Nekromanti Det är en väldigt liten värld.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Först, mina ursäkter till Mekanurg, som plötsligt fick ge namn till AB-talet.

Låt oss tillsammans begrunda hur litet Rollspelssverige egentligen är. Alla hjälper alla och det är en febril aktivitet av väntjänster och gentjänster. Har du hjälpt till med att göra något rollspel går det förmodligen att spåra en väg från dig till... tja... låt oss välja Mekanurg, känd svensk rollspelsmakare, genom att följa spåret genom credits-sidor i rollspel. Den som har spelat Six degrees till Kevin Bacon fattar snabbt galoppen.

Låt oss ta några exempel:

krank här på forumet skrev Evolutionens Barn, vilket Mekanurg korrade. krank har därför AB-tal:1

Jag själv, jag korrade också Evolutionens Barn, vilket Mekanurg korrade. Jag har därför AB-tal:1

DeBracy korrade Medan Världen Går Under som wilper skrev. wilper korrade Evolutionens Barn, vilket Mekanurg korrade. DeBracy har därför högst AB-tal:2

Har du blivit listad i credits på ett svenskt rollspel tror jag du kan spåra din väg till Mekanurg på samma vis, och jag tror du kan göra det i högst tre steg.

Stämmer det?
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,182
Location
Borås, Sverige
Jag lyckas också få ett AB-tal på 1 genom korrekturläsning på Evolutionesn Barn, och även via det lilla jag fått korrläsa av Okeanos (vilket jag vill se mer av)..

/Ulfgeir
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,967
Location
Linköping
wilper said:
Har du blivit listad i credits på ett svenskt rollspel tror jag du kan spåra din väg till Mekanurg på samma vis, och jag tror du kan göra det i högst tre steg.

Stämmer det?
Jag har "Valfri kaleidoskopare"+1, så jag vet inte än. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
solvebring said:
... Nada. Yet.
När Null State kommer lär du väl få 2, då?

Om jag inte som genom ett mirakel skulle lyckas få Mekanurg intresserad av NS då, och villig att korrläsa... Men det börjar bli lite ont om tid nu.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Port Kad, The Rim
Kul att hamna i samma slags sociala spel som Kevin Bacon. Jag tar det med lika gott humör som han gjorde. :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag förekommer enbart i ett engelskspråkigt spel, och där förekommer inte Hr Blixt. Så det kommer ta lite väl mycket tid innan jag når fram dit, om inte "alla på rollspel.nu" räknas?


Storuggla, suspects not
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Ok, Mekanurg tackas i MegaTraveller Imperial Encyclopedia.

Nu är du på andra sidan Atlanten och kan spinna vidare från bland annat Marc Miller, Loren Wiseman och Frank Chadwick.

-

Annars var ju mycket av Äventyrsspels prylar översättningar, du kan nog hitta vägar genom förlagorna.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Jag har ett så högt tal som 2 visar det sig.

Jag, via Terone till wilper. Wilper via Evolutionens Barn till Anders Blixt.

Det går antagligen att hitta en annan väg också, men det var den första jag kom på.

/tobias
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Mycket kul!

Jag tror ursprungsidén uppstod i samband med den ungerske matematikern Paul Erdös.

Själv får jag hoppas på ett omnämnande förr korr av ett par saker under produktion här på forumet just nu...

/Håkan

(in press för Erdöstal någonstans kring 5)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
wilper said:
Först, mina ursäkter till Mekanurg, som plötsligt fick ge namn till AB-talet.

Låt oss tillsammans begrunda hur litet Rollspelssverige egentligen är. Alla hjälper alla och det är en febril aktivitet av väntjänster och gentjänster. Har du hjälpt till med att göra något rollspel går det förmodligen att spåra en väg från dig till... tja... låt oss välja Mekanurg, känd svensk rollspelsmakare, genom att följa spåret genom credits-sidor i rollspel. Den som har spelat Six degrees till Kevin Bacon fattar snabbt galoppen.

Låt oss ta några exempel:

krank här på forumet skrev Evolutionens Barn, vilket Mekanurg korrade. krank har därför AB-tal:1

Jag själv, jag korrade också Evolutionens Barn, vilket Mekanurg korrade. Jag har därför AB-tal:1

DeBracy korrade Medan Världen Går Under som wilper skrev. wilper korrade Evolutionens Barn, vilket Mekanurg korrade. DeBracy har därför högst AB-tal:2

Har du blivit listad i credits på ett svenskt rollspel tror jag du kan spåra din väg till Mekanurg på samma vis, och jag tror du kan göra det i högst tre steg.

Stämmer det?
Alltså räknar vi en hel rollspelslinje som en eller är det enskilda böcker som gäller?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
wilper said:
Man hoppar från bok till bok.
Då blir mitt AB-tal skyhöga 3 då (eller ja, möjligen är det två, men så noga orkar jag inte kolla).
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Han said:
Arfert said:
1


...såklart.
Då har jag 2 för jag korrade Saga. Jag borde ha mitt namn i Nostalgi, Bortom, Bläck, Oskrivna blad och Utpost så alla där borde ha minst AB-tal 3.

Sedan har även följande forumiter minst 3 i AB-tal.

/Han som kanske var övernitisk med sin "tack till"-lista
Fast nu får vi väl ändå hålla oss till att räkna utgivna böcker.

Och utpost är inte utgivet *surar* :gremcry:
 
Top