Nekromanti DanCon XI

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
MattiasLejbrink;n71136 said:
Liten teaser. Kommer att gå i DN, Aftonbladet och i HBO kommande vecka.

Jag har en hel låda med Bones (omålade plastfigurer) från Reaper, dvs. den kickstarter de körde för ett par år sedan. Jag har insett att jag aldrig kommer måla upp alla, och att jag dessutom har minis så det räcker och blir över.

Skulle det vara av intresse om jag tog med lådan och sålde gubbarna för styckpris? Vad vore i så fall ett rimligt pris? Skulle 20-25 kr/stycket kännas ok? Jag tänkte i så fall ställa fram lådan, så kan folk plocka själva och lägga pengar i en burk, alternativt swisha. Jag litar på att folk inte försöker blåsa mig.

EDIT: nä, 25 kr är lite för dyrt. Kollade priser på Reapers hemsida nu. 20 kr för en mediumgubbe känns mer rimligt. Så kan vi säga 40 kr för en large.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Det är väldigt osannolikt att jag dyker upp innan lunch. Just nu är planen att sova till framåt tiotiden, äta en onyttig brunch, packa, därefter åka.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Jag utgår för övrigt från att det inte är en slump att Dancon inträffar på Olof Palmes dödsdag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Är på väg, men kan inte påstå att jag tar den snabbaste eller rakaste vägen, så det tar nog två timmar.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,496
Location
En mälarö
anth;n73414 said:
Är på väg, men kan inte påstå att jag tar den snabbaste eller rakaste vägen, så det tar nog två timmar.
Jag kom just på en sak från din lista som jag är intresserad av. Är du snäll och vänder om och hämtar?
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Jag ansluter mig i raden av progress reports och meddelar att jag har simmat klart och äter nu en seriöst nyttig frukost innan jag måste byta kattlådan och kan svänga mig på cykeln. Borde nog anlända mot 12:30.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Lyckas jag bara få tag på Spidde var det här eventet en lyckad tillställning ur rollspelsförsäljningssynpunkt.
Tanken var att jag skulle bli av med gamla rollspel så jag får plats med nya. Vilket var tur eftersom jag givetvis fick med mig lite "nya" saker hem: Den svarta Madonnan, Isle of Dread och B/X (både röda och blåa boken).

Rollspelsmässigt hann jag med en rollspelssession A Read and Pleasant Land med DnD5-regler och en session Apocalypse World.

Jag hann även lyssna på Anders Fager som talade om Spindelkungens pyramid och Svensk kulter.

Det hela avslutades med snack...
...och så vitt vi vet sitter de fortfarande och snackar...
Anarchclown och chrull borde starta en podcast som går ut på att de bjuder in gäster och att gästerna ska försöka säga något över huvud taget genom ordflödet från dessa två giganter. :)
(ja, jag skulle antagligen tycka att det var en intressant podcast, för det är oftast intressant att lyssna på anarch och chrull :))
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Vilken dag det blev. Jag spelade svart av kval och utpost, två spel jag aldrig trodde att jag skulle spela. Men jag hade så kul att jag helt missade resten av Dancon. Sen köpte jag en massa spel och miniatyrer jag inte visste att jag behövde, och jag hoppas att rätt personer fick rätt pengar nu.
 

Zimith

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
29
Tack Dante för gästfriheten och ett nice konvent. Tack Korpen (?) med röda skägget för bullar - skitgoda.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Ja, tack Dante för ytterligare ett genomtrevligt konvent! Kul att ha testat OSR (även om det kändes väldigt mycket mer som "helt vanligt rollspel" än jag hade väntat mig), kul att träffa nya människor (kloptok, till exempel) och gamla människor jag träffar alldeles för sällan numera, kul att ha fått kika i Magnus Seters hemliga gamla pärmar. Det blev ovanligt lite spelande men å andra sidan ovanligt mycket snack. För en gångs skull blev det kinarestaurangen i stället för pizzerian, vilket var lyckat. Som helhet en påminnelse om varför jag fortfarande har något med wrnu att göra. Jag ser redan fram emot nästa år, då man kanske även kan få tag på Gorillataur som jag gärna hade träffat. Tack alla!
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Ja, tusen tack Dante för ett riktigt fint konvent! Det var mycket trevligt att få lära känna några forumiter jag inte har träffat IRL tidigare samt prata med tidigare bekanta forumiter :) Och spela lite brädspel, för min del blev det Love Letter (vilket jag är pepp på att inhandla egen kopia av i framtiden) och The Amazing Labyrinth.
 
Top