Nekromanti DanCon VIII

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hm, vi är nog jätteroade att vara med även denna gång jag och Ulvtand. Men vi är inte helt hundra på att vi kan, för kan vi inte beror det på att vi blivit husägare och då utlyser jag varningen att någon gång under säg 2013 det blir ett LadyCon i krokarna kring Tierp - sommartid dock då den 140 kvm stora salen inte har värme alls... :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
unfair said:
Men hur hadde du tänkt ta dig upp till stockholm då? Du håller väll ändå till i Gbg. 4h är lång tid att åka ensam, vad man än kan tala med vore trevlig.
Tåg, det gick bra sist. Sällskap på tåget vore najs, om vi båda får komma.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Spelbutik närvarar på DanCon VIII

Efter mycket hårda förhandlingar kan jag nu äntligen stolt tillkännage att DanCon VIII kommer att bevistas av en spelbutik.

Det är »Lekberg’s – the boardgame store« (en nätbutik som är så nystartad [av bl.a. vår egen Andy] att den knappt finns än) som dyker upp med ett litet spelsortiment.

De har även tänkt lotta ut ett nytt rollspel till någon av de närvarande deltagarna!
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Spelbutik närvarar på DanCon VIII

JA!

LEKBERG'S - The Boardgame store har fått möjligheten att vara med på Dancon VIII. Vi är mycket glada.

Vi kommer att ha ett litet utbud av de senaste bräd- och rollspelen. Är det ett speciellt spel som du gärna skulle vilja köpa så skicka ett mail till info@lekbergs.se så ska vi se om vi kan fixa fram det till den 3 mars.

Vi kommer också att lotta ut ett hemligt rollspel till någon av de 30 konventsbesökarna.

Fram tills e-handelssidan öppnar (ja, det är så nytt att vi inte har hunnit lägga upp vår hemsida än) så hoppas jag att du kollar in oss på Facebook. Sök bara efter LEKBERG'S och tryck på Gilla-knappen så blir allt bra.

Tack så länge!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Re: Spelbutik närvarar på DanCon VIII

Andy said:
JA!

LEKBERG'S - The Boardgame store har fått möjligheten att vara med på Dancon VIII. Vi är mycket glada.

Vi kommer att ha ett litet utbud av de senaste bräd- och rollspelen.
Häftigt med butik på DanCon!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Spelbutik närvarar på DanCon VIII

France is Bacon said:
Efter mycket hårda förhandlingar kan jag nu äntligen stolt tillkännage att DanCon VIII kommer att bevistas av en spelbutik.

Det är »Lekberg’s – the boardgame store« (en nätbutik som är så nystartad [av bl.a. vår egen Andy] att den knappt finns än) som dyker upp med ett litet spelsortiment.

De har även tänkt lotta ut ett nytt rollspel till någon av de närvarande deltagarna!
Det betyder att man slipper håriga katter som gör mig dålig om jag uppfattar det hela rätt? Har haft ett starkt sug efter DanCon VIII men dina pälsklädda vänner har fått mig att inte ens försöka anmäla mig.

// K.K räknar inte Kattskon som allergiframkallande.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Re: Spelbutik närvarar på DanCon VIII

Konrad Konvalj said:
France is Bacon said:
Efter mycket hårda förhandlingar kan jag nu äntligen stolt tillkännage att DanCon VIII kommer att bevistas av en spelbutik.

Det är »Lekberg’s – the boardgame store« (en nätbutik som är så nystartad [av bl.a. vår egen Andy] att den knappt finns än) som dyker upp med ett litet spelsortiment.

De har även tänkt lotta ut ett nytt rollspel till någon av de närvarande deltagarna!
Det betyder att man slipper håriga katter som gör mig dålig om jag uppfattar det hela rätt? Har haft ett starkt sug efter DanCon VIII men dina pälsklädda vänner har fått mig att inte ens försöka anmäla mig.

// K.K räknar inte Kattskon som allergiframkallande.
Alltså, butiken kommer att vara närvarande på DanCon, inte tvärt om. Katterna skiter nog högaktningsfullt i att Lekbergs är på plats.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Jag är ju sugen, mest för att träffa alla forumiter, men självklart också för att spela lite spel. Så skriv upp mig!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Spelbutik närvarar på DanCon VIII

Vitulv said:
Andy said:
JA!

LEKBERG'S - The Boardgame store har fått möjligheten att vara med på Dancon VIII. Vi är mycket glada.

Vi kommer att ha ett litet utbud av de senaste bräd- och rollspelen.
Häftigt med butik på DanCon!
Nu börjar det bli läskigt lik ett RIKTIGT konvent.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Spelbutik närvarar på DanCon VIII

Vitulv said:
Alltså, butiken kommer att vara närvarande på DanCon, inte tvärt om. Katterna skiter nog högaktningsfullt i att Lekbergs är på plats.
Lekbergs får väl ta med lite kattleksaker och kattmynta... :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Förresten, jag misstnker at jag skulle hamna såpass långt ner att om jag kommer med kommer jag inte veta om det förrän för sent, och jag har mycket att göra i mars ändå, så jag tar och avanmäler mig. Det är lika bra att någon som kommer vara mindre stressad då får min plats.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Pilzeman said:
Förresten, jag misstnker at jag skulle hamna såpass långt ner att om jag kommer med kommer jag inte veta om det förrän för sent, och jag har mycket att göra i mars ändå, så jag tar och avanmäler mig. Det är lika bra att någon som kommer vara mindre stressad då får min plats.
Huh?!

Du ligger på plats fem, dude.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Hur har jag hamnat i en högre kategori? Räknar du med det inställda WRNUCON som en forumaktivitet? Eller är jag i kategori 6 men du har bara 4 anmälda på kategori 1-5?

EDIT: nevermind, kollade på den uppdaterade listan. Tänkte inte på att du hade en sådan.

EDIT 2: isf vill jag naturligtvis behålla min plats, för då kan jag ju boka in i min kalender och boka tåg och sånt redan nu.
 
Top