Anthrox
Har aldrig förlorat mot Skans Juteskrämorna
Grejen här är ju att ni helt korrekt identifierat en anomali i spelet och agerar på den, men just nu så ger inte ert spel något vidare till byn. Så i nuläget så är det enda som kommer hända att ni röstar ut mig, får reda på att jag var bybo och sen inser att det var ett misstag.Så klart svårt att skriva något vettigt i R1 när det inte finns någon mekanik att använda, men jag blir fan matt av er som liksom kastar upp händerna och säger "det går inte att säga något om något!" bara för att vi inte har någon mekanik att interagera med. Det brukar gå alldeles utmärkt för oss att analysera spelares spel ändå. Visst att det blir mjukare analyser och mer magkänsla, men det är ju minst 50 % av vad vi gör i alla spel.
Hur använder vi det här till något positivt till byn? Knappast genom att jag postar en menlös lista.
Att ni har ett val är antagligen något att jobba med. Jag har ju som sagt ingen aning om vad det är ni pratar om, men frågan är ju om Sven och Bruce vet? Går det att använda något blinkeliblink med informationen ni har för att ringa in de riktiga ulvarna? Men å andra sidan, när ni får se att jag är bybo så är den informationen ändå körd eftersom ni då vet att alla bybor inte har den.
Alltså, jag försöker på inget sätt sprattla bort från en utröstning här (hade jag gjort det hade jag nog pushat lite mer på det dåliga ulvspelet i att rakt ut som första person blurta ut att en saknar information som byn bevisligen har, låter svindåligt imo) utan tycker ni gör helt rätt i att rösta ut mig (ifall inte fler bybor går ut med att även de saknar informationen ni andra tycks ha). För ni behöver se att den informationen inte är så bärande som ni just nu anser.