Nekromanti Det konstigaste som hänt dig i hobbyväg?

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Spellokalen en lokal spelförening hade låg i källaren bredvid bastun. Ibland bastade folk, och de hördes lite grann.

I slutet av en vampirekampanj jag, Wilper och Xhakalen deltog i så hade vi sexuella bakgrundsljud från bastun ungefär hela spelmötet som jag minns det. Alla gånger vi blev tysta av någon anledning blev detta väldigt påtagligt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det konstigaste som har hänt mej är när en av mina medspelare var väldigt nära på att börja storböla när han karaktär dog.
:gremgrin:
Nu får jag lov att framstå hur okänslig som helst, men jag ser det liksom framför mig och kan inte göra annat än att sitta här och garva gott.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det är visst ånga i nördkretsarna hör jag. Det blir bara fler och fler sexrelaterade historier här.

Nej fan, nu vill jag ha något riktigt läbbigt eller olustigt!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,443
Location
Helsingborg
Han said:
Jag har nog inte varit med om så mycket konstigheter.
Åh, jag glömde en sak. Jag sov över hos en klasskompis, då han bodde en bit bort, för att ha en rollspelsvecka. Han hade planerat en smärre kampanj som vi skulle delta i. Under veckan hamnade spelledaren i storbråk med sin farsa och rymde hemifrån några dagar. Jag fick ringa mina föräldrar efter halva spelveckan, så att jag kunde åka hem.

/Han som en gång var med om en spelledare som planerat ett scenario där vi skulle ta oss över halva kontinenten, varpå han efter en halvtimmes spelande gjorde en egen reflektion över varför man hela tiden ska resa i fantasyrollspel, knycklade ihop kartan, sade att äventyret var värdelöst och ville spela något annat istället
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,252
Location
Örebro
Han said:
Jag och en tjej i gänget hade sex genom hela konventet; tror jag bara spelade två spel.
Plötsligt tycker jag inte så synd om dig över att du inte fick någon sömn! :gremwink:
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,017
Location
Sthlm
Alltså det finns ett tillfälle på det redan från början surrealistiska LinCon2001 (jag skrev mer om det här) där jag blev osäker på vilken värld jag faktiskt bodde i.

Konventet hade pågått ett par sovperioder när jag och någon annan i min spelargrupp tex har dött innan alla andra och därför vandra planlöst i Ljunkans oändliga korridorer. På ett liggunderlag i den väl upplysta och tämligen trafikerade korridoren har någon bestämt sig för att sova på ett liggunderlag. So far, so good. Men personen har också bestämt sig för att blöda i sömnen och en rännil av saliv och näsblod har börjat leta sig ut tvärs över golvet.
En stund står vi som gastar hindrade av rinnande vatten framför blodpölen. Borde vi göra något? Borde vi väcka sömnblödaren?

Vi samlar oss och tar varsitt rejält kliv över blodet och flyr mot datasalen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
w176 said:
Spellokalen en lokal spelförening hade låg i källaren bredvid bastun. Ibland bastade folk, och de hördes lite grann.

I slutet av en vampirekampanj jag, Wilper och Xhakalen deltog i så hade vi sexuella bakgrundsljud från bastun ungefär hela spelmötet som jag minns det. Alla gånger vi blev tysta av någon anledning blev detta väldigt påtagligt.
Hur pass awkward blev ert spelmöte om man får fråga? :gremwink:
Eller försökte ni prata hela tiden för att undvika tystnaden?
 

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Jochman said:
Men personen har också bestämt sig för att blöda i sömnen och en rännil av saliv och näsblod har börjat leta sig ut tvärs över golvet.
Det där såg jag också! Otrevligt beteende att ligga och blöda sådär mitt på golvet.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,017
Location
Sthlm
Det värsta är att jag fortfarande idag inte är säker på om det var en del av relationstabellen eller inte...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Dante said:
Jag blev år 1986 hembjuden av en tjej under förevändning att jag skulle lära henne EDD och hjälpa henne att göra en gubbe.

Men egentligen var det nördförförelse hon hade på dagordningen. Pinsamt nog (kinderna hettar än idag när jag tänker på hur naiv och oförstående jag var) fick hon jobba en hel del innan det gick upp för mig.
Det här är ju helt fantastiskt! Jag kan bara inte sluta le. Jag är lite avundsjuk om att det inte hänt mig, men såna här historier lär ju vara tämligen unika.
 

Paxen

Veteran
Joined
11 Jan 2011
Messages
91
Jag valde att stanna hemma och ha sex med min dåvarande flickvän istället för att gå iväg och spela lite Drakar och Demoner. Känner mig fortfarande smutsig efter 15 år.
 
G

Guest

Guest
Giladi said:
Jag valde att stanna hemma och ha sex med min dåvarande flickvän istället för att gå iväg och spela lite Drakar och Demoner. Känner mig fortfarande smutsig efter 15 år.
Jag förstår att du känner dig smutsig - fan - jag känner mig till och med äcklad av att läsa ditt inlägg.
För vilken frisk människa prioriterar sex före orchslakt, äventyr och guldskatter?!?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Konstigt och konstigt - ni får bedöma själva.

***

Jag har säkert berättat den här historien någon gång tidigare, men skit samma.
En gång, och endast en gång, har jag blivit helt ställd och tappat kontrollen som SL.

Det här utspelade sig under 90-talet när vi fortfarande spelade ADnD2.
En person, som av oss alla ansågs vara världens bästa spelledare, skulle börja spela i min kampanj! YAY!!!
Jag hade blivit förvarnad av de andra - han var lika hemsk spelare som han var bra spelledare - men jag tänkte att vad kunde gå fel, jag hade varit spelledare i över tio år och redan varit med om det mesta...

Vi hade bokat en kväll när han skulle slå fram en rollperson och gå ett litet soloäventyr - efter det var tanken att han skulle ansluta till resten av gruppen vid nästa speltillfälle i min kampanj.
Jag var van vid att det tog MINST en timme att göra en rollperson till ADnD2:
- Först slår man fram värden och sedan tänker man igenom vilken sorts rollperson som passar till värdena.
- Sedan ska man välja ras, yrke, färdigheter, utrustning, namn, utseende, bakgrund, rita sin rollperson o.s.v.
Alla som skapat en genomarbetad rollperson till ADnD2 vet att det tar en stund.

***

Han skapar sin rollperson på 5 minuter. På den tiden hinner han med:

Ras: Trorc-Quartling... Va? Ingen som hört talas om den rasen? Det är egentligen en vanlig Half-Orc. men det är orc-halfling istället för orc-human, det enda han ville ha för det var att han skulle vara size small istället för size medium. Jo, och så ville han vara 1/8 troll också, det enda han ville ha från troll var att han skulle vara helt grön.

Yrke: Soldat/Hypnositör ... Det är bara en vanlig fighter/psionicist ... med värdena STR 9, DEX 7, CON 16, INT 13, WIS 18, CHA 1 - och färdigheterna dans, sång och poesi.

Utrustning: vapen - en åra; rustning - ingen; kläder - slokhatt, ländkläde, lårhöga stövlar - allt i svart läder; mat - en korg äpplen, en tunna mjöd, en kagge torkad fisk, en kagge smör; övrigt - ett stort tält, ett vagnshjul, fem tjurar, en oxe, en alvslavinna.

Bakgrund: namn - Moses Oren Gruumsh III; livsåskådning - Lawful Good, Religion - Good satanist; Gud - Belial; älskar vitlök, hatar skräddare och målare, änglalikt skön, gudabenådat intelligent, Kartag, falsettröst, swínger, otroligt väluppfostrad, mild till sinnet, fult hår över hela kroppen.

Titlar: Member of the Mysterious Knights of the Flaming Piglet (ett matsällskap som älskar helstekt gris).

Släkträd tillbaks till farfars far, inklusive sysslingar med nedtecknade livsöden för samtliga.

Samt en vedervärdig karaktärsbild där man bl.a. ser att näshåret är flätat.

Är det någon som undrar hur jag kunde tillåta detta monster?
Jo, jag var med när han slog fram värdena, Sen gick jag ut i köket för att ta ett par mackor för det brukar ju ta någon timme att göra färdigt rollpersonen - 5 minuter senare kommer han ut i köket med en fullritad rollpersonsblankett och säger att han är färdig (jag har den framför mig just nu om det är någon som undrar hur jag kan komma ihåg allt).

***

Och så över till soloäventyret:
En lokal mjölnare har hyrt honom för att ta sig till en avlägsen bondgård och berätta att det är mjölbaggar i mjölet som bonden malde förra veckan. det ENDA han behöver göra är att ta sig till den avlägsna bondgården och berätta om mjölbaggana.

Inför detta uppdrag tar han med sig allt, inklusive oxen och de fem tjurarna.
Väl framme placerar han sina djur i svinfylking och anfaller gården.
När han slagit ihjäl allt med åran, inklusive kvinnor, barn och djur (utan att använda sina psionics en enda gång) så stannar han upp i sitt vansinnesdåd och frågar sig eftertänksamt: "vad var det nu jag skulle göra här?"

Sedan ägnar han resten av dagen till att lugnt och metodiskt riva ner HELA bondgården i jakt på skatter, samtidigt som han grillar alla de dödade djuren över öppen eld.
Han hittar ett par guldmynt, ett par dussin silvermynt och ett par hundra kopparmynt - han avslutar med: "jag tar kopparmynten och går hem".

***

Nästa spelsession träffas hela spelgruppen.
Det första han säger är: "jag går och hämtar resten av pengarna."

***

Någon som råkat ut för värre spelare?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag har säkert många fler riktigt awkward grejer men det är detta jag tänker på just nu.

Minns tydligt en gång när vi i gruppen bestämt att vi ska spela, men en spelare visar sig inte. Tiden går och vi blir mer otåliga, vi ringer men inget svar så istället för att börja utan honom så går vi iväg några hundra meter och hälsar på. Jag ringer på dörren och studerar dörrmattan utanför och dörren öppnas och jag blickar sakta upp, bara för att till min förvåning se spelaren(honom) stå nyvaken och oduschad i morgonrocken som är vidöppen. Jag blir såklart lite förskräckt och försöker hålla min blick i ögonhöjd med honom men men det värsta är att han öppnar dörren och pratar med oss helt normalt som om han var fullt påklädd. Ryser lite inombords.

En annan gång var när vi spelade Eon och vi hade spelat hela dagen och hela natten och kl var omkring soluppgång på vinterhalvåret och jag är Sl. Spelarna möter en vampyr i strid, och jag slår ett anfall-slag som lyckas och jag säger "Hon träffar dig", och syftar på att spelaren ska slå ett undvikaslag men istället så blir han helt skogstokig och börjar skricka åt mig "Vad fan! Får jag inte ens slå undvika din jävel! Fan om jag dör med den här karaktären så ska jag döda dig!... Jag blir lite smårädd och förklarar att han givetvis får slå undvika och spelet fortsätter. Lite läskig situation för jag kände mig faktiskt riktigt hotad utav min polare, som för övrigt är min bästis.

En annan grej är väl att min flickvän som börjat vara med och spela nu för tiden, vilket är mycket trevligt, är otroligt nyfiken på saker och ting i kampanjen och brukar försöka övertala mig om att ha delge information i utbyte mot sex, vilket man inte alltid kan säga nej till. Sedan brukar det vara riktigt trevligt att lägga sig i sängen efter en spelkväll och båda fortfarande är uppe i varv och lär ha lite mysigt sex då vi knappt hunnit haft nå tid för varandra under hela spelpasset.




/Poseur
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Jag har haft en spelledare som jobbade i flera månader på ett äventyr till DODT, Det jag fick var det här:

Allting började med att vi spelare fick ett varsitt mästersmitt vapen som berättade delar ur någon gammal historia (Vi fick dem av den 14åriga flicka som var en handelskvinna som vi följde).

Det dröjde inte länge fören vi vaknade en morgon och upptäckte att vår vagn stod still (och med oss så menar jag två av oss, de andra två var borta). Vi gick ut ur vagnen och spelledaren ord löd ”världen ser ut som om en treåring har ritat den” efter lite lirkande fick vi fram att gräset var en enda grön klump (inga strån) träden bestod av bruna klumpar med en grön klump uppe på. Och himlen var en blå klump.
Utanför vagnen stod en demon och några jättespindlar. Demonen höll just på att suga ut den 14åriga flickans själ och gjorde sen samma sak med hennes 12åriga son.

Demonen sprang sen i hög hastighet iväg och det enda vi hade att göra var att följa hennes spår. Snart upptäckte vi fler skumma saker med världen. Den verkade bebos av tre olika varelser (förutom demonen och spindlarna) de var Hoppande bananer, flygande blåbär och uttrar som var lika smarta som människor.

Sen sprang vi efter spåret i flera timmar (verkliga spel timmar) utan att något viktigt hände. Vi sprang förbi vår egen vagn två gånger (demonen sprang verkligen skumt) .Vi kom till spelledarnas kartas slut där vi upptäckte att vi inte kunde gå ut från den (det var en osynlig vägg). Vi hamnade i flera olika illusioner varav i en var vi spädbarn och pappan kom in och varnade oss från att dricka mordens mjölk samtidigt som vår nallebjörn blinka åt oss. För att komma ut ur den illusionen var vi tvungna att slå sönder nallebjörnen (det kom vi INTE på).

Nästa spelmöte börjar med att vi alla spelare mötts igen så ger vi oss av mot demonens gömställe (plötsligt dög visst inte spåren längre) och efter att vi har dödat demonen, tagit själarna, gått tillbaka, så vaknar vi och upptäcker att allt bara var en illusion, vi har sovit hela tiden.

Jag vet än idag inte riktigt vad det var som hände eller vad det handlade om. Spelledaren säger bara att vi inte förstod eftersom de andra två inte berättade något för oss, men efter att ha frågat dem så verkar de inte ha någon aning om vad spelledaren tror att de vet.

Det enda jag har fått veta om vad som hände det andra spelarna (det här har spelledaren berättat eftersom han tycker att de var jävligt dumma) De mötte en Stor gulddrake som låg på en stor mynt hög, draken berättade att han var magisk och visste ALLT så om det hade några frågor så var det välkomna att ställa dem, spelarna frågar ”kan vi få lite guld” och när draken svarar nej så går spelarna iväg.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Lukas said:
[...] De mötte en Stor gulddrake som låg på en stor mynt hög, draken berättade att han var magisk och visste ALLT så om det hade några frågor så var det välkomna att ställa dem, spelarna frågar ”kan vi få lite guld” och när draken svarar nej så går spelarna iväg.
Ååå, så fantastiskt! :gremlaugh:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,877
Location
Port Kad, The Rim
Tjänstgöring i Kabul hösten 2008. Anekdot 1: Jag sitter i förläggningens utomhuskafé och bekantar mig med en dansk (svensktalande) kollega. Han vet vem jag är -- han är wargamer. Han SMS-ar omedelbart sin rollspelande Uppsalaboende bror och denne är avis i sitt svars-SMS. Anekdot 2: Jag besöker svenska ambassaden på en get-together för svenskar som jobbar i stan. En av diplomaterna är ett av mina DoD-fans, vilket resulterar i att vi senare speltestar Wolframfästet på mässen där jag bor.

1600-talskampanj: Tre musketör-liknande äventyrare till häst ska chargea några fiender som står på en kulle och skjuter musköt mot dem. Tre Rida-slag för att lämna vägen och i galopp forcera kullen. Tre(!) fummel. Tre äventyrare rasar i diket och hånas av fienderna. Stormning till fots följer.

Bara konstigt: Min lillasyster, som inte sysslar med spel och som är chef på ett stort företag, blir tillfrågad av kollega: "Är Anders Blixt din bror?" När hon svarar "Ja", vill han prata rollspel med henne.
 
Top