Nekromanti Corsair Council

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Första spelmötet. Vi lade fyra timmar på att göra RP. Noll procent av det var stats. Allt var backstory och relationer. Har aldrig haft så många queer RP i en grupp.
RP är en dwarve, Kezim, kapten över zarugen Ummuhm. En alv, Sayatia, ägare av värdshuset Böljande Segel. En vätte, Esari, jobbar som gycklare på värdshuset. En ödlefolk, Djufak, jobbar som handelsresande. Delar rum med Esari. En halv alv, halv människa, Tarala, jobbar på båten Ummuhm. En människa, Yufar, jobbar också på båten. (Klasser? Vad är det?)


En storm härjar i Hawa och varför gