Nekromanti Det konstigaste som hänt dig i hobbyväg?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja...

Vad är det konstigaste du varit med om under din tid inom hobbyn? Om det varit i spel eller vid spelbordet spelar ingen roll.

Min konstigaste och mest obehagliga upplevelse var när då en spelare slog en annan spelare på käften för att han inte gillade den andres sätt att spela. Jag vet inte om det var andra aspekter som spelade in, men det var hur som helst totally f*cked.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
HalmiCon för länge sedan. Min första kontakt med friformande teater-rollspelare.

Det var rackarns annorlunda, man fick små lappar med instruktioner och "spelledaren" klippte stenhårt i handlingen. Det hoppades friskt fram och tillbaka mellan olika genrer mellan scenerna.

Dessutom spelade vi på en scen, vilket gjorde det hela ännu mer surrealistiskt.

Jag var ruskigt bortkommen om jag minns rätt, men det var kul att se veteranerna spela, ibland undrade jag om det inte var någon sorts skämt och alla utom jag var införstådda. :)

--

Also. Det konventet hade den mest fantastiska schemaläggningen EVER. I början på varje pass samlades alla deltagarna, och spelledarna började pitcha pass. I takt med att de vann spelares intresse troppade de av till spelsalarna. Det funkade helt enormt bra, och vi har tagit inspiration av det till Indierummet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Jag blev år 1986 hembjuden av en tjej under förevändning att jag skulle lära henne EDD och hjälpa henne att göra en gubbe.

Men egentligen var det nördförförelse hon hade på dagordningen. Pinsamt nog (kinderna hettar än idag när jag tänker på hur naiv och oförstående jag var) fick hon jobba en hel del innan det gick upp för mig.
 

Doctor_Hell

Veteran
Joined
2 Mar 2009
Messages
142
Location
Sweden
konstigaste som hänt mig är nog när en person som jag spelade och fortfarande spelar med helt utan förvarning ställer sig upp och slänger pennor och och tärningar i mitt vardagsrumsgolv och börjar slå i dörrar och skrika och skälla ut oss efter noter ...

det visade sig senare att han hade problem på hemmafronten med sin flickvän och att spelgruppen fick agera slagpåse samt att han troligtvis lider av adhd ...


men det var en ganska konstig upplevelse att få höra helt utan anledning att man är dum i huvudet och en jävla fi**a osv dessutom väldigt obehagligt eftersom alla satt som på nålar resten av det spelmötet


har även en story där jag kom på en person jag spelade med för många år sedan med att sitta och onanera till bilder på brudar i om det var nån add bok om jag inte minns fel
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jag har som ni vet mer skrivit än spelat men jag vill bara inflika att det här är en av de märkligaste trådar jag läst. Sitter som ett utropstecken. Följer den med skräckblandad förtjusning.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Mitt under en rollspels session snubblar en granne in stupfull i min gammla lägenhet och somnar på min säng.
hon vaknade upp ca 4 timmar senare skrikande och undrade vart hon var.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Niklas73 said:
Jag har som ni vet mer skrivit än spelat men jag vill bara inflika att det här är en av de märkligaste trådar jag läst. Sitter som ett utropstecken. Följer den med skräckblandad förtjusning.
Ja, den blev långt mycket mer underhållande än jag faktiskt trott. Den här tråden ser ju lovande ut. =)
Skräckblandad förtjusning var en träffande sammanfattning.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Du bah: "Du är i demongrottan med 4 jävligt lessa orcher och har -5 i samtliga CL. Vad gör du".
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
202
På sommaren kring 2003 brukade vi spela Star wars och dod6:e i ett lusthus ute på en liten ö. Så en kväll kom områdets berömda "suragubbe" och med sin kärring och undrade vilka vi var och vad vi hade där att göra. Naturligtvis hittade han också saker att klaga på som att vi inte städat osv. Så en i spelgruppen fick försvara oss och berätta att hans pappa bodde där. Det är så härligt med grannverksamhet, undrar vilka han trodde att vi var. Det var ungefär som att det var konstigt att någon använde lusthuset.

Nu när jag tänker på det så är det oerhört märkligt hur man i den åldern kan lägga ner tid och energi i att hacka på ungdomar och leta orsaker att klaga.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Dante said:
Jag blev år 1986 hembjuden av en tjej under förevändning att jag skulle lära henne EDD och hjälpa henne att göra en gubbe.

