Nekromanti DanCon XI

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Dante;n69106 said:
Är det verkligen bara en enda nykomling som vågar dyka upp på årets viktigaste, bästaste och spännandesta spelhändelse?
Nädå, vi hade typ 6-8 på Grottröj #9 (tackar som frågar) och typ tre av dem hade aldrig spelat rollspel förut. Men jag hoppas det kommer lite nytt folk till DanCon också, det brukar ju vara trevliga typer där också har jag hört. ^___^
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Graazzt;n69598 said:
Jag dyker gärna upp. Bor ju inte så fasligt långt bort heller. :)
Yay! Har du varit på DanCon förut? Minnet sviker.
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Jag undrar om det finns intresse för ett Rollspel köpes/bytes/säljes-event? Kanske till och med ett för ändamålet avsett bord? Jag har ett gäng dubletter jag gärna blir av med till ett lågt pris, eller ännu hellre: byter mot något just DU har med dig! Jag kan även tänka mig att betala om någon vill sälja något. Vad säger ni?

*** DETTA FÖRSLAG ÄR OFFICIELLT DANTE-CERTIFIERAT, VÄLSIGNAT OSV ***
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
COOLT! Kan ju vara bra att se till att det finns lite post it-lappar och pennor så det är smidigt att märka upp alt med pris och vem man ska ge pengarna/bytesobjekten till =)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Är det alltså ingen annan som ska åka till DanCon från Linköping / närliggande ort på lördag morgon/förmiddag? (eller, ingen som vill ha med mig att göra,så kan det ju vara)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Pilzeman;n70064 said:
Är det alltså ingen annan som ska åka till DanCon från Linköping / närliggande ort på lördag morgon/förmiddag? (eller, ingen som vill ha med mig att göra,så kan det ju vara)
Ska inte Cissi och Dimfrost åka den vägen/tiden?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag och Dimfrost ska köra upp. Förmodligen på lördag. Du kan säkert följa med! Vi kör från Linköping.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
MattiasLejbrink;n69677 said:
Jag undrar om det finns intresse för ett Rollspel köpes/bytes/säljes-event? Kanske till och med ett för ändamålet avsett bord? Jag har ett gäng dubletter jag gärna blir av med till ett lågt pris, eller ännu hellre: byter mot något just DU har med dig! Jag kan även tänka mig att betala om någon vill sälja något. Vad säger ni?

*** DETTA FÖRSLAG ÄR OFFICIELLT DANTE-CERTIFIERAT, VÄLSIGNAT OSV ***
Jag har en kasse med rollspelsböcker jag vill bli av med så det låter grejt!
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Ja men då har vi officiellt ett bord för bytes/köpes/säljes rollspel på DanCon. Jag, Anth, Rymdhamster och Spider kommer att bidra. Klart du också ska hänga på! Jag kommer nog att krydda det hela med en eller annan serieroman (graphic novel) i mån av plats. F*n vad kul!

EDIT: om du vet att du vill ta med något, hojta gärna här i tråden så att jag har lite heads up. Självklart kan du ta med även om du glömmer att hojta.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig det extra ex av The Justice Trade till Ashen Stars, som jag råkade köpa på mig eftersom jag är en klant som inte kollar i rollspelshyllan innan jag köper saker. Kanske tar jag med mig ett par ex av >Human också, men det har väl alla redan. Rotsystem om jag ens har några ex hemma.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
MattiasLejbrink;n70505 said:
Rymdhamster...kommer att bidra.
Um, va? Jag menade mest att jag såg fram emot att köpa på mig lite spännande obskyra rollspel jag inte visste att jag behövde för ett pris jag inte kan säga nej till =) Men nu har du sagt det så jag får kolla upp vad jag har att göra mig av med. Tror jag har ett par saker i alla fall. Om inte annat kan jag ta med mig post it-lappar och lite pennor så att det garanterat finns.


Krank;n70505 said:
det extra ex av The Justice Trade till Ashen Stars
Trade som i yrke eller som i handel? För om det handlar om handel till ett Sci Fi-spel så är jag väldigt nyfiken.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Rymdhamster;n70527 said:
Trade som i yrke eller som i handel? För om det handlar om handel till ett Sci Fi-spel så är jag väldigt nyfiken.
Jag har i ärlighetens namn inte hunnit läsa något av mina exemplar, men det är till Gumshoespelet Ashen Stars och jag har för mig att det är en samling äventyr.

Och jag mindes rätt: http://www.rpg.net/reviews/archive/15/15986.phtml =)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Min resa har kört ihop sig lite grann, så jag kommer åka bil till Linköping alldeles ensam på fredag, och vidare till DanCon på lördag. Så Dimfrost och Cissi: jag åker inte med er, men ni kan få åka med mig om ni vill. Dock åker jag hem till Göteborg på söndag morgon. Jag kan köra via Linköping då också, men om ni hellre vill hem lördag kväll/natt så funkar det ju inte riktigt.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Pilzeman;n70836 said:
Min resa har kört ihop sig lite grann, så jag kommer åka bil till Linköping alldeles ensam på fredag, och vidare till DanCon på lördag. Så Dimfrost och Cissi: jag åker inte med er, men ni kan få åka med mig om ni vill. Dock åker jag hem till Göteborg på söndag morgon. Jag kan köra via Linköping då också, men om ni hellre vill hem lördag kväll/natt så funkar det ju inte riktigt.
Jag åker gärna med dig i stället (och hade ändå tänkt åka hem söndag morgon), jag ska köra till Stockholm nu i helgen och det är okej att inte behöva göra det två veckor i rad. :)
 
Top