Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Hur ser din rödgrönlista ut Anthrox?
Och oavsett vilket liksom, hur skulle en rödgrönlista ge några som helst signaler? Är jag Bruce vet jag ju ändå inte vem Sven är och är jag Sven kanske jag har en handfull meddelanden som alla säger att de är Bruce, så hade jag varit ulv hade jag ju ändå inte gett några signaler med en lista. Och nu är jag ju dessutom bybo, så en lista säger ju absolut ingenting här eftersom det enda konkreta en kan peka på har jag redan pekat på.

Obefintlig mer eller mindre, eftersom det inte finns något att gå på och alla inte ens kommit in i spel än. Sysp och Vimes är på den grönare halvan av anledningar jag redan redogjort, men ni andra har ingenting alls liksom.

Ok

Dessutom: min utröstning kommer heller inte ge några signaler, eftersom det här uppenbart inte är någon sinister ulvplot att ta ut mig, utan bybor som läser in spelet på fel sätt.

Och oavsett vilket liksom, hur skulle en rödgrönlista ge några som helst signaler? Är jag Bruce vet jag ju ändå inte vem Sven är och är jag Sven kanske jag har en handfull meddelanden som alla säger att de är Bruce, så hade jag varit ulv hade jag ju ändå inte gett några signaler med en lista. Och nu är jag ju dessutom bybo, så en lista säger ju absolut ingenting här eftersom det enda konkreta en kan peka på har jag redan pekat på.

Ditt föesvar är ju att du har ett unikt perspektiv på spelet så då borde ju din lista som bybo kunna vara hjälpsam.

Ditt föesvar är ju att du har ett unikt perspektiv på spelet så då borde ju din lista som bybo kunna vara hjälpsam.
Varför har jag ett unikt perspektiv på spelet? Det finns ju som sagt inget direkt konkret att gå på. Jag kan ju slumpa fram en lista som ger exakt lika mycket signaler som ifall jag "argumenterade" utifrån magkänslan. Men det kommer ju inte ifrån att det bara är magkänsla då liksom. Att du försöker pursua det här ärväl lite anmärkningsvärt eftersom det är så långt ifrån en smoking gun en kan komma.

@Sömniga Isaac verkar inte heller fatta
Här satt jag och tänkte att det är ändå ganska skönt att ha en runda där jag inte behöver tänka på Brusis som någon jag behöver lägga fokus på. Nej, men vad det nu är jag inte fattar, får stå för dig. Jag har inget på dig, men däremot misstanke mot andra. Exempelvis Anth.

Pressmeddelande: Disney har varit på mig om ett par regelförtydliganden. Startinlägget är uppdaterat. Inga stora grejer, men kan vara värt att kika igen om man känner sig förvirrad.

Pressmeddelande: Disney har varit på mig om ett par regelförtydliganden. Startinlägget är uppdaterat. Inga stora grejer, men kan vara värt att kika igen om man känner sig förvirrad.

Går det att skriva ut vilka ändringarna var? Vid snabb genomläsning tror jag inte jag fattade det.

Varför har jag ett unikt perspektiv på spelet? Det finns ju som sagt inget direkt konkret att gå på.

Så klart svårt att skriva något vettigt i R1 när det inte finns någon mekanik att använda, men jag blir fan matt av er som liksom kastar upp händerna och säger "det går inte att säga något om något!" bara för att vi inte har någon mekanik att interagera med. Det brukar gå alldeles utmärkt för oss att analysera spelares spel ändå. Visst att det blir mjukare analyser och mer magkänsla, men det är ju minst 50 % av vad vi gör i alla spel.

Alltså, om vi röstar ut dig som bybo så är det ju dåligt att vi dödade en bybo, men då har vi i varje fall bekräftat att det finns (eller fanns) bybor som inte fick valet i start-PM:et.

Går det att skriva ut vilka ändringarna var? Vid snabb genomläsning tror jag inte jag fattade det.
Inga ändringar egentligen, bara förtydliganden.

Postgången: brev levereras senast dagen efter.

Vinstvillkor: ulvarna kan vinna på sedvanligt sätt också.

Endast ett brev per spelare under partiet

Utröstning går före andra dödsorsaker.

Typ så.

Full disclosure: jag frågade Brynolf i PM om det var ett per spel eller vad som gällde, för jag tyckte det gick att tolka på olika sätt.

Back