Men egentligen var det nördförförelse hon hade på dagordningen. Pinsamt nog (kinderna hettar än idag när jag tänker på hur naiv och oförstående jag var) fick hon jobba en hel del innan det gick upp för mig.
Hahahaha! Been there done that. Det sjukaste som hänt mig var nog att få ligga med en av spelarna - iof efter spelmötet.

Annars är det knepigaste som hänt mig inom hobbyn att få prata med alla jävla orginal man träffar i nördbutikerna. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag tycker seriöst att det är hur jävla kul som helst att den urnördigaste hobbyn av dem alla genererat ragg och ligg. =)
... Se, det ser man aldrig i de amerikanska filmerna när nördarna avnjuter bullar och saft till sitt D&D-spelande. De får ju konstiga rodnader och astma-anfall bara av nakenhet på bild för böveln!

Fast nördar som ligger med nördar är kanske inte lika score worthy?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Konvent är ett jäkla bra sätt att stöta på konstigheter. Desto bättre om man är ungnörd som ska vara uppe hela natten. Problemet blir att man inte riktigt minns alla konstigheter.

Konstigt: Att under skräckigt spelmöte hoppa till av att någon rycker i dörren, och sedan inte se någon i korridoren när man kollar vad det gällde.

Konstigt: Att 14 år gammal vägra sova en hel natt, somna ändå, vakna två timmar senare för att spela sitt första Kult-pass någonsin, och plötsligt förvandlas ens karaktärer till 7-åriga flickor i kjolar. På en båt. Tror jag.

Konstigt: Spelledare som går ut ett tag och sedan aldrig kommer tillbaka (jag vet inte om jag minns eller drömt ihop detta...)

Konstigt: GothCons samling av uppstoppade djur.

Konstigt: Magen efter 5 dl kaffe och 10 dl yoghurt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Hm. Några saker sticker ut lite...

Mest jobbigt: Under ett konvent så envisades min med/motspelerska i ett vampyrlajv (som jag f.ö. drogs in i mot min vilja, har aldrig spelat Vampire) att vi skulle agera ut en våldtäktsliknande sexscen på ett altare (=en plint i en gympasal).

Näst mest jobbigt: När tre emospelande friformare gråter hejdlöst tillsammans under en session och skiftar mellan att agera i spelet (någon sorts postapokalypsgrej) och att prata om när deras polare blev mobbad under skoltiden.

Underbart kortrelaterat: När en liten kille i spelaffären öppnar en Pokemon-booster (en av mycket få som han hade haft råd med) och får en... Charizard (?) och blir så glad att han springer runt affären jublandes och gång på gång visar den för alla. Jag skojar inte, killen STRÅLADE som solen. När sedan därtill affärsägaren leende ger honom en hel, färdig lek som gåva så var jag helt säker på att han skulle gå upp i atomer.


Sedan några kuriosa:
När konventspelledaren rakt upp och ned somnar, faller framåt och slår näsan i bordet så han får näsblod.

När en spelkompis i sin iver att visa sin coola manöver snurrar runt, sparkar ned spelledarens lampa från TV:n, slår foten i bordet och faller handlöst in i glasdörren (den höll dock).
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
solvebring said:
Fast nördar som ligger med nördar är kanske inte lika score worthy?
Gräset är alltid grönare på den andra sidan. Det tyckte vi nog båda.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Jag har nog inte varit med om så mycket konstigheter.

Senaste GothCon. Jag började med konventet med att dricka (GothCon-pubben). Jag och en tjej i gänget hade sex genom hela konventet; tror jag bara spelade två spel. Konventet avslutades med att spelgruppen åkte hem till henne och söp.

/Han som annars har en historia om en rollperson som ständigt brottade ned en åsna, men den är för konstig för att kunna bli återberättad på ett underhållande sätt
 

Anton P

Veteran
Joined
10 Dec 2010
Messages
120
Det konstigaste som har hänt mej är när en av mina medspelare var väldigt nära på att börja storböla när han karaktär dog. Vi spelade dessutom D&D och under samma session hade redan 3 andra spelare förlorat karaktärer. Spelaren satt dessutom under hela resten av spelmötet och berättade för alla andra hur orättvist det var att han dog.
 
Top