Nekromanti Den stora fredspipan AKA Jag gillar

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Det finns många personer att gilla av många olika anledningar. En av dessa är Arfert. Hans Fantasy! fick mig nämligen att ta upp rollspelandet igen. Utan Arfert skulle jag således t.ex. knappast åka på Grottröj, hänga här eller knåpa med Solfläckar.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag vill säga en till! Eller två.

Jag gillar Spider Jerusalem och Lupus Maximus. Det är de som idogt kämpar med att hålla forumet uppe, utan dem, inget forum.

<3 <3
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Stövelkatten;n143646 said:
Jag gillar Kloptok - han är en osinande källa som ständigt levererar otroliga och likaledes osannolika obegripligheter. Alltid ett nöje att umgås med den killen! Power to you!
Eksem;n143758 said:
Svårt att säga något annat än kloptok, vårt mörker i ljuset.
Ljus och mörker, yin och yang. Det behövs ett mörker för att balansera upp all glädje som flödar ur er två.

Men även på den mörka natthimlen hos en man som lever i mörkret finns stjärnor som lyser upp den kalla natten.

Jag gillar väldigt mycket alla forumiter (kanske främst Stockholmarna men även andra runtom i landet) som bjöd in mig i deras gemenskap, en gemenskap som berikat mitt liv på mer än ett sätt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Jag gillar Dante. Jag skulle aldrig vilja ha hans hatt och jag tycker han bär den med bravur.
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Jag gillar Ymir för hans trevliga avatar(vem gillar inte kakor) och hans dedikation till eon och mundana.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Jag gillar nog ganska många men för att välja ut några specifika så...

På senare tid Ram för de bra grejorna han har skrivit. Cissi för att hon är den bästa moderatorn på forumet. Säkert många mer också som jag inte kommer på :)

Cog.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Jag gillar Krille för han uppfinner en massa balla teorier om trådlåsningar och hur forums-klimat fungerar. Om han skrev en avhandling på ämnet skulle han bli miljonär men det är han för ödmjuk för, så han stannar kvar här och sliter istället! <3
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
cogitare;n143849 said:
Jag gillar nog ganska många men för att välja ut några specifika så...

På senare tid Ram för de bra grejorna han har skrivit. Cissi för att hon är den bästa moderatorn på forumet. Säkert många mer också som jag inte kommer på :)

Cog.

Tack, snälla. Ska försöka göra mig förtjänt av det där omdömet. :)
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Jag gillar alla här förutom de som har jobbiga saker som inte fungerar... nej men för att göra ett par utmärkanden. Cissi för hon alltid är så glad och snäll. Lupus som gör mitt liv lättare, anth för att han är ett underbart troll, Vicotnik för att han kan prata användare och tekniker så han kan översätta. Men mest av allt till Dante och Seter för att dom är dom och är bara grymma på alla sätt!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Hej igen, nu är jag tillbaka efter avstängningen. Det var min första avstängning och jag förtjänade den då jag själv anser att personpåhopp är skit, men jag är bara människa. Innan jag hyllar de jag gillar på forumet så vill jag be om ursäkt till Krank för mitt påhopp, det jag skrev var i affekt och min relation till Krank är högst ambivalent då jag har hyllat dennes inlägg under flertalet gånger tidigare. Men oavsett så var mycket av det jag skrev sådant som jag självklart inte borde gjort och hade vi varit i en diskussion i samma rum så hade jag inte sagt så och jag tror inte heller folk i övrigt skulle ha missuppfattat mina tidigare inlägg.

Att nyansera sig i text är skitsvårt och ofta kommer budskapet fram på ett sätt som lätt tolkas fel, detta gäller alltså inte mitt påhopp på Krank vilket jag en en gång ber om ursäkt för. Mitt humör och min stubin har på den senaste tiden varit för kort, detta vet jag då det inte bara är på forumet utan också irl som jag ibland kokat över.

Jag skall förklara varför jag tror jag har och haft en kort stubin den senaste tiden, det ursäktar inte vad jag sa men kanske förklarar det och på sin höjd förmildrar det. Jag har nyligen förlorat en av mina bästa vänner i en olycka, jag har MS och har därtill en kronisk tarmsjukdom som i ärlighetens namn jag personligen upplever som betydligt värre än min MS då dem ger mig extrema smärtor varje dag, varje timme, hela tiden om jag inte äter morfinpreparat som därtill gör mig olik mig själv. Min styvfar, som i de flesta avseenden varit min riktiga far drabbades för måna år sedan(på min födelsedag) av en stroke som gav honom "locked in syndrome" han kan bara kommunicera med blinkningar. Jag hjälper till att ta hand om honom nästan varje dag då han gjorde allt för mig och mina bröder när vi var barn.

Jag är självklart inte ensam om att ha och lida av svåra omständigheter, det är en del av att vara människa men ibland blir det för mycket.

