Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Det här talar kanske för DTF ser jag nu
Kul att spekulera i vilka DTF:erna kan vara! Pilates-tanter? CrossFit-tjejer? Antidopingsbyrån? Mellanchefer som rehabar sina padel-skador?

Efter detta röstar jag på Vimes. Vimes hugger tillbaka.

Sluta spela dåligt Octagonal. Jag fattar vad du menar med rösten, men om du läser inlägg jag skrivit tidigare så är det ingen tell. Jag vet vad du vet.
D.v.s. istället för att haka upp dig på att jag ska bada med mina hundar så kan du ju läsa det inlägget till slutet. Jeez
Vimes tycks inte förstå utan tycker det är orättvist att jag lägger en röst pga hundarna. Vilket jag inte gjorde, det var pga Vimes famlande om DTF:er.
Att skriva om DTF:er när du har fått info om att dödsfall utanför nattmord INTE förklaras med DTF:er är skumt. Ergo Vimes har inte fått samma information som oss riktiga bybor.

Lite rörigt men försök hänga med. Vimes skrev en del om DTF:er som orsak till att folk kan dö utanför nattmorden som svar på följande:

Denna slutsats (om DTF:er) går ej att få om man har samma info som undertecknad. Då finns nämligen andra förklaringar till "andra eventuella dödsorsaker". Då jag är vanlig bybo blir jag mycket misstänksam på om Vimes försa sig och egentligen är ulv.

Efteråt skriver Vimes att han förstår vad jag menar och att vi har samma info fast att han typ bara fiskade lite som jag tolkar det. Men det tycker jag är mycket märkligt. Nu väljer Vimes att inte heller rösta på dig vilket också är mycket märkligt. Jag tolkar även Vimes poster som att han påstår sig ha haft ett val och därmed har samma roll som mig.
Då makear det inte sense att:
1. I flera poster gagga om DTF:er när dessa uppenbarligen inte finns.
2. Det är märkligt att Vimes inte röstar på dig trots att du menar att du inte hade ett val.
Ah, I see! Svårt det här med att spela när jag verkar bara den enda i byn som är oinformerad minoritet 😅

Efter detta röstar jag på Vimes. Vimes hugger tillbaka.

Vimes tycks inte förstå utan tycker det är orättvist att jag lägger en röst pga hundarna. Vilket jag inte gjorde, det var pga Vimes famlande om DTF:er.
Att skriva om DTF:er när du har fått info om att dödsfall utanför nattmord INTE förklaras med DTF:er är skumt. Ergo Vimes har inte fått samma information som oss riktiga bybor.

Alltså, med tanke på mitt första inlägg där jag refererar till valet i PM så tycker jag det här blir blajigt.

Men visst: beroende på det val jag gjorde så tänkte jag inte så mycket på konsekvensen av det andra alternativet. Hade jag gjort det hade jag nog inte börjat spåna om DTF.

Antjrox har ju själv sagt gång på gång att han inte fått samma bybo-pm som oss andra så det kan du bara släppa.
Jag har inte fått valet ja, men jag beskrivs ju fortfarande som en ordinär och tråkig kroppsbyggare, vilket jag antar är vad Basse reagerat på eftersom det inte framgår någonstans (och jag antar att vi alla "vanilla"-bybor beskrivs som tråkiga?).

Om det är något annat Basse reagerat får han ju säga det, men det är inte så jag tolkat det.

Jag tycker inte vi behöver prata mer om vad valen består i osv, jag föestår att @Anthrox förösker gräva i det för att ge sin kompis en chans som soloulv men varför @Vimes som bybo skulle vara oförsiktig med byspecifik information vet jag inte.
Det är synd att du läser spelet fel, men du får gärna förklara hur du landat i att jag "försöker gräva" i det, eftersom jag bevisligen gör exakt motsatsen (se min post till Vimes exv, där jag motsatte att han outade information som inte fanns tillgänglig).
För det här inlägget gör att du mest ser ut som ett extremt case av tunnelseende, och det brukar vara en dålig plats att vara på.

Also, från en "utomstående":
Är ni säkra på att ni har samma val? För jag har ju absolut ingen aning om vad det är ni pratar om, men av de bitar ni ger ser det inte särskilt samstämmigt ut.
Valet har med att få en förmåga att göra
Valet har med alternativa dödsfall att göra
Valet förhindrar möjligheten till DTFs existens
Något i Valet ger information

Ni behöver inte besvara det här, för då kommer ni bara trigga Impes tunnelseende, men ta ett steg tillbaka och försäkra er om att ni pratar om samma saker.

Är ni säkra på att ni har samma val?

Funderat på det också, men hittills har jag inte sett något som tyder på motsatsen i varje fall (sen både läser och tänker jag ju slarvigt, så någon mer samvetsgrann kanske har fångat upp något).

Jag har inte fått valet ja, men jag beskrivs ju fortfarande som en ordinär och tråkig kroppsbyggare, vilket jag antar är vad Basse reagerat på eftersom det inte framgår någonstans (och jag antar att vi alla "vanilla"-bybor beskrivs som tråkiga?).

Om det är något annat Basse reagerat får han ju säga det, men det är inte så jag tolkat det.

Det är synd att du läser spelet fel, men du får gärna förklara hur du landat i att jag "försöker gräva" i det, eftersom jag bevisligen gör exakt motsatsen (se min post till Vimes exv, där jag motsatte att han outade information som inte fanns tillgänglig).
För det här inlägget gör att du mest ser ut som ett extremt case av tunnelseende, och det brukar vara en dålig plats att vara på.

Du skriver i första stycket ”jag antar att…?” om innehållet i bybo-pm och sen i nästa stycke undrar du när du skulle ha grävt i innehållet i bybo-pm.

Tunnelseende eller inte så måste du ju ut iom att du inte fått samma pm som övriga bybor. Visar det sig att upplägget är att nästan alla bybor fått ett visst pm och en-tre fått ett annat pm så är det också viktig info precis som du själv redan sagt.

Är ni säkra på att ni har samma val? För jag har ju absolut ingen aning om vad det är ni pratar om, men av de bitar ni ger ser det inte särskilt samstämmigt ut.

Ni behöver inte besvara det här, för då kommer ni bara trigga Impes tunnelseende, men ta ett steg tillbaka och försäkra er om att ni pratar om samma saker.
Jag börjar tro att vi som fått val har fått samma text men folk läser slarvigt. Det borde vara tydligt varför man inte ska outa om/vad man valt.

Som sagt var, det kan bli högaktuellt att förhöra varandra om innehållet i bybo-pm så att försöka sammanställa listor och tabeller över vad man uppfattat för smulningar i tråden är otroligt kontraproduktivt för en bybo.

Anthrox, är det så att du inte fått valet för att "egentligen inte är med i spel" (i enlighet med anmälningstråden)???

Anthrox, är det så att du inte fått valet för att "egentligen inte är med i spel" (i enlighet med anmälningstråden)???
Det tror jag inte, det var ju mest trams. Det är väl om Brynolf fått för sig att freestajla.

Du skriver i första stycket ”jag antar att…?” om innehållet i bybo-pm och sen i nästa stycke undrar du när du skulle ha grävt i innehållet i bybo-pm.

Tunnelseende eller inte så måste du ju ut iom att du inte fått samma pm som övriga bybor. Visar det sig att upplägget är att nästan alla bybor fått ett visst pm och en-tre fått ett annat pm så är det också viktig info precis som du själv redan sagt.
Är det valen jag gräver i eller är det PM, eller allting? För nu formar du din tes efter vad du vill ska vara sant istället för vad som sägs. Släpp tunnelseendet och ta ett steg tillbaka. Och jag har inte sagt något annat än att ni ska rösta ut mig, det är ganska konstigt att argumentera för annat och knappt någon som gjort det heller, så vad är det du argumenterar om egentligen?
Känns mest som att du bitit dig fast i att jag är suspekt (vilket ingen, inte ens jag ifrågasätter) och jag har argumenterat i flera sidor nu att ni ska rösta it mig om ingen kommer på något bättre. Så leta efter något bättre än att fokusera på mig som ändå kommer röstas ut kanske?

Jag går tydligen bara ut med mina hundar när jag är ulv, om jag förstår gänget rätt här.
Förra gången du var ulv var du "ute med hundarna" hela dan verkade det som. Har de givit sitt medgivande till att medverka i ditt fiffel.
😁

Tala för dig själv!

Ok... Impe är officiellt den läskigaste på gymmet. Är det här en typisk gymbro alltså 😮
@Impetigo, okkam här då:
Det här är det ENDA inlägget som på något som helst vis pekar på att ordet "tråkig" på något plan alls skulle vara relevant, och på inget sätt pekar det på att det skulle vara en beskrivning av bybor i PM.
Men enligt din argumentation skulle jag alltså som ulv snappat upp att det var exakt så det ligger till.
Alternativt
Jag är bybo.

Jag tror du seriöst behöver kalibrera vad "övertydligt" betyder 😁

Är det valen jag gräver i eller är det PM, eller allting? För nu formar du din tes efter vad du vill ska vara sant istället för vad som sägs. Släpp tunnelseendet och ta ett steg tillbaka. Och jag har inte sagt något annat än att ni ska rösta ut mig, det är ganska konstigt att argumentera för annat och knappt någon som gjort det heller, så vad är det du argumenterar om egentligen?
Känns mest som att du bitit dig fast i att jag är suspekt (vilket ingen, inte ens jag ifrågasätter) och jag har argumenterat i flera sidor nu att ni ska rösta it mig om ingen kommer på något bättre. Så leta efter något bättre än att fokusera på mig som ändå kommer röstas ut kanske?

Jag försökte vara glasklar för att du inte skulle hålla på och tjata vidare om detta.

En gång till: Du bad om exempel på när du verkat gräva efter info om pm, i samma inlägg grävde du efter info i pm.

Jag har inget mer att säga om det.

Varför är Vimes nummer två på din lista, och varför är två AFKare trea?

@Octagonal gjorde ett tydligt gräv på Vimes nyss, jag hänvisar dit. Jag håller med Octa.

Alla som inte sagt att de har ett val i sitt pm är misstänkta. Jag tror du själv skrivit en del om det så jag vet inte varför du vill att jag ska eka tillbaka till dig vad du själv redan sagt.

@Impetigo, okkam här då:
Det här är det ENDA inlägget som på något som helst vis pekar på att ordet "tråkig" på något plan alls skulle vara relevant, och på inget sätt pekar det på att det skulle vara en beskrivning av bybor i PM.
Men enligt din argumentation skulle jag alltså som ulv snappat upp att det var exakt så det ligger till.
Alternativt
Jag är bybo.

Jag tror du seriöst behöver kalibrera vad "övertydligt" betyder 😁

Det spelar ingen roll som jag skrev tidigare i dag. Du har tydligt sagt att duninte fått bybo-pm med val, det är det du ryker på.

Om du chansade på ”tråkigt” eller om du fått ordet i pm blir inte viktigt i det läget.

Du skrev nyss att jag skulle sluta älta om dig för att det ändå är självklart att du ska röstas ut. Så vad är du ute efter med det här spåret?

Back