Nekromanti DanCon VII! (uppdaterad med fler länkar)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag vill! Jag vill! Jag vill! Det är lite oklart hur vi gör med sovplats, men det verkar som om det ändå är enklast att försöka sova hos dig. Om det fortfarande finns plats.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Persson said:
Kommer dungeon of doom eller variant därav att arrangeras?
<div>Jag frågade faktiskt Vitulv ikväll om han skulle ha lust att förbereda ett litet dungeon delve med sina fantastiska Dwarven Forge-prylar. Vi får väl se hur det blir. </div>
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Dante said:
Persson said:
Kommer dungeon of doom eller variant därav att arrangeras?
<div>Jag frågade faktiskt Vitulv ikväll om han skulle ha lust att förbereda ett litet dungeon delve med sina fantastiska <a href="http://www.dwarvenforge.com/classic-dungeon-sets" title="" target="_blank">Dwarven Forge-prylar</a>. Vi får väl se hur det blir.</div>
Om det blir något så blir det i så fall med 3,5 eller Pathfinder. Så lite old-school, med andra ord!




Doris är colossal!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Doris är inte bjuden …

Dante said:
Men då tar du med Doris hem till mig, och så hämtar Challe henne innan hon ska till Ylva (som ju bara bor en kvarts promenad från mig).
<div>Eller, det gör då förstås inte alls. </div> <div>
</div> <div>Eva kommer ju hit och då är det nog direkt olämpligt med väldigt stora, om än väldigt snälla, hundar på konventsområdet. </div> <div>
</div> <div>Du kan inte hitta nån som vill vakta Doris? </div>
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Vitulv said:
Dante said:
Persson said:
Kommer dungeon of doom eller variant därav att arrangeras?
<div>Jag frågade faktiskt Vitulv ikväll om han skulle ha lust att förbereda ett litet dungeon delve med sina fantastiska Dwarven Forge-prylar. Vi får väl se hur det blir.
</div> <div>Om det blir något så blir det i så fall med 3,5 eller Pathfinder. Så lite old-school, med andra ord!
</div> <div>Låter utmärkt! </div>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Pilzeman said:
Åh, det låter väldigt skönt att slippa åka hemifrån vid 6 på lördag morgon för att ändå inte komma förrän efter kl 10... Skulle jag också kunna tränga in en luftmadrassi ett hörn fredag natt?
<div>Det ordnar sig. </div>
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Jag kommer, efter lite om och men, men eftersom min sambo behöver en dag för sig själv, så tänkte jag titta förbi.

Jag kan förhoppningsvis ståta med ett ex av Kagematsu om jag fått det levererat och i sådana fall så spelar/ leder jag gärna det. Med reservation för att posten slarvar.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Hundrädda DanCon-besökare?

Då Vitulv förmodligen kommer att behöva ta med sig sin (väldigt snälla men väldigt stora) mastiff-fröken Doris för att kunna närvara på DanCon VII vill jag ställa frågan: <div>
</div> <div>Är någon av er som anmält sig hundrädd? </div> <div>
</div> <div>I så fall måste Doris såklart stanna hemma. DanCon är först och främst för människor (ja, utom kattallergiker då). </div>
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Vitulv said:
Dante said:
Persson said:
Kommer dungeon of doom eller variant därav att arrangeras?
<div>Jag frågade faktiskt Vitulv ikväll om han skulle ha lust att förbereda ett litet dungeon delve med sina fantastiska Dwarven Forge-prylar. Vi får väl se hur det blir. </div>
Om det blir något så blir det i så fall med 3,5 eller Pathfinder. Så lite old-school, med andra ord!
<div>Jag slänger in en intresseanmälan redan nu! :gremcool:

/Anders

</div>
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Re: Hundrädda DanCon-besökare?

Dante said:
Är någon av er som anmält sig hundrädd?
Bara för hundar som skäller och som blir aggressiva när man blir lite rädd.

Det brukar funka såhär:

1) jag ser hund, hund ser mig.
2) Hund blir jätteglad, viftar på svansen och skäller glatt.
3) Skallet gör mig initialt livrädd
4) Dålig hund blir påflugen/arg/upphetsad av min rädsla och fortsätter skälla. Bra hund eller hund med bra ägare håller sig hyfsat lugn.

Idealet är hundar som inte skäller det första de gör.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Re: Hundrädda DanCon-besökare?

Dante said:
Då Vitulv förmodligen kommer att behöva ta med sig sin (väldigt snälla men väldigt stora) mastiff-fröken Doris för att kunna närvara på DanCon VII vill jag ställa frågan:<div>
</div><div><b>Är någon av er som anmält sig hundrädd?</b></div><div>
</div><div>I så fall måste Doris såklart stanna hemma. DanCon är först och främst för människor (ja, utom kattallergiker då).
</div><div>
</div><div>Dante skruvar upp förväntningarna, så stor är inte Doris :)</div><div>
</div><div>Med det sagt så vill jag bara påpeka att hon inte kommer att springa omkring lös. När det är så mycket folk så mår hon bättre av att vara med mig, kopplad. Hon skäller inte, och jag kommer inte låta henne springa fram och hälsa på folk i tid och otid. Om man kommer inom koppellängds avstånd så kommer hon att vilja hälsa på er, men om man inte tycker det är trevligt så är det bara att ignorera henne så tappar hon intresset. Tycker man att hon är otäck, men behöver passera nära henne ändå går det bra att säga till så håller jag undan henne.


Hon har hittills i sitt niomånaders liv aldrig uppträtt rädd eller aggressiv mot vare sig hundar eller människor (edit: det stämmer inte, hon blev jätterädd när en stor dobermann hoppade på henne. Då la hon sig ner på rygg och grät)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Re: Hundrädda DanCon-besökare?

Vitulv said:
Dante skruvar upp förväntningarna, så stor är inte Doris :gremsmile:
<div>
</div> <div>Nä, det är faktiskt sant. Vad jag menar är att hon är stor för att vara nio månader. </div>
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Re: Hundrädda DanCon-besökare?

Vitulv said:
Dante skruvar upp förväntningarna, så stor är inte Doris :gremsmile:
Är det Doris som är en "s.k hund"?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Re: Hundrädda DanCon-besökare?

Vitulv said:
Då ser jag fram emot att få träffa henne, då hon trots allt är en del av wrnu-historien numera.
 

Minne

Veteran
Joined
11 Dec 2008
Messages
81
Location
Uppsala
I egenskap av kvinnlig forumit och allmän vettvilling anmäler jag mitt intresse att närvara.
 
Top