Varulv Den orimlige Åbäket - R2

När ni outat så skicka vidare. Ta tag under här nu. Annars kommer bybo efter bybo dö med info vi går miste om.

Men okej:

Jag fick välja mellan att antingen inte göra något (alternativ 1) eller att få en förmåga eller information (alternativ 2) med baksidan att jag dör om väktaren väktar mig.

Jag valde 1.

Kan vi rösta ut POJ nu (och förslagsvis Impetigo i nästa runda)?

@Octagonal

Jag sade tidigt att jag valde det tråkiga. Jag tror som Octa också nämnde i början av rundan att BM åkte på grund av en regel som gjorde att jag valde det tråkiga.

Lika bra att outa nu då. Jag fegade och valde att vara tråkig (dvs ingen förmåga och info) men mer säker. Så här i efterhand kanske dumt för det är väl inte säkert om risken verkligen är en risk, men det gick ju inte att veta innan spelet drog igång på allvar.

Jag sade tidigt att jag valde det tråkiga. Jag tror som Octa också nämnde i början av rundan att BM åkte på grund av en regel som gjorde att jag valde det tråkiga.
Isåfall behöver väktaren säga till. Annars famlar vi i blindo. Tills väktaren säger det kan vi inte räkna med detta.

Jaha, Vimes hade redan outat väktartexten 😄 Ja, då är det ju lika bra att prata klarspråk, ulvarna har all info nu då.

Det var väl Octa som nämnde den men ja det blir ju svårt när alla outar vad som står i PM att särskilja på röd/grön. Nu kan bara tidsordningen klargöra saker och jag tror fortfarande pga det:
Röst: @StradhLestat

Alright! Jag är väktaren själv. Och en extremt stark sådan. Jag kan väkta flera spelare varje runda. Risken med att väkta för många är förstås att jag har ihjäl alla.

I R1 valde jag att väkta @Vimes och @POJ
Dessa dog inte. Därför är de antingen vanilj-bybor eller ondingar.

Utöver detta väktade jag @BiobunkerVII . Dock tror jag inte att jag hade ihjäl honom utan att han blev diskad av SL.

@Big Mama tycks däremot ha blivit nattmördad om vi inte har en till väktare bland oss.

Basse och Stradh känns grönast pga bultsax (även om hela fadäsen runt Vimes skåp är väldigt rörigt), om vi nu antar att bultsax är en bybo-specifik ability och inget ulvarna kan använda för att hitta varandra.

Övriga har jag för dålig koll på känner jag, behöver läsa om och sammanställa lite själv.

Okej, cool. Det tycker jag (som redan är avigt inställd till POJ) stärker caset mot honom.

Föreslår att du väktar Impetigo denna runda.

Jag har mycket svårt att begripa flufftexten. Det står inget om POJ trots att jag väktade samtidigt som Vimes är med massa bultsaxar. Har väktandet med det att göra? Jag vet inte.

Vad hände här Octa?
Ville veta ifall det finns fler väktare. Isåfall dödade denne BM. Det skulle betyda att jag med 100% väktade ett nattmord på dig eller POJ.
Och att den ena ondingen tror du eller POJ är dess partner. Men nu tycks inte så vara fallet.

OM det Octa säger stämmer faller hypotesen om BM som jag har trott på. Då var det ett väldigt konstigt sätt att beskriva att någon fått vad-knarket eller så finns det något annat som spelar in här.

Har backtrackat R2 lite nu, två grejer:

Octas väktarclaim verkar konsekvent mot det han skrivit (efter att han förklarat grejen om BM ovan).

Sysp har spelat rätt vettigt generellt. Stryker min avoghet där.

Mina prime suspects är fortsatt POJ och Impetigo.

Back