Nekromanti Det är en väldigt liten värld.

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
xyas said:
Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.
Oj, glömde att Utpost inte var utgivet. I min hjärna var det utgivet. ^^

/Han som undrar varför Genesis håller på det
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,743
Location
Göteborg
Han said:
xyas said:
Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.
Oj, glömde att Utpost inte var utgivet. I min hjärna var det utgivet. ^^

/Han som undrar varför Genesis håller på det
Jag väntar på mitt tryckprov. Jag har väntat i tre veckor nu.

Och, öh, nu blir det pinsamt, men du är inte nämnd i det. Jag ville gärna nämna alla speltestare, men jag insåg att jag spelat det med alldeles för många som jag inte kom ihåg och inte visste namnet på för att det skulle funka. Och dessutom, vid det laget jag spelade det med dig så kunde man inte gärna kalla det "speltest". Spelet var visserligen inte utgivet, men var klart sedan länge.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Genesis said:
Han said:
xyas said:
Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.
Oj, glömde att Utpost inte var utgivet. I min hjärna var det utgivet. ^^

/Han som undrar varför Genesis håller på det
Jag väntar på mitt tryckprov. Jag har väntat i tre veckor nu.

Och, öh, nu blir det pinsamt, men du är inte nämnd i det. Jag ville gärna nämna alla speltestare, men jag insåg att jag spelat det med alldeles för många som jag inte kom ihåg och inte visste namnet på för att det skulle funka. Och dessutom, vid det laget jag spelade det med dig så kunde man inte gärna kalla det "speltest". Spelet var visserligen inte utgivet, men var klart sedan länge.
Hedersomnämnande kanske?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Han said:
Jag borde ha mitt namn i [...] Bortom
Japp, du står med i Bortom.

Och jag ett AB-tal på 1, eftersom Anders Blixt och jag båda är omnämnda i En Garde! III.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Hmm...Jag har nog ganska lång väg till Mekanurg. När Trakorien RPG dyker upp kan jag hitta en väg, men inte nu. Mutant borde ha en gemensam nämnare någonstans, men jag kommer inte på någon.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
AB skrev Neotech Euro för Neogames, jag var inte direkt inblandad i Euro men jag har korrläst, illustrerat och skrivit i andra Neogamesprodukter. Vilket torde ge mig ett AB-tal på 2.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Genesis said:
Och, öh, nu blir det pinsamt, men du är inte nämnd i det. Jag ville gärna nämna alla speltestare, men jag insåg att jag spelat det med alldeles för många som jag inte kom ihåg och inte visste namnet på för att det skulle funka. Och dessutom, vid det laget jag spelade det med dig så kunde man inte gärna kalla det "speltest". Spelet var visserligen inte utgivet, men var klart sedan länge.
Äh, jag blandade helt enkelt ihop Utpost med Oskrivna Blad.

/Han som tycker det är kul att spelet ska få fysisk form
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag tror jag korrade Evolutionens barn. I så fall har jag 1.
Annars vet jag att jag står omnämnd i Oskrivna Blad och Matiné.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Robert Jonsson said:
Han said:
Jag borde ha mitt namn i [...] Bortom
Japp, du står med i Bortom.

Och jag ett AB-tal på 1, eftersom Anders Blixt och jag båda är omnämnda i En Garde! III.
Då borde jag hamna på 2 eftersom jag speltestat Bortom. Right?

Übereil
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Oj jävlar, glömde! I nya Alver står jag nämnd som Kraetyz. Dock vet jag inte vilka forumiter som finns däri, men gissar att Poseur finns där. Vet dock inte om han har någon relation till Mekanurg. :gremfrown:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Tja, du måste väl inte tvunget gå genom forumiter, även om det är kul att göra det.

Har du hamnat i en Neo-produkt är nog saken biff genom Marco Behrmann och Carl Johan Ström, och vidare till Euro-modulen som nämndes ovan.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag korrade också Evolutionens Barn, så det ger väl AB-tal 1.

Men denhär indelningen blir ju så järnspikars liten. Alla har AB-tal 3,2 eller 1. Fast det kanske är poängen, att visa hur nära ihopknyten hobbyn är?

Jag skulle dock se mer poänger i att ha högre detaljnivå i avståndet till Blixt. Men men.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
"Men denhär indelningen blir ju så järnspikars liten. Alla har AB-tal 3,2 eller 1."

Precis. Det ÄR en liten hobby, eller iaf, spelen skrivs av en liten och förvånansvärt sammansvetsad grupp.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Möller said:
Fast det kanske är poängen, att visa hur nära ihopknyten hobbyn är
Det var så jag fattade det. Om inte annat ger det lite perspektiv på hur mycket det egentligen betyder när nån skryter med att den minsann har pratat med eller skapat spel med "några av sveriges största spelskapare" etc =)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Men denhär indelningen blir ju så järnspikars liten. Alla har AB-tal 3,2 eller 1. Fast det kanske är poängen, att visa hur nära ihopknyten hobbyn är?

Jag skulle dock se mer poänger i att ha högre detaljnivå i avståndet till Blixt. Men men.
Hur skulle det bli om man tog bort korrekturläsning, speltest och "tack till" och bara räknade de personer som faktiskt gjort något vettigt? Då skulle talen bli betydligt störra. (I alla fall skulle nog mitt bli det.)

/tobias
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Gurgeh said:
Hur skulle det bli om man tog bort korrekturläsning, speltest och "tack till" och bara räknade de personer som faktiskt gjort något vettigt?
Beror nog på hur man räknar med "nåt vettigt". "Tack till" håller jag med om, men mina korrekturläsare fungerar ju i praktiken som mina redaktörer, t.ex...
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Först funderade jag på att lägga in en brasklapp om att "Tack till" inte skulle räknas. Men mitt bidrag rubricerat "konstruktiv kritik" i En Garde IIIs "Tack till" är betydligt större än korrektursjobbet jag gjorde i EB och Magneter & Mirakel.

Jag undrar hur spelen skulle se ut om man skippade korrektur, speltest och andra ovettiga moment.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Spelet jag spelltestat kommer visst ut senare i år, så än har jag ingen AB-faktor.

Übereil
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,743
Location
Göteborg
Gurgeh said:
Hur skulle det bli om man tog bort korrekturläsning, speltest och "tack till" och bara räknade de personer som faktiskt gjort något vettigt? Då skulle talen bli betydligt störra. (I alla fall skulle nog mitt bli det.)
Jag skulle få oändligt stora tal till alla i hela rollspelssverige, ety jag aldrig samarbetat med någon om något. Detsamma gäller nog många indieskapare.

Å andra sidan vet jag inte hur stora tal jag får ens om man räknar med dem. Korrläst ett spel har jag aldrig gjort och det vete fan om jag finns med i något "Tack till", heller. Fast jag hade väl med ett gäng korrläsare och speltestare i Oskrivna blad, i och för sig. Eventuellt nämns jag i EB, vilket skulle ge mig ett EB-tal på snuskiga 2. Inget ont om vår gode Mekanurg, men ett såpass lågt AB-tal känns som dålig indiecred.
 
Top