Jag hatar att vänta på utlovade produkter som jag beställt, förbeställt och inte crowdfundat i det här fallet. Jag vet att Åskfågeln har haft en massa personliga tråkigheter som ställt till det rejält och jag lider med dem då jag själv vet hur kul det är att leva med permanent smärta och ångest om man skall överleva eller inte.
Detta till trots så hade jag personligen önskat en rak och ärlig uppdatering här på forumet om att ömfotingen etc kommer inte kunna släppas förän 2021, än att få ytterligare en uppdatering om att det snart kommer fler uppdateringar.
Jag är inte arg eller vred på något vis när jag skriver detta, bara ärlig i hur jag hellre hade sett informationen. Jag har skitmycket bra rollspel att spela och där är Western också självklart med. Min spelgrupp och jag hade gärna fått ömfotingen i tid men visst, vi klarar att vänta även om det är tråkigt. Så nu spelar vi ASOIAF RPG i stället så vi sitter inte och rullar tummarna.
MandaWall: Jag förstår vad du menar, men produkterna från Åskfågeln är bland det bästa om inte det bästa jag sett inom rollspel och därför så väntar och längtar jag. Under nästan alla andra omständigheter så hade jag inte haft samma tålamod utan varit betydligt mer aggressiv. Jag gick till kronofogden en gång för att få ut min ob-lön från min arbetsgivare då denne hade krånglat och var otrevlig, och jag gav inte arbetsgivaren mer tid än vad avtalet tillät. Jag är inte en person som normalt väntar på något jag betalat för men inte får på utsatt tid, men med Åskfågeln och en del andra svenska aktörer är det speciellt och mer personligt.
Så poängen, snälla Åskfågeln lämna ut mer frekventa uppdateringar med riktig och ärlig uppskattning om när en produkt kan tänkas vara klar. Om ni är osäkra så dra till med en bortre tidsgräns istället för en för tidig då det är ärligare och jag tror de som beställt kommer förstå. Lova inte ömfotingen till påsk och sen bara låta det hela bero. Jag älskar era produkter och är säker på att alla som beställt skulle uppskatta en mer öppen dialog med er gällande alla förseningar och liknande.
Ta inte det här på fel sätt då ni vet att jag vet en del om det helvete ni gått igenom och har förståelse för att det finns viktigare saker i livet än rollspel. Men berätta det för era köpare och fans så vi vet vad som händer.
Med vänlig hälsning, Minimoni