Nekromanti Crowdfunding för Ensamma Vargen på svenska

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Du kan tyvärr inte uppgradera din beställning rakt av, utan måste istället välja en ny nivå som komplement till den gamla. Vi har försökt lägga flera rewards så att de kan komplettera varandra, till exempel ligger inte möjligheten att vara med på bild i något paket utan är helt fristående så att det kan kombineras med vad du vill för övrigt (Tyvärr måste du dock gå in två gånger och betala för att det skall gå, för systemet klarar inte att kryssa flera rutor samtidigt när du beställer). Du kan även beställa rollspelsboxen (GESÄLL) och sedan komplettera med alla supplement senare (ÄVENTYRARE).

Känner du att du saknar någon kompletteringsnivå så hör av dig - för vi har möjlighet att lägga till fler nya under kampanjens gång. Däremot kan vi inte ändra befintliga rewards under kampanjens gång - vilket känns helt rätt.

Vi har skaffat licens för att ge ut tryckta svenska versioner av Ensamma Vargen, så pdf-filer är inte aktuellt.

Ha det gott,

Tove & Anders
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,584
Location
Rissne
Anders & Tove said:
Du kan tyvärr inte uppgradera din beställning rakt av, utan måste istället välja en ny nivå som komplement till den gamla.
Booooooh.
Inte åt er då, utan åt crowdfundingsiten.

Jag förstår liksom inte hur man kan misslyckas. Det är inte raketforskning, sånt här. Kickstarter har format förväntningarna här; varje gång en sån här site misslyckas med att leverera något man vill ha och vet är möjligt så förlorar de...

Nåja, jag ska inte klaga mer på crowdfundingsiten i den här tråden nu...
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Det är nog lite fråga om tycke och smak. De flesta där du kan uppgradera allt eftersom har istället problemet med att du måste ha alla rewards i en fallande skala, där nästa steg alltid innehåller allt som varit med tidigare. För vår del hade det varit sämre, då vi har en så omfattande kampanj där vi har vissa stödjare som bara vill ha soloäventyr och andra som bara vill ha rollspel. Hade det varit helt hierarkiskt hade det faktiskt varit sämre för oss...

Ha det gott,

Tove & Anders
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Att det passar er att inte ha det hierarkiskt är ju en sak, men att siten inte medger att man kan kryssa i flera val är ju bara.... ja, dåligt?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Jepp, det hade helt klart varit enklare om man kunde kryssa i flera val på en gång, istället för att behöva gå in och trycka på "Fund" vid två separata tillfällen. Det går dock att göra omedelbart efter varandra.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Nytt delmål - Äventyrsbok

Vi har nu passerat 45 000:- vilket innebär att även kort över monster- och personer med både bild och stats kommer att ingå i rollspelsboxen.

Nästa delmål är en separat äventyrsbok med ett helt nyskrivet äventyr framtaget enbart för den svenska upplagan. Delmålet innebär också att det första Bonusmålet infrias för dem som har deltagit i crowdfundingen när vi når dit.

Stöd Ensamma Vargen

/Anders & Tove
 

gruntl

Veteran
Joined
28 Sep 2010
Messages
26
Location
Stockholm
Re: Nytt delmål - Äventyrsbok

Det ser ju riktigt intressant ut. Men jag undrar lite om hur översättningarna av soloäventyren kommer ske. Är det nyöversättningar det handlar om, eller kommer ni använda den gamla texten till dem?

Om det är nyöversättningar så tycker jag det skulle vara intressant att få veta om er översättare (Joakim Andersson) har översatt från engelska förut och i så fall vad? Det vore även intressant att få ta del av ett nyöversatt stycke text (bilderna på Fundedbyme-sidan är lite små för att man ska kunna läsa texten).

Lycka till med kampanjen!
 

DynamicMan_UBBT

Veteran
Joined
5 Nov 2013
Messages
34
Location
Sundsvall
Verkar vara ett ambitiöst och hedervärt projekt som jag önskar er all lycka till med - och jag ska definitivt försöka sprida ordet i mina bekantskapskretsar!

Jag undrar dock om man kan läsa lite mer om världen någonstans? Jag är för egen del aningen utbränd vad gäller fantasyvärldar för tillfället, men jag ser här och var att folk tycker att det är en väldigt bra värld så lite nyfiken blir man ju allt... :gremsmile:
 

ekofest

Veteran
Joined
2 Apr 2012
Messages
42
Location
Örebro
Har just fundat. De hemliga delmålen tippade över vågskålen :gremsmile:
Kan man hämta upp startpaketet på GothCon?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Yay! Kommer garanterat att vara med och "sponsra" i någon omfattning så snart FundedByMe har rett ut vad som hänt med mitt konto (kommer inte åt det, trots att jag var med och "sponsrade" Mutant år 0 i våras eller när det nu begav sig) - hoppas det löses pronto så jag kan hoppa på innan nästa hemliga delmål passeras.

Men först har jag en fråga:

1) vad innebär delmålen med nya soloböcker, innebär det att man får dem om nivån nås, eller bara att ni kommer se till att skapa dem så att de kan köpas senare? Får man dem bara om man har de fem grundböckerna i sin sponsring?

/Johan - som undrar om "fund" bäst översätts med sponsring, finansiering eller X i crowdfundingsammanhang.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Grattis till 50000kr

Borde ni inte även göra lite reklam på sveroks forum? Finns väl en och annan rollspelare där åxå inbillar jag mig.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,279
Location
Örebro
Johoohno said:
/Johan - som undrar om "fund" bäst översätts med sponsring, finansiering eller X i crowdfundingsammanhang.
Vad jag förstått är den korrekta termen för "crowdfunding" på svenska "gräsrotsfinansiering", så jag skulle säga finansiering.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Nytt delmål - Äventyrsbok

De tidigare översättningarna har aldrig varit aktuella eftersom våra utgåvor är omarbetade och utökade jämfört med den version som släpptes av Äventyrsspel, t.ex. är den första boken nu drygt 50% större än tidigare. Det gör att de tidigare svenska versionerna blir direkt felaktiga att utgå ifrån, det vore att göra dessa tidigare utgåvor till mer sanna original än de engelska original som arbetats fram och reviderats direkt för denna utgivning. Det skulle öka risken för korrekturmissar väsentligt och samtidigt riskera att ge en lapptäckeskänsla rent språkligt. Då tycker vi att det är bättre att låta Joakim göra sin tolkning rakt igenom hela materialet, så att känslan blir så sammanhållen som möjligt inte bara inom varje enskild titel utan även sett över hela produktlinjen.

Nej, vi vill inte släppa några exempelöversättningar ännu. Joakim arbetar för fullt, men vi vill hellre hinna arbeta igenom översättningarna ordentligt med honom i god tid innan tryck än att hetsa fram dem i förtid nu. Hoppas ni kan ha överseende med detta.

Ha det gott,

Anders & tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Ett utmärkt förslag:) Men böckerna på Aon är de tidiga utgåvorna av soloäventyren och inte de omarbetade versionerna som vi kommer att ge ut.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Absolut, men för att göra vår logistik hanterlig skulle vi verkligen uppskatta besked om vilka vill hämta sina grejer på GothCon. Vi kommer lägga upp information om detta senare på Ensamma Vargen webbplats.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Hoppas det löser sig med kontot snart så att du kan vara med och stödja Ensamma vargen.

När vi uppnår ett nytt delmål med ett soloäventyr innebär det att vi garanterar att den titel kommer att släppas på svenska. Tyvärr har vi inte råd att ge bort böckerna utan du kommer att behöva beställa dem när de finns tillgängliga och de fått egna Rewardnivåer.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Hans E Magnusson said:
Grattis till 50000kr

Tack:)

>Borde ni inte även göra lite reklam på sveroks forum? Finns väl en och annan rollspelare där åxå inbillar jag mig.
Det är nog inte en helt dum tanke att säga något på Sveroks forum också. All hjälp med att låta Ensamma Vargen synas mottages med tacksamhet.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Nytt delmål - Utökad Äventyrsbok

Vi har nu passerat 50 000 SEK vilket innebär att rollspelsboxen kommer att innehålla en separat äventyrsbok med ett helt nyskrivet äventyr framtaget enbart för den svenska upplagan.

Vi har även passerat det första bonusmålet där de 50 första givare som har stött Ensamma Vargen kommer att få en Ensamma vargen affisch i A2. Nästa bonusmål inträffar vid 75 000 SEK. Varje gång vi når upp i en ny 25 000 SEK-nivå så infrias ett nytt bonusmål för dem som har deltagit i crowdfundingen när vi når dit. Ju tidigare du går med, desto fler bonusmål kommer du att få. Vad det blir på varje nivå avslöjas först när målet är uppnått.

Nästa delmål är att utöka Äventyrsboken med ytterligare två helt nyskrivna äventyr framtagna enbart för den svenska upplagan.

Stöd Ensamma Vargen

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Nytt delmål - Rollspelets regelbok i hårdpärm

Ensamma Vargen kommer tillbaka till Sverige tack vare alla er som redan har stött projektet. Spelets regelbok kommer att tryckas i färg och boxen innehåller numera en stor färgkarta över Magnamund, tärningar, handlingsblad, person- och monsterkort samt en separat äventyrsbok med tre äventyr skrivna för den svenska upplagan.

Vi har nu passerat 55 000 SEK vilket innebär att äventyrsboken utökats med ytterligare två helt nyskrivet äventyr framtaget enbart för den svenska upplagan.

Nästa delmål är att rollspelets regelbok förses med hårda pärmar.

Stöd Ensamma Vargen

/Anders & Tove
 
Top