New DnD playtest suggests a comeback for controversial Dark Sun setting
Dungeons and Dragons drops an apocalyptic subclasses playtest, and it could herald the return of a beloved but controversial setting.
Jag håller tummarna!
Cog
Just kannibalismen tror jag editeras bort. Du kan börja skriva på ditt gubbrant redan nu!Woooooooo! Kannibalism är tillbaks i D&D!
Just kannibalismen tror jag editeras bort. Du kan börja skriva på ditt gubbrant redan nu!
Jo, halv”raserna” är borta i DnD2024. Antar att muls och halvjättar kan finnas kvar med något ändrat fluff?Medhåll, Halflings blir därmed lite mesigare...
Frågan är hur de gör med slaveri. Gigantiskt rött skynke i USA. Själv ser jag inte riktigt kontroversen med att dåliga saker finns i en fantasi-värld. Det är ju inte så att man därmed önskar att det förekom.
Har inte sett videon men har man inte frångått halv-raser (folkslag, origin, ni fattar) i DnD5? Muls och Half giant är ju ikoniska för Dark Sun så där är en något att fundera på.
Grymt kul och kommer bli ett köp så jag kan läsa hur de uppdaterat värld och hur det står sig mot OG Dark Sun
Cog
Exakt, halflings är inte kannibaler längre, däremot äter de ofta och gärna människa och alvkotlett.Just kannibalismen tror jag editeras bort. Du kan börja skriva på ditt gubbrant redan nu!
Just kannibalismen tror jag editeras bort. Du kan börja skriva på ditt gubbrant redan nu!
En bra dag för gruppen i vanlig DnD5: "Vi besegrade slutbossen, ingen rollfigur dog, och bytet var fantastiskt".De borde bara uppdatera regler i Valley of Dust and Fire till 5e. Ungdomen tror att Tomb of Horros är hardcore! Traumatisera dem med The Dragon of Athas!