gabrielledebourg;n344444 said:
Några favoriter:
Friday the 13th: The Final Chapter: Bästa i serien, härlig blandning av cheesy tonårsskådespel, Tom Savini gore och många riktigt minnesvärda och kul karaktärer (highlight är Crispin Glover och Corey Feldman). Perfekt att se på årets fredagen den 13e!
Nah - bäst är väl
Fredagen den trettonde del sex: Jason lever? En hel del lattjo gore, tramsigt överspel och första gången man får se Jason som zombie. Dessutom vill jag minnas att det var första gången de slutade ta serien på 100% allvar och vågade lägga in lite småskämt här och där. Har för mig att en av tioåringarna på kollot läser Sartre, till exempel.
Men exakt vilken del av klanen Voorhes släktkrönika som är mest sevärd kanske vi får lyfta i en annan tråd så vi inte skräpar ner här.
Vill också rekommendera gamla klassikern
Beastmaster, eventuellt med
Beastmaster 2 i släptåg. Ettan är en tydlig "
vi vill vara Conan, fast med en twist", och tvåan är mer "
Vi har ingen aning om vad vi håller på med", och avnjuts enklast genom att ungefär var femte minut utbrista "
VADÄNDAINISJÄLVASTETÄNKTENINU!!!!?" till sin teve. Bra är att ta i - men sevärda. Och första har gott om detaljer som kan kallas bra på riktigt.
Hm... Återkommer om jag kommer på mer. Det var länge sedan jag tittade på B-film.