Nekromanti DanCon XII

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Sia;n148857 said:
Hej! Vill prel anmäla mig om det går bra, har tenta veckan efter men att komma några timmar iaf vore kul :) prio 1.
Sia, vilka timmar hade du i åtanke? Vi kan kanske erbjuda att dela på en plats igen, jag är inte heller så uthållig.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Shit vilken uppslutning – svinroligt!

(Jag ska sätta betsel på min blyghet och se till att komma redan i början av dagen den här gången! Lovar!!!)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Dimfrost;n150255 said:
Dante, du får skaffa ett större hus helt enkelt. :(
Jag har faktiskt lite löst funderat på att utöka DanCon i framtiden. Men — en starkt bidragande anledning till att jag orkar hålla DanCon år efter år är att min arbetsinsats är minimal.

Allt jag behöver göra är att bjuda in hedersgäster, slänga upp ett anmälningsinlägg, städa lite samt öppna ytterdörren.

Ett större konvent kräver större lokal, och med det kommer krångel som hyra och deltagaravgifter. Och sånt orkar jag inte hålla på med.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dante;n150274 said:
Jag har faktiskt lite löst funderat på att utöka DanCon i framtiden. Men — en starkt bidragande anledning till att jag orkar hålla DanCon år efter år är att min arbetsinsats är minimal.

Allt jag behöver göra är att bjuda in hedersgäster, slänga upp ett anmälningsinlägg, städa lite samt öppna ytterdörren.

Ett större konvent kräver större lokal, och med det kommer krångel som hyra och deltagaravgifter. Och sånt orkar jag inte hålla på med.
Kickstarter för att Dante ska få tag på större hus? :)
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Jag sätter dig på listan, men ärligt talat ser det mörkt ut.

Intresset för årets DanCon är större än normalt – särskilt hos förstagångsbesökare.
Jo, jag inser att jag i vanlig ordning var lite sent ute, men går det så går det. *S*
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Dante;n150274 said:
Jag har faktiskt lite löst funderat på att utöka DanCon i framtiden. Men — en starkt bidragande anledning till att jag orkar hålla DanCon år efter år är att min arbetsinsats är minimal.

Allt jag behöver göra är att bjuda in hedersgäster, slänga upp ett anmälningsinlägg, städa lite samt öppna ytterdörren.

Ett större konvent kräver större lokal, och med det kommer krångel som hyra och deltagaravgifter. Och sånt orkar jag inte hålla på med.
Ja, det skulle ju inte vara riktigt samma sak heller. Jag är bara ledsen för att jag för första gången kommer att missa ett DanCon jag både har möjlighet att åka på och visade intresse för (nästan) i tid. Men jag får träffa er andra på GothCon i stället!
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Måste tyvärr lämna återbud, så jag ger bort min prio 3-plats till någon annan!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Dimfrost;n150336 said:
Jag är bara ledsen för att jag för första gången kommer att missa ett DanCon jag både har möjlighet att åka på och visade intresse för (nästan) i tid.
Fast nu är du tillbaka på listan igen.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,513
Location
En mälarö
Dante;n150274 said:
Jag har faktiskt lite löst funderat på att utöka DanCon i framtiden. Men — en starkt bidragande anledning till att jag orkar hålla DanCon år efter år är att min arbetsinsats är minimal.

Allt jag behöver göra är att bjuda in hedersgäster, slänga upp ett anmälningsinlägg, städa lite samt öppna ytterdörren.

Ett större konvent kräver större lokal, och med det kommer krångel som hyra och deltagaravgifter. Och sånt orkar jag inte hålla på med.
Jag tycker att DanCon ska fortsätta ha det formatet det har idag. Att det inte är ett "riktigt konvent" är ju själva charmen med hela tillställningen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,979
Location
Ludvika
Organ;n150425 said:
Jag tycker att DanCon ska fortsätta ha det formatet det har idag. Att det inte är ett "riktigt konvent" är ju själva charmen med hela tillställningen.
Ja precis. Nu är det ju mer att man åker hem till nån, sitter i soffan och dricker kaffe och lyssnar på gamla rävar prata rollspel (eller ibland politik), och rätt som det är kommer det någon och frågar om nån vill spela XXX så säger man ja och sitter plötsligt i en källare med fem pers man aldrig mött förut och spelar spel man aldrig hört talas om.

Jag tycke det är ett mycket bättre forum för att faktiskt lära känna varandra än ett mer reguljärt konvekt.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Rymdhamster;n150429 said:
Jag tycker det är ett mycket bättre forum för att faktiskt lära känna varandra än ett mer reguljärt konvent.
Och det är ju faktiskt exakt hela poängen med DanCon.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag håller helt med. Ett DanCon i större skala vore säkerligen trevligt men det är inte riktigt DanCon om det inte är hemma hos Dante. :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,625
Location
Huddinge
Dimfrost;n150431 said:
Jag håller helt med. Ett DanCon i större skala vore säkerligen trevligt men det är inte riktigt DanCon om det inte är hemma hos Dante. :)

Kan vi inte bara tvinga Dante att flytta in i någon skola eller något, Så att vi kan ha ett större konvent "hemma" hos honom?
 
Top