Nekromanti Det konstigaste som hänt dig i hobbyväg?

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,670
Location
Värnhem, Malmö
Krille said:
Jag vet, man får inte säga så om kunder, för kunden har alltid rätt.
Nope. Kunden har rätt så länge det är lönsamt för dig att låta honom ha rätt. Om någon tar upp tid, inte köper något och dessutom kanske får andra potentiella kunder att undvika dig kan du tryggt låta honom ha fel, fel, fel.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jag älskar det här, att hobbyn kan öppna upp dialogkoridorer i det här svala landet. Good for all of U eller nästan alla iaf, en del scener känns ju lite,...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Han said:
[…] min flickvän, som tvingats sitta och lyssna på vårt babbel hela resan.
Amen, vi går ju inte det där har jag ju sagt. :gremlaugh:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Usch fyfarao. Jag kan verkligen se det framför mig, eller höra det för den delen. Det blir ungefär som när en kändis dyker upp och folk suger sig fast som iglar och bara babblar på utan att ta en enda hint om "Hey! Jag har inte tid med dig just nu, än mindre är jag intresserad av ett långt samtal".

... Och jag som kan vara en jobbig kille bara här på forumet. Vilken tur att det finns de som är värre. :gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Niklas73 said:
Solve, Jag tror du just skapade bästa topp 3 tråden i rollspel.nus historia. :gremlaugh: Så jävla kul! (Jag kan verkligen inte bidra, ingenting är i närheten, samtidigt rätt cool bieffekt att få reda på hur en del spelar ut i rollspel)
Tackar, tackar! Kul att höra att jag för en gångs skull lyckats skapa en tråd som känns läsvärd. Jag brukar sällan lyckas med det, tycker ens jag själv en dag efter jag postat. Att få svar från i princip alla de som brukar skriva inlägg känns asakul, verkligen, och skojfaktorn bara växer i och med att folk påminner varandra om roligheter. Ja, den här tråden blev långt mer underhållande än jag vågat hoppas på. De här inläggen är guld och garv värda.

Än mer guld hade det varit om Rising funnits kvar hos oss och kunnat delta. Flera gånger under dagen har jag funderat på vad för sorts förunderliga anekdoter eller gensvar han hade kunnat ge i en sådan tråd.

Hoppas förövrigt att Arvid tittar förbi och slänger in något.

Förövrigt kan nog alla bidra, det beror nog mest på vilka krav man har på vad som verkligen är roligt och konstigt. Mina egna konstiga händelser har inte varit så speciellt konstiga egentligen - förutom den där käftsmällen.
 
G

Guest

Guest
Efter att fått sitt bastard sword förstört av ett rostmoster i dungeons and dragons blev min kusin så upprörd att han gjorde en nidbild på spelledaren (alltså mig).

Den finns tydligen fortfarande kvar på internätet...
http://cpjohan.istheshit.net/

Edit:
En annan episod som hänt i närtid var när polarens katt får för sig att spy i dennes Player's Handbook till dnd...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fan, det här sådana anekdoter som får mig att garva så att netbooken bokstavligen hoppar runt på magen. Och självklart bidrar formen i hur folk väljer att författa sina händelser. Den spontana ärligheten i det här inlägget är verkligen skönt.

... tycker solvebring som tänker på den tysta alven med vampyrtänderna och kan därför inte sluta skratta. Det finns så många söta, goa spelare med säregna idéer. Vart får de allt ifrån?
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
anth said:
solvebring said:
kan du inte scanna det där episka formuläret?
Nja, det finns fler saker på det formuläret som jag inte har tagit upp. Bl.a. saker som garanterat omfattas av WRNUs berömda Regel 4.
M.a.o. har jag använt en stor del censur när jag beskrev hans Character Sheet.
Spoilertagga så är det nog lugnt, tror jag. Jag menar, det är ju inte som att du tvingar folk att läsa det.

