JohanL
Champion
Shatterstar och Longshot är varandras pappor.
Sant, men handlade inte det här om bra storylines? ;-)
Shatterstar och Longshot är varandras pappor.
Men liksom, Hulken är så arg att han hoppar mellan planeter på väg mot Jorden för att spöa folk som tror de är bättre än alla andra. Och sedan slåss han mot ALLA.
Berätta mer! Hur börjar de, vad händer, hur slutar de?
Marvel's Civil War. Kändes spot on på tidsandan, och relevant nutidskritik.
Vargens bakgrundshistoria i Bamse.
Dessutom inlindad i kedjor…-Onda klon Thor dödar en av de äldsta svarta superhjältarna och de begraver honom i en presenning.
Vilka arcs har varit mest world brun…? Jag tänker på till exempel Inferno (pun intended, world burns) och, tänker jag mig för har inte läst den, House of M (spoila den gärna för mig!).
Den här tråden är galet bra, tack för alla plot walkthroughs!
Vilka arcs har varit mest world brun…? Jag tänker på till exempel Inferno (pun intended, world burns) och, tänker jag mig för har inte läst den, House of M (spoila den gärna för mig!).
Så varför? Jo, för Marvel hade inte filmrättigheterna till X-Men eller Mutanterna. Så varför göra reklam för FOX:s X-Men filmer när man har sina egna filmer. Så därför var de inhumans i Agents of Shield.
Hickmans Avengers och Secret Wars förintade och återskapade världen och multiversum, men med fascinerande litet långsiktiga effekter förutom att till slut avskaffa Ultimate Universe. Det är verkligen jättemärkligt att man gjorde en reboot utan att faktiskt ändra på något.
Spännande att pendeln har svängt så totalt att Ms. Marvel nu i stället blir mutant (alltså även i serievärlden - som hon förstås skulle ha blivit från början om inte Marvel satt mutanterna på ökenvandring).
Inferno fick hur långsiktiga konsekvenser som helst ("It's always Inferno", för att citera Jay & Miles).
House of M fick unikt dåliga långsiktiga konsekvenser som inte upphörde förrän med Krakoa 14 år (!!) senare.
Mutant Massacre dels brände av hundratals mutanter (majoriteten av de vi hade för tillfället), och fick dessutom enorma publikationsmässiga konsekvenser genom att vara den första moderna crossovern och bli mycket framgångsrik och extremt stilbildande.
Avengers Disassembled var vad som började ta Avengers från att vara ett B-lag till Marvels flaggskepp (som det verkligen inte var under åttio- och nittiotalen).
Hickmans Avengers och Secret Wars förintade och återskapade världen och multiversum, men med fascinerande litet långsiktiga effekter förutom att till slut avskaffa Ultimate Universe. Det är verkligen jättemärkligt att man gjorde en reboot utan att faktiskt ändra på något.
Spännande! Vill gärna höra mer om ingång, vikitga milstenar, slut och efterverkningar! Alla göttiga detaljer!
Det som jag vill skapa i mitt spel är en kraftfull kontinuitet mellan ett antal stora händelser där man spelar i en värld som är uttalat samma men som ändå på grund av de stora händelserna är väldigt annorlunda. Jag vill både insipreras av de berättelser som finns och även undvika att hamna i "Det är är ju en rip off från...!".
Ultimate universumet kommer tillbaks i år!Det är den värsta idéen och jag ÄLSKAR DET!
De enda två som var något att ha är redan i 616 (Miles Morales och The Maker).
Alltså det är ju 100% sant. (Ultimate Kitty Pryde är typ den enda andra jag vill ha över).