Nekromanti Corsair Council

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Välkommen till WRNU Halo77!!!! Som spelar Yufar i Corsair Council!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Halo77;n241949 said:
Dock vet jag inte om något av dessa passar i en shopping session.
Det har du förstås rätt i. Vet inte hur "OOC" det egentligen är att sitta och välja bland dom sakerna som Hawas butiker har. Och hur Esari sprang före dig till varenda suq på bazaaren för att plocka upp alla läkedryckerna.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Tack! Jo det skulle lätt kunna utvecklas till pvp i sann black friday anda.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Vi ställde in idag pga sjukdom
Kanske var lite sjåpigt för jag är på fötterna men jag ville inte smitta nån
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Har nu fått återkoppling från båda dom spelarna som jag skickat fanfics (om deras RP) till. Dom verkade tycka om dom!!! HURRA HURRA!! Vi får se vem av RP som får en släng av den sleven härnäst, har inte bestämt mig.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jag har ju gjort en wiki där dom kan lägga upp sina hemskrivna fanfics men hittills har det varit rätt skralt på den fronten!???

Men jag skulle aldrig tvinga dom till det för jag har så mkt annat jag hellre vill tvinga dom till först. "Choose your battles"-principen.

Fast, jag har fått in via mail från RP:n Tarras (no relation till Tarala) till den förra aQ-kampanjen och från RP:n Nalim till den här. Men det verkade som om dom inte ville att jag skulle lägga upp det utan dom var för my eyes only. Älska epistoliskt rollspel!

PS, glömde säga till dom som fått fanfics så välj själv om ni vill dela med dom eller inte. För min del är det bara kul om ni vill att fler ska läsa dom men samtidigt förstår jag ju också charmen med att ha en egen hemlig skatt!! Om ni nu tycker dom är "skatt" eller bara ett hackjobb av en hobbyförfattare?????


Skarps, jag gillar din anakronistiska style med "Uther fan-boy"!!!! Håller med dig om att presens är skuhumt som tuhusan. Jag kommer ofta på mig med att blanda tempus när jag skriver så tack och lov att jag kör ett edit pass. ? språk blandas också men om jag skulle köra edit passes på wrnu-inläggen då skulle dom ta flera timmar!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Det verkar ju som om er Oath of Crows–SL samtidigt lägger ner en hel del jobb på er kampanj. Låt hen vara vid liv tycker jag
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Tredje spelmötet idag!!! Blev awesome!!!!
Två av dom tre världarna: Hillfolk-reglerna och Zakhara-kanon, dom var verkligen urbra.
På den tredje världen, D&D-sidan var det lite väl ofta som min prepp hade luckor jag fyllde ut med impro. Men det fanns ändå en hel del hard landscape som vi fick nytta av. Är så glad att jag tog en riktig OSR-karta + gjorde en mötestabell. I 2e-häftet ska man illusionista halva avloppsresan innon den riktiga kartan börjar. Jag har ist lagt den sträckan i en karta av Dyson Logos.

Härligt att få gestalta lite SLP:er inkl första mötet med en av SLP-rådsmedlemmarna, Hamid, och så äventyrar-hob-tanten Khbaabee och hennes get Na'ta, och så, kanske bäst av allt, lite framslagna randos. Ink kärleksparet Hakim (människa) och Kashma (halvorch/halvmänniska). Dom var båda beredda att ge sitt liv för den andra. Men sen fick Kashma ändå en skäkta i skallen och dog. ???? RP hade dom som fångar men hon blev skjuten av en annan SLP.

Det var mkt SLP skjuter SLP och SLP pratar med SLP detta möte! Sorry för det.

CW grafiskt våld
Åh Azira det här med att vi slog för när du skar halsen av den sovande människan:
Regeln gäller för att döda någon på sex sekunder (en stridsrunda). Om man inte lyckas avliva dom kan det bero på massa saker: Dom vaknar, dom rycker till i sömnen, du flinch, eller det tar helt enkelt längre tid än sex sekunder att karva till det på ett bra sätt. Men visst, det blir ofta wtf moments :/ :/. Förslag på hur vi ska hantera den? Läste en massa reddittrådar och andra forum om precis den här frågeställningen innan kampanjen började. Det finns en regel för situationen (advantage (dvs slå två välj högsta) + alla träffar blir crittar) så uppenbarligen har dom tänkt på situationen. Men önskar dom hade gett lite guidance på hur det ska funka rent diegetiskt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
2097;n243788 said:
Tredje spelmötet idag!!! Blev awesome!!!!
Två av dom tre världarna: Hillfolk-reglerna och Zakhara-kanon, dom var verkligen urbra.
På den tredje världen, D&D-sidan var det lite väl ofta som min prepp hade luckor jag fyllde ut med impro. Men det fanns ändå en hel del hard landscape som vi fick nytta av. Är så glad att jag tog en riktig OSR-karta + gjorde en mötestabell. I 2e-häftet ska man illusionista halva avloppsresan innon den riktiga kartan börjar. Jag har ist lagt den sträckan i en karta av Dyson Logos.

Härligt att få gestalta lite SLP:er inkl första mötet med en av SLP-rådsmedlemmarna, Hamid, och så äventyrar-hob-tanten Khbaabee och hennes get Na'ta, och så, kanske bäst av allt, lite framslagna randos. Ink kärleksparet Hakim (människa) och Kashma (halvorch/halvmänniska). Dom var båda beredda att ge sitt liv för den andra. Men sen fick Kashma ändå en skäkta i skallen och dog. ???? RP hade dom som fångar men hon blev skjuten av en annan SLP.

Det var mkt SLP skjuter SLP och SLP pratar med SLP detta möte! Sorry för det.

CW grafiskt våld
Åh Azira det här med att vi slog för när du skar halsen av den sovande människan:
Regeln gäller för att döda någon på sex sekunder (en stridsrunda). Om man inte lyckas avliva dom kan det bero på massa saker: Dom vaknar, dom rycker till i sömnen, du flinch, eller det tar helt enkelt längre tid än sex sekunder att karva till det på ett bra sätt. Men visst, det blir ofta wtf moments :/ :/. Förslag på hur vi ska hantera den? Läste en massa reddittrådar och andra forum om precis den här frågeställningen innan kampanjen började. Det finns en regel för situationen (advantage (dvs slå två välj högsta) + alla träffar blir crittar) så uppenbarligen har dom tänkt på situationen. Men önskar dom hade gett lite guidance på hur det ska funka rent diegetiskt.

Awesome spelmöte!!! Tack för det!


Den där döda-grejen var inte viktig hur det fungerade, jag hade helt enkelt bara inte koll och jag förstår grejen :) Det säger ju också något om att den typen av kallblodighet inte är riktigt målet för designen och det hade varit lite konstigt om Azira mördat en av dem där, trots rivaliteten med kulten och de starka känslorna :)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jag älskar den här kampannnnjennn!!!!!!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jag improviserar ibland 'boring furniture' såsom tvättbaljor osv. Försöker ha poker face så jag ska beskriva dom med samma tyngd som magiska baljor så spellarna inte vet vad som är vad. Saliency-principen igen.
Jag improviserade också hur många uppsättningar kläder det hängde i ombytningsrummet. Sju. Tre av dom hade vi redan hittat, sen slog vi fyra :Dz

Varenda siffra och tärning var dock ett direkt och konkret resultat av prep. Fanns inte en enda DC eller HP jag behövde impra. Och vi hade många konstiga DC såsom 11, 14, 16 osv. Hade god nytta av mina 'NPC-mallar'. Encountertabellen och encounter-intervallet var också nedskrivet. Jag gillar detta!
…om jag ska spelleda D&D, som har en massa olika AC och DC och sånt. Samtidigt får det mig att se fram mot att prova Cthulhu Dark där monstren inte har stats, där DC sätts slumpmässigt, där encounterrull är inbakade i färdighetsslaget osv. Kan tänka mig att CD pga allt det är mer improvänligt.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Det nya initiativsystemet fungerade urdåligt T_T pga en runda glömde jag sätta kryss. Fick typ en mikroblackout? Men visst, ABT
Funderar på nån typ av brickor. En stor för move/main/bonus, och en liten för reaction. Man slänger in dom, man 'betalar' sin action med dom, och sen får man tillbaka dom när alla har slut på stora eller när det blir lugnt.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Jag gillar faktiskt många av NPC:erna särskilt skojaren med geten.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Kbhaabee umm Wihaya al-Kha ???
och hennes benrangel till get, Na'ta
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Det blev lite mer: Just ja! Våra fiender är också vanliga människor som håller på och håller på. Det ger extra dimension.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Vad skulle dom annars vara? Avhuggna händer? 3d6 wolves? Hur skulle det se ut :p
 
Top