Spelmöte 3
Efter att ha hittat en mysko spegel och fått en schyst amulett eskorterade vi vår gamle mentor tillbaka till Winterhaven. Där snackade vi med fursten och erbjöd oss att fixa en slutgiltig lösning på koboldproblemet, vilket var omtyckt. Alltså begav vi oss iväg på jakt efter koboldernas håla. Den hittade vi ganska lätt. Däremot gick det sämre med att smyga oss på dem; min paladin har -4 i Stealth och de andra är inte mycket bättre. En hord av kobolder kastade sig alltså över oss. De var ganska mesiga, dock, och träffade väldigt sällan. Vi behövde inte använda några dailies och knappt några encounter powers förutom våra dragon breaths såvitt jag kan komma ihåg.
Efter encountern nådde vi level 2; det går fort när man är tre och tar sig an encounters anpassade för fem. Vi bestämde oss för att få bli fullt helade förutom att antalet surges var spenderade, om vi av storymässiga skäl lät bli att sticka tillbaka till staden (eller slå läger på något annat lämpligt ställe). En av kobolderna hade också hunnit undan för att varna de andra i grottan innanför vattenfallet. Levlandet var väldigt bra för oss. Hp-boosten var mycket välkommen, speciellt för min paladin eftersom jag tog toughness nu och han faktiskt kan tåla något.
Härnäst kom ytterligare horder av kobolder. Vi hade dock väldig tur med tärningarna och röjde bort alla minions (utom en) snabbt och kvickt. Bland annat träffade vi fem av sex minions som fick smaka på våra dragon breaths. Och det var tur det. Tre rundor senare kom huvudstyrkan stormande, däribland koboldernas ledare Irontooth som såg grym ut. Det stora problemet visade sig dock vara en wyrmpriest. Våra defenders har 6-7 poäng lägre Ref än AC och han gör dessutom hyfsat med skada. Och vi tenderar att stå väldigt still.
Irontooth träffade totalt tre gånger så han var inget problem trots mycket hp. Annars brände vi alla encounters och dailies, nästan, och den mesta healingen utom våra second winds. Men ingen gick någonsin ner på 0. Det har fortfarande inte hänt oss. De här encounterna måste vara så extremt enkla om man är en välkoordinerad grupp på fem.
Nästa gång ska vi börja med att se vad som fanns i skatthögen. Det ser vi fram emot.
Det känns som att vår setup fungerar väldigt bra. Det är klart att det hade varit bra att kunna göra mer skada, men det är svårt att veta hur man ska värdera det jämfört med att överleva längre.Min paladin känns väl minst användbar men han tål mycket (svår att träffa), gör hyfsad skada och kan hela. Och kul har vi.