Nekromanti Corsair Council

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
7 pers förutom DM har skrivit upp sig på nästa möte, 1 har meddelat sig inte kunna komma, 2 har inte svarat men en av dom två vet jag är bortrest så jag räknar inte med henne. (Hon är givetvis välkommen tillbaka till kampanjen närhelst hon vill.)

Sen kommer hippiesarna resa bort i fyra veckor så då blir det nördregim igen, som sist. Men vi kan vara nog så flummiga när vi anstränger oss???
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Fjärde spelmötet. Fyra pesoner ställde in — en kvart efter att spelmötet börjat.

Men vi var tre spelare (+DM). Nu bestämmer jag att experimentet är lyckat. Dom tre komponenterna (D&D-regler, Hillfolk-regler, setting-engagemang) har alla börjat bidra ordentligt till en kampanj jag älskar.

Improbikt:
möblerna i dom tre rummen var imprade. Mattan, matskåpen och ffa sängen som blev en sån red herring :/
Glyphen var 100% by the book och legit, den var väldigt tydligt specifierad. Har för mig att man kan få en hint nån stans i Hawa. Ska läsa igenom detta igen till nästa gång. Slemmet och ormarna var också 100% legit.
Tufala och hennes killkompis var framslagna randos. Preppen sade att det fanns corsairs där nere som använde gångarna för smuggel. Men vilken crew dom tillhörde valde jag på måfå. I backspegeln hade det varit coolt att slå tärning om det. Men nu är det canon att ni har saltbondat med två av Shing ??s bahriyiner. Aahar var helt framimprad. Tyckte i stundens hetta att han skulle vara cool att ha där. Men i backspegeln var han en total breach mot mina prep-ideal + varför skulle kulten ha honom som fånge där?
Den inmurade alven ja det var väl rätt genomskinligt att det var BS. Hade glömt att skriva in nåt på kartan där, en ofrivillig blank. Men nu har ni en tunna likör.
Era egna crew-polare var 100% preppade. Hade dom redo redan innan första spelmötet.
Striden mellan Kbhaabee och [???] spelade jag ut mellan mötena. Lonelyfun…
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jag gillar Tufala. En orch-bahriyin som är chill med det mesta.
Tror hon gillar att lyssna på Pearl Jam och att keep it casual

Tufala är från Zakhara. Men preppen säger att många av Shings besättning är från Kara-Tur. Så jag måste komma ihåg att hitta lite namn på dom
 
Top