Übereil
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nässe said:
En annan tjej jag spelade med var en alvkvinna i en fantasykampanj- hon satt tyst nästan hela spelmötet och hade ett par gigantiska lajv-vampyrtänder i munnen. Mycket märkligt.
jo, tysta spelare kan vara lite speciella.
Vi hade en tystlåten spelare som just slagit fram en ny rollperson i en CoC-1920-kampanj i New York.
Han hade bestämt sig för att spela en rysk handelsresande:
- han kunde köra häst och vagn, men inte bil.
- han talade flytande ryska, men inte ett ord engelska.
En av de andra spelarna, vars rollperson kunde lite ryska, fick agera tolk.
En tredje spelare, som hade lite problem att hålla sin rollperson inom lagens råmärken, var efterlyst och hade beställt nya kläder hos en skräddare så han kunde förklä sig - men han vågade inte hämta ut kläderna själv - just för att han var efterlyst.
Han skickade därför sin ryske vän för att ensam hämta ut kostymerna.
Det första spelledaren sa när rollpersonen kom in i skrädderiet var: "tänk på att din rollperson inte kan ett ord engelska, hur gör du för att få ut kostymerna?" - Och spelaren fick hjärnsläpp och kunde inte få fram ett enda ord på 5 minuter, medan spelledaren spelade den alltmer nervösa expediten och vi övriga spelare låg dubbelvikta av skratt på golvet.

Jag tror faktiskt att allt finns nedtecknat i någon krönika...
Herr Rushoff raglade fram över gatan och hade inga som helst problem med att hitta klädaffären i fråga. Han följde nämligen fortfarande Dr Schulz’’ pekfinger och sedermera så klassiskt preussiskt utsträckta arm då han hade pekat på den. Det tog faktiskt inte mer än tio minuter, så hade herr Rushoff till och med vågat sig in i butiken. Expediten ställde sig att titta på den leende, helt stumme ryssen, med sitt månansikte och sin vodkasolkade slitna ryska handelsmannakostym.

– Jaaa..? Kan jag hjälpa herrn med något? frågade expediten med sitt allra mest tillmötesgående och överseende tonfall.

Herr Rushoff fortsatte le. Herr Rushoff fortsatte även med att tiga. Herr Rushoff uppvisade en genuin begåvning i konsten att inte uppbringa artikulerade ljud som på något sätt kunde vara begripliga för någon form av känd mänsklig civilisation. Herr Rushoff var framför allt, och detta vore synd att inte omnämna, helt tyst. Efter endast tre minuter av denna fantastiskt mästerliga uppvisning i konsten att inte på något som helst vis kommunicera, började expediten skruva på sig.

– Kan jag… hjälpa… herrn… med något… i affären..? fortsatte expediten med en vag känsla av oro i maggropen som hon inte riktigt kunde förklara.

Herr Rushoff bestämde sig för att se till att fortsätta med att inte tala. Expediten, som var tjugosex år gammal och hette Jane Curwen, hade inte tidigare i sitt liv haft några erfarenheter av traumatiska händelser, men med detta skulle det snart nog bättra sig om herr Rushoff fick några timmar till på sig, utövandes sin säregna konstart. Det gick ytterligare tre minuter. Oerhört tysta minuter. Jane började förtvivlat titta sig omkring, men ingen eller inget kom till hennes hjälp.

– Vad… kan jag… vad vill ni egentligen? fick Jane fram med en röst som alltmer började brytas sönder.

För första gången i sitt liv tyckte Jane inte om sitt välvårdade, attraktiva utseende, sitt välfriserade blonda hår och sin i övrigt synnerligen feminina uppenbarelse. Ivan Rushoff var noga med att fortfarande inte yppa några som helst stavelser. Det fortsatte även att vara alldeles tyst. Jane började stappla baklänges, gåendes uppför en trappa baklänges och snubblandes på sina höga klackar, med en blekhet i ansiktet som inte var resultatet av alltför mycket puder...

Under tiden hade Herr Schulz hunnit fatta grava misstankar angående den fulla ryssens begåvningskapacitet, och bestämt sig för att sända iväg Rudolf i samma ärende, eller åtminstone hjälpa Ivan Rushoff bära de sex kostymerna. Rudolf anlände precis i tid för att se en blek Jane Curwen stappla baklänges.

– Jag skulle hjälpa till med att hämta en viss herr Schulz’ kostymer, hävde Rudolf snabbt ur sig vid anblicken av hennes skräckslagna våpmin.

– Ehh, vänta bara ett ögonblick först…, replikerade Jane när hon samlat sig. En minut bara!

Såsom Rudolf så begåvat gissade, använde den skräckslagna expediten den minuten till ett telefonsamtal. Destination polisen. Rudolf tog den fortfarande leende, och tyste, ryssen under armen för att släpa ut honom, och det tog inte mer än några minuter så kunde sirener höras i fjärran.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,457
Location
Helsingborg
Mitt ex [OT]

Dante said:
Han said:
[…] <span style="font-style: italic;">min flickvän</span>, som tvingats sitta och lyssna på vårt babbel hela resan.
Amen, vi går ju inte <span style="font-style: italic;">på</span> det där har jag ju sagt. :D
:gremfrown:

Jag lovar! Jag kan bifoga en hel radda med icke publicerade citat som bevisar det:

"Jag vill mysa med dig och inte din kropp."
- min ex, med frånvarande pojkvän

"Din babian!"
- min ex, tycker att jag har vassa tänder

"Krama mig med dina perfekta armar!"
- min ex, såg att jag inte hade gäddhäng

"Jag ska äta bajs och sedan pussas med dig."
- min ex, när jag inte trodde att hon kunde få värre andedräkt

"Böcker?! Det är ju skittråkigt!"
- min ex, jag undrar hur hon pluggar

"Du behöver inte vantar när du har förhud."
- min ex, föreslår

"Det bästa vore om han hade öronvax på tuttarna som du kunde slicka av."
- mn ex, angående mina preferenser

"När Rickard ser ut som en mullvad, så är han trött."
- min ex, nästan Fantomen

"Jag hade ketchup på fingret och petade mig i örat, om du nu måste veta."
- min ex, innan jag hann dra ett skämt

"Så kommer det att låta när jag kissar dig i munnen."
- min ex, när jag hällde mjölk

"Du är inte knögglig. Du är valkig."
- min ex, uppmuntrande

"Du ska bara ha det på snoppen."
- min ex, angående min motvilja mot senap

"Jag gillar att pilla folk i rumpan."
mitt ex, avslöjar sig

"Det är lite som dig. Du är söt att se på. Sedan blir det bara fånigt."
- min ex, jämför mig med Scooter.

"Jag vill ha en annan tjejs bröst att klämma på."
- min ex, van vid sina egna

"Den här låten var tråkig. Den var svängig."
- min ex, latsäcken

"När vi byter kropp ska du suga av mig."
- min ex, kräver en massa

"Jag älskar konsistensen. Det är som snor."
- mitt ex, käkar chokladpudding

"Det var du som började med att kämpa emot."
- mitt ex, fredsmäklaren

/Han som ångrar att han inte skrev upp alla små grodor som hoppade ur hennes mun men framförallt att han tog bort citaten ur text-filen när han satte in de i sin signatur på forumet
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Mitt ex [OT]

Han said:
Dante said:
Han said:
[…] <span style="font-style: italic;">min flickvän</span>, som tvingats sitta och lyssna på vårt babbel hela resan.
Amen, vi går ju inte <span style="font-style: italic;">på</span> det där har jag ju sagt. :D
:gremfrown:

Jag lovar! Jag kan bifoga en hel radda med icke publicerade citat som bevisar det:

"Jag vill mysa med dig och inte din kropp."
- min ex, med frånvarande pojkvän

"Din babian!"
- min ex, tycker att jag har vassa tänder

"Krama mig med dina perfekta armar!"
- min ex, såg att jag inte hade gäddhäng

"Jag ska äta bajs och sedan pussas med dig."
- min ex, när jag inte trodde att hon kunde få värre andedräkt

"Böcker?! Det är ju skittråkigt!"
- min ex, jag undrar hur hon pluggar

"Du behöver inte vantar när du har förhud."
- min ex, föreslår

"Det bästa vore om han hade öronvax på tuttarna som du kunde slicka av."
- mn ex, angående mina preferenser

"När Rickard ser ut som en mullvad, så är han trött."
- min ex, nästan Fantomen

"Jag hade ketchup på fingret och petade mig i örat, om du nu måste veta."
- min ex, innan jag hann dra ett skämt

"Så kommer det att låta när jag kissar dig i munnen."
- min ex, när jag hällde mjölk

"Du är inte knögglig. Du är valkig."
- min ex, uppmuntrande

"Du ska bara ha det på snoppen."
- min ex, angående min motvilja mot senap

"Jag gillar att pilla folk i rumpan."
mitt ex, avslöjar sig

"Det är lite som dig. Du är söt att se på. Sedan blir det bara fånigt."
- min ex, jämför mig med Scooter.

"Jag vill ha en annan tjejs bröst att klämma på."
- min ex, van vid sina egna

"Den här låten var tråkig. Den var svängig."
- min ex, latsäcken

"När vi byter kropp ska du suga av mig."
- min ex, kräver en massa

"Jag älskar konsistensen. Det är som snor."
- mitt ex, käkar chokladpudding

"Det var du som började med att kämpa emot."
- mitt ex, fredsmäklaren
Fast vad ska alla citaten bevisa, förutom att du har en livlig fantasi? :gremwink:

/Anders
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vad i helskotta? Jag vet inte vad det var som var mest underligt, att han arrangerade sina djur i en svinfylking eller att han hatar skräddare. Det låter som något som.. öh.. Quan'talis skulle hittat på!


Storuggla, så bisarrt är det
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Fyfan denna tråden är ju helt klockren.
Apropå sex och rollspel, jag och en flicka ur en gammal spelgrupp fattade tycke för varandra, vi brukade sitta långt in på kvällarna och spela ganska avancerade scener.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Nu är jag inte med. Rollspelade ni sexuellt laddade scener istället för att utföra dem på riktigt? Eller vad menar du?

/Niklas som tycker att en här tråden bitvis sladdar in i andra definitioner av rollspel.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
helt korrekt, hon hade pojkvän så det var väll inte så lämpligt att utföra dem på riktigt.
vill man vara sniken kan man väll säga att det inte var så lämpligt att spela dem heller.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
McFisk said:
helt korrekt, hon hade pojkvän så det var väll inte så lämpligt att utföra dem på riktigt.
vill man vara sniken kan man väll säga att det inte var så lämpligt att spela dem heller.
Cybersex IRL, s.a.s.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
helt korrekt, hon hade pojkvän så det var väll inte så lämpligt att utföra dem på riktigt.
vill man vara sniken kan man väll säga att det inte var så lämpligt att spela dem heller.
"Näää, asså jag är inte otrogen. Jag kan väl inte rå för vad min halvalv och hennes alv gör tillsammans. Sedan att agera ut det fysiskt och vara naken - det är ju bara bra rollspelande!" :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Det konstigaste jag har varit med om är nog att jag varit med om att spela asdåliga grejer utan att någon av de närvarande bara sagt »Nä, det här är inte värt min tid« och lämnat spelet.

Det näst konstigaste har jag illustrerat, men det känns inte som att det var så himla konstigt egentligen:

 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jaha det hade hon... Wow... Det där måste ändå varit rätt mäktigt... Och subtilt som fan. I like!
 
Top