Nekromanti Den stora fredspipan AKA Jag gillar

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Spider Jerusalem;n144406 said:
"Why don't you knock it off with them negative waves? Why don't you dig how beautiful it is out here? Why don't you say something righteous and hopeful for a change?" - Oddball
*Känner för att imitera en hund av någon anledning* Jag gillar de flesta här. Det är nästan alltid bara positiva erfarenheter av att träffa er IRL också.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Skulle vilja träffa folk på forumet irl, skulle vara mycket svårare att bli otrevlig och mycket lättare att förstå alla andra utan att tolka elakt som är lätt att göra när det bara är text.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Minimoni;n144463 said:
Skulle vilja träffa folk på forumet irl, skulle vara mycket svårare att bli otrevlig och mycket lättare att förstå alla andra utan att tolka elakt som är lätt att göra när det bara är text.
Plus en miljon på det.

Det är lite som "en bild säger mer än tusen ord.":

Ett möte IRL säger mer än tusen inlägg.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Nu vet jag att det är OT men i kamratskapens namn, vart och när är lättast att träffa flest forumiter på något konvent eller liknande?

Har spelat rollspel i 20 år men aldrig varit på något konvent.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag skulle säga en forumsöl i Stockholm. Där är de mest koncentrerade och lättast att hitta.

Därefter kommer GothCon. Det är nog fler forumiter där, men de är mer utspridda och upptagna med spel, så om du inte är en naturlig fokuspunkt som funktionär i kafeterian eller i en butik så kan det vara hårigt att hitta dem eller få någon längre tid med dem. På tredje plats LinCon (samma argument, men aningen färre deltagare).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Minimoni;n144474 said:
Nu vet jag att det är OT men i kamratskapens namn, vart och när är lättast att träffa flest forumiter på något konvent eller liknande?

Har spelat rollspel i 20 år men aldrig varit på något konvent.
Håll utkik i eventforumet.

Rollspel.nu arrangerar ju "indiespelsrummet" på GothCon Och LinCon - där finns det alltid forumiter.
I Stockholm arrangerar vi forumsölar ungefär en gång i månaden, nästa är i morgon. Övriga större städer som Göteborg och Malmö arrangerar öl ett par gånger om året.
Sedan kommer det alltid finnas forumiter på de konvent där det spelas rollspel, men det kanske inte är lika lätt att hitta folk där.

Var i Sverige håller du hus, så är det lättare att rekommendera något.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Minimoni;n144483 said:
Karlstad värmland just nu. Flyttar tillbaka till Japan till sommaren så skulle vara kul att träffa mycket av de människor jag pratat med i alla dessa år.
Forumsöl i Tokyo? Minimoni bjuder!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Mundo: haha :) Det blir nog Hiroshima då min fru är därifrån och där får vi hjälp av hennes föräldrar att etablera oss. Jag har dock bott i Tokyo, fantastisk stad men för stor för en värmlandspöjk.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Minimoni;n144490 said:
Mundo: haha :) Det blir nog Hiroshima då min fru är därifrån och där får vi hjälp av hennes föräldrar att etablera oss. Jag har dock bott i Tokyo, fantastisk stad men för stor för en värmlandspöjk.
Tokyo suger, Kansai 4 life!
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Minimoni;n144490 said:
Mundo: haha :) Det blir nog Hiroshima då min fru är därifrån och där får vi hjälp av hennes föräldrar att etablera oss. Jag har dock bott i Tokyo, fantastisk stad men för stor för en värmlandspöjk.
Jag förstår att du inte gillar stora Tokyo och gillar lilla Hiroshima istället...

Population: 1,173,980
Density: 1,297.2/km[SUP]2[/SUP]

Precis som Karlstad va?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Mundo: Karlstad är faktiskt en riktig skitstad, hadde jag inte varit född här så skulle jag inte gilla mycket med det.

Det vackra med Hiroshima är hur staden ringas in av vackra berg och att naturen inte är långt borta. När jag bodde i Tokyo så var det ett härk att ta sig ut till natur, även om Tokyo har fina parker.

Hiroshima har också väldigt vackra vyer av havet och miyashima ligger i närheten. Kolla upp Miyashima superfint.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Jag gillar Krank för att han är så underbart idealistisk. Jag gillar den där starka övertygelsen och vilja att göra rätt. Jag känner så väl igen mig själv i honom, speceillt som jag var för 10-20 år sen.
 

Mattis

Swordsman
Joined
23 Feb 2002
Messages
508
Location
Uppsala
Jag älskar God45. Inspirerande och kreativa inlägg. Passion. En hater ibland, absolut, men motsatsen tio gånger så ofta. <3

Ett extra tack till de på D&D-forumet som hjälpt mig senaste året i min OSR-karriär.

Utöver detta kommer jag aldrig sluta älska Rising.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Mattis;n144613 said:
Utöver detta kommer jag aldrig sluta älska Rising.
Feck, det går inte en vecka utan att jag tänker på något Rising skrev och blir nedstämd för att han är borta.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag gillar er alla, för det här forumet har en särskild plats i mitt hjärta. Så alla ni som utgör det här forumet i dess kreativa kaos är värda att tycka om. Och som Krille skrev, än mer när ni sköter er!

Dock vill jag även rikta ett särskilt tack till alla er forumiter som funnits här sedan jag kom hit, för att ni stått ut och står ut med mig, för att ni vägleder mig. Ni har gjort så mycket för min personliga utveckling i den här sfären. Ni betyder mycket!

Respekt.
 
Top