Så till trådens egentliga syfte, jag gillar de flesta på forumet och hatar ingen. Blir jag arg ibland, ja! Men jag tror och hoppas inte ni upplever att jag brukar göra sådana övertramp som jag gjorde mot Krank, om jag brukar det så säg till och jag ska genast försöka förbättra mitt sätt att kommunicera.

Måste jag hylla enskilda så blev jag självklart rörd av det Cissi sa, det gjorde min dag betydligt ljusare om man säger så, den är hon en sjukt bra moderator då hon är bäst på att skilja på forumets regler och sina egna känslor enligt mitt tycke. Jag tycker Ymir är riktigt duktig på att skriva och förklara saker och hans texter är ofta en njutning att läsa. Arfert och jag ligger ganska nära varandra åsiktsmässigt tror jag, men han är betydligt bättre på att förklara vad han menar. Jag gillar alla som hänger på Western-forumet då vi uppenbarligen delar en passion för det spelet. Jag gillar Big Marco då han skriver sällan men alltid smart och enormt läsvärt. Ram, Cog, .113 och Anth för att ni ofta säger det jag vill säga fast med bättre ord. Pendragon för att han likt de andra på western-forumet delar min passion men också för att han vet så mycket om tidsperioden. Tshianpiel(felstavat?) för att hon har en så stor kunskap om rollspel och allt runt omkring. Krank för att jag står fast vid att han är en ordsmed som är svår att mäta sig med och när han antar lärarrollen på forumet utan att låta sina känslor ta över, så är han väldigt duktig på att lära ut. Jag tycker Harry S skrev/skriver, mycket läsvärt och tror att han tråkigt nog misstolkas. Jag vet att Recca har ett horn i sidan till mig, men jag tycker fortfarande oftast om att läsa det hon skriver för det märks att hon är en människa med huvudet på skaft som jag inte skulle vilja debattera live med då jag tror jag förlorat oavsett ämne, hon är helt enkelt påläst och smart.

Magnus Seter för att han får forumet att leva vidare tillsammans med Spider Jerusalem och Lupus Maximus, så jag gillar er alla tre. Dock var Seter med och gjorde Mutant Chronicles och det ger extra poäng i min bok. Dante och Krille för att de brinner för att göra rollspel mer tillgängligt och öppet för alla grupper, vilket jag tror vi alla egentligen vill men tråkigt nog väljer att missuppfatta varandra, jag är lika skyldig som alla andra.

Och igen eftersom jag inte brukar vara så jävla otrevlig och dum som jag var när jag förolämpade Krank så hoppas jag att du godtar detta som en personlig ursäkt, jag ber verkligen om ursäkt för det jag sa och lovar att jag skall göra allt mina mänskliga förmågor klarar av för att inte göra så mot någon på forumet igen.

Dessa forumiter är inte aktiva längre vad jag sett men jag gillade Vitulv och Troberg när de var aktiva och saknar självklart Rising och hans inlägg något enormt även om vi inte hade någon personlig relation så känndes det som det då han... :-(

Jag har med stor säkerhet glömt många men jag gillar er också och jag är inte långsint irl, men sådant är svårt att få fram i text.

Sen, nu när jag har erfarenhet av att ha varit bannad för vad jag kommer ihåg första gången, så tycker jag det borde heta banished och permaban borde heta vanquished. Passar på ett forum om rollspel :)

De som vill ha en personlig ursäkt utöver detta får gärna det i PM och de som vill ha något förtydligat likaså.

Wrnu har förgyllt min vardag sen jag var i början på tjugoårsåldern och jag vill gärna att den med sina medlemmar gör det i minst lika lång tid till.

Med vänlig hälsning, Minimoni
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
OT.

(Det är lite ironiskt att ingen har funderat över att den här typen av popularitetstävlingar är ganska exkluderande... :) )

Proceed.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Minimoni;n144382 said:
Förstår vad du menar Måns men det är ofta svårt att vara inkluderande utan att samtidigt vara exkluderande :-(
Det här blir OT men om du är intresserad kan vi snacka om det i en annan tråd.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Måns;n144286 said:
OT.

(Det är lite ironiskt att ingen har funderat över att den här typen av popularitetstävlingar är ganska exkluderande... :) )

Proceed.
"Why don't you knock it off with them negative waves? Why don't you dig how beautiful it is out here? Why don't you say something righteous and hopeful for a change?" - Oddball
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Spider Jerusalem;n144406 said:
"Why don't you knock it off with them negative waves? Why don't you dig how beautiful it is out here? Why don't you say something righteous and hopeful for a change?" - Oddball
Mitt inlägg var klart och tydligt OT märkt och dessutom inom parentes. Trots att det berörde trådens ämne.

Om man nu tycker att det är viktigt att inkludera tänkte jag mig att det kunde vara intressant att veta.

Uppenbarligen hade jag fel.

Exkludera på, jag ska inte stå i vägen!
 
Top