som jag förstår fullt ut och stödjer med kraft.
Varför pärlor till svin, liksom?
"Buhu, jag tycker inte om vad ni säger om det jag gjort, så nu ska jag STRAFFA ER genom att lämna forumet/inte posta några previews mer!!"
Ymir said:Jag har ingen aning om vad han har sagt och inte sagt, jag utgick bara från hur det lät på ditt citat.
daflum said:Hur ligger det till med den konstiga saken jag läste någonstans med att de försökte sno svavelvinter? var det bara inbillning från min sida?
Telash said:Jag kände mig till och med "tjatig" och "jobbig" när jag skrev mycket om mitt spel.
Arfert said:Tja det där med hemlighetsmakeri är ju skitsnack. Snarare anses det ju positivt när nån överraskar med ett nytt spel i butik.
krank said:Arfert said:Tja det där med hemlighetsmakeri är ju skitsnack. Snarare anses det ju positivt när nån överraskar med ett nytt spel i butik.
Det jag frågar mig är på vilket sätt spelet blir bättre av att inte ses av fler under skapandeprocessen, inte huruvida konsumenter/butiker blir positivt överraskade.
Jag är helt övertygad om att ju fler man har som kommenterar och tycker, desto fler är det som ser vilka tankemissar man gjort. Man behöver inte bry sig om allas åsikter, men ju fler åsikter man får in desto större chans att spelet blir riktigt bra.
Jag har mycket svårt för hemlighetsmakeri av just den anledningen; den egocentriska uppfattningen att "jag gör minsann MYCKET bättre spel än ALLA ens kan TÄNKA sig, och det finns INGEN utom jag och några jag känner som kan bidra kreativt till mitt spel". Den är ganska osmaklig.
Sedan skiter väl jag om man använder wrnu eller något annat forum. Det är inte det som är grejen. Gillar man inte klimatet här får man väl leta sig annorstädes. Grejen är att man visar lite ödmjukhet; att man öppnar för möjligheten att man själv aldrig kommer att komma på alla bra idéer till sitt spel själv. Att spelet kommer att bli sämre om man bara håller utvecklingen privat.
Men vad vet jag? Mina spel står inte i butikshyllor. Feel free to tycka att jag är en liten snorunge som borde hålla käft.
krank said:Jag har nog ett visst mått av förakt mot alla spelskapare som håller på med hemlighetsmakeri och inte kan samarbeta eller kommunicera öppet om sina skapelser.
Laowai said:En del av kritiken har gått bortom att vara konstruktiv och låter typ "Du och ditt spel är skit, och du borde inte skaffa barn för resultatet skulle bara bli detsamma (och du slår bergis din hund)."