Dags att skippa plasten?

Lemur

Speleman
Nu har jag ju inte letat, men jag kan inte komma på att jag sett trätärningar med något annat antal sidor än sex. Finns det?
Finns att hitta på Etsy, men de flesta verkar tillverkas i USA. Dessa är de enda jag hittat i EU, synd med hästskon på T6an...

clarence redd

FrostByte Books
De ser riktigt fina ut!

Mina snickerikunskaper ligger i stort sett på mellanstadienivå - men kan någon förklara hur de gör en d20 i trä? Gjuta metall förstår jag, men krångliga vinklar plus superprecision går inte riktigt ihop med bandsågen och pelarborren i slöjdsalen. (För övrigt gick slöjdsläraren under namnet Trähitler. Skrämmande nog gillade han mig, vilket rimligtvis gör mig till Trägoebbels).

Anthrox

Spelar bara seriösa rollspel.
De ser riktigt fina ut!

Mina snickerikunskaper ligger i stort sett på mellanstadienivå - men kan någon förklara hur de gör en d20 i trä? Gjuta metall förstår jag, men krångliga vinklar plus superprecision går inte riktigt ihop med bandsågen och pelarborren i slöjdsalen. (För övrigt gick slöjdsläraren under namnet Trähitler. Skrämmande nog gillade han mig, vilket rimligtvis gör mig till Trägoebbels).
Jag har inte direkt heller någon koll, men jag skulle gissa på att det finns något liknande som facettslipare till ädelstenar, fast för träbearbetning. Principerna lär ju vara de samma.

clarence redd

FrostByte Books
Jag har inte direkt heller någon koll, men jag skulle gissa på att det finns något liknande som facettslipare till ädelstenar, fast för träbearbetning. Principerna lär ju vara de samma.
Jag kollade lite på facettslipning. Det är säkert som du säger en finurlig specialmaskin som fixar tärningarna. De blir väldigt tjusiga. Men dyrare än metall, lustigt nog.