Nekromanti Crowdfunding för Ensamma Vargen på svenska

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
  • Ensamma Vargen Rollspelet i box (samt en Special Edition bara på regelboken)
  • 8 supplement till rollspelet
  • De 5 första soloäventyren
  • 3 kartpaket över Magnamunds olika delar
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Det här är verkligen glädjande och jätteintressant! Någon nivå av funding ska det nog bli för min.

Men jag har en fråga: Antag att man väljer en högre nivå, där det ingår ganska många produkter. Då är det ju intressant att veta ungefär vilket tidsspann man kan tänka sig att åtagandet gäller. Ni har planerat 17 (var det väl) olika släpp. Enastådende! Men om jag, hypotetiskt, väljer att gå in som Expert (3.250 kr) så vore det ju kul att veta om det kan tänkas ta två eller tio år att få ut dem. Ni får ursäkta, men det finns ju en viss historik rörande ett annat spel, som kan få en att misstänka att högt produktionsvärde går före snabba släpp. Alltså, en fingervisning räcker - jag förstår gått att det finns elastisitet i dylika planer.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Kul att du gillar våra planer:)

Inom 3 år räknar vi med att samtliga kartpaket och soloäventyr skall vara ute. Rollspelsböckerna kan totalt sett dröja ytterligare ett år, men inte mer. Om intresset är stort och crowdfundingen går bra räknar vi med att kunna höja utgivningstakten.

Tove & Anders
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Svinkul!!! Kommer antagligen att hoppa på och få en middag. ;-)

Några frågor dock - då jag redan äger i princip allt som någonsin har getts ut på svenska och engelska till EV. Om jag fattar det rätt så baseras spelet på Lone Wolf Multiplayer Game Book? Isf, kan ni ange vad det är för nytt unikt material som tillagt?

Och finns det möjlighet att se några fler exempel på Lukas bilder? Som den griniga nostalgiker jag är så tycker jag att EV är rätt gritty-matiné (mycket av denna känsla återfanns i Gary Chalks lite skumma/obehagliga bilder) och vissa av bilderna ni har visat har varit ganska ... pastelligt glättiga. För mig krockar de lite med den känslan jag gillar. (inget ont om Lukas, han är grym, utan det är bara friktion gentemot mitt eget sinne)

Och slutligen, kan man få ett smakprov på någon av Joakims översättningar? Såg redan att två soloäventyr har fått nya titlar ("Flykt från mörkret" och "Skuggor över sanden", tidigare "Flykt undan mörkret" resp. "Skuggor i sanden"). Mest av nyfikenhet, varför bytte ni? :)

(jag är superpepp på detta - ni är grymmast, Anders & Tove mfl!)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Trevligt att höra - även om det inte är särskilt svårt att se bättre ut än den engelska versionen.... Vi vill gärna ge Ensamma Vargen den inramning spelet och konceptet förtjänar.

/anders & tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Trevligt med fler vid middagsbordet - du är mer än välkommen:)

Exempel på tillägg är mer tips på äventyr och kampanjer i rollspelets regelbok, att vi lägger till flera nya hjälteklasser i Magnamunds Hjältar (och Magnakais bok som ju handlar om high level hjältar), en mängd nya varelser, monster och bestar i bestiarier och Stornlands blir en heltäckande bok (istället för Mongoose "del 1"-variant). Detta är exempel på tillägg som planerats oavsett crowdfundingens utfall).

Sedan har vi ett gäng delmål, där vi behöver er hjälp för att få till så häftiga extra prylar som möjligt. Om vi bara pratar rollspelsboxen vill vi t ex lägga till:
- en äventyrsbok med flera nyskrivna äventyr
- Person- och monsterkort (enligt samma modell som vi kör till Western)
- den stora läckra fyrfärgskartan över Magnamund
- tärningar och handlingsblad
- vapenkort
- Kai-kort

I nästa Fenix kommer ett nytt smakprov på Lukas illustrationer:) Det fler bilder under crowdfundingens gång. Däremot kan vi redan nu säga att det kommer att bli mer Lukas stil än Gary Chalks som kännetecknar Ensamma Vargens nystart.

De tidigare översättningarna har aldrig varit aktuella,utan istället har vi velat ge Joakim en chans att redan från början arbeta med helheten på ett sätt som gör materialet till hans eget. Istället för att be honom utgå ifrån tidigare översättningar har vi gjort tvärtom, vi har bett honom att utgå ifrån de nya texter han fått. Risken är annars stor att det blir lite för mycket ängsligt sneglande mot det som har varit. Själva tycker vi att tidigare översättningar var lite för ojämna och hoppas att det här ger ett bättre resultat. Med det sagt är det lite för tidigt att släppa exempelöversättningar ännu. Joakim arbetar för fullt, men vi vill hellre hinna arbeta igenom översättningarna ordentligt med honom än att hetsa fram dem i förtid. Hoppas ni kan ha överseende med detta.

/Anders & Tove
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
183
Location
Södertälje
Älskar ensamma vargens värld och böckerna så det var till att kasta pengar på skärmen när denna crowdfunding dök upp ( jag tror till och med att jag var först).

Nu litar jag på att ni gör ett förstklassigt jobb.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Marco Behrmann said:
Svinkul!!! Kommer antagligen att hoppa på och få en middag. ;-)

Några frågor dock - då jag redan äger i princip allt som någonsin har getts ut på svenska och engelska till EV. Om jag fattar det rätt så baseras spelet på Lone Wolf Multiplayer Game Book? Isf, kan ni ange vad det är för nytt unikt material som tillagt?

Och finns det möjlighet att se några fler exempel på Lukas bilder? Som den griniga nostalgiker jag är så tycker jag att EV är rätt gritty-matiné (mycket av denna känsla återfanns i Gary Chalks lite skumma/obehagliga bilder) och vissa av bilderna ni har visat har varit ganska ... pastelligt glättiga. För mig krockar de lite med den känslan jag gillar. (inget ont om Lukas, han är grym, utan det är bara friktion gentemot mitt eget sinne)

Och slutligen, kan man få ett smakprov på någon av Joakims översättningar? Såg redan att två soloäventyr har fått nya titlar ("Flykt från mörkret" och "Skuggor över sanden", tidigare "Flykt undan mörkret" resp. "Skuggor i sanden"). Mest av nyfikenhet, varför bytte ni? :)

(jag är superpepp på detta - ni är grymmast, Anders & Tove mfl!)
Vet inte hur gritty de engelska förlagorna vart den senaste tiden dock. Rätt vanlig fantasy.





 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Mot första delmålet - regelbok i fyrfärg

Vi har nu passerat 25 000:- för Ensamma Vargens Crowdfunding och tar nu sikte mot vårt första delmål - att trycka regelboken i färg.

/Anders & Tove
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Re: Mot första delmålet - regelbok i fyrfärg

Anders & Tove said:
Vi har nu passerat 25 000:- för Ensamma Vargens Crowdfunding och tar nu sikte mot vårt första delmål - att trycka regelboken i färg.
Grattis! :gremsmile:

Undertecknade kommer slänga in lite pengar framöver. :gremsmile:
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Mot första delmålet - regelbok i fyrfärg

Tackar.

Ni har haft en bra push på slutet också. Kul att ni kommer upp i över 30 000:-. Ser fram emot vårt ex av Leviathan.

/Anders & Tove
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Sådär, en påskmiddag fixad! Behöver ni tips på bra krogar så hör av er, jag har flera tips (varav ett ligger nära konventet).

(som ett barn på julafton)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Tack för det:) Du är mer är välkommen på middagen. Vi tar gärna emot tips på bra och pratvänliga restaurangen nära konventet.

Din stöd ledde dessutom till att det nu är klart att det blir en stor smaskig fyrfärgskarta i Rollspelsboxen.

Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Delmål fyra - Person- och monsterkort

Tack vare Marco finns det nu en fyrfärgskarta över Magnamund i boxen. Vi har även gått över 40 000:- vilket innebär att det även kommer att finnas med tärningar och handlingsblad.

Nästa mål är 45 000:- och om vi uppnår det kommer det att finnas med kort över monster- och personer i boxen enligt Westernmodell. Dvs både bild och stats.

Hjälp oss nå ditt!

För Sommerlund och Kai!

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Ny delmål och hemliga bonusmål

Vi har nu lagt till fem nya delmål i Ensamma Vargens crowdfunding. Med er hjälp hoppas vi nå upp dem och har du ännu många fler på lager.

Vi har även hemliga bonusmål som endast gäller er som deltar i crowdfundingen. Varje gång vi når upp i en ny 25 000 SEK-nivå så infrias ett nytt bonusmål. Vad det blir på varje nivå avslöjas först när målet är uppnått.

Läs mer här!

/Anders & Tove
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Jag undrar om det finns möjlighet att köpa en nivå nu och sedan uppgradera den på fundedbyme eller på annat sätt?

Finns det möjlighet till pdf på rollspelsgrejerna?
 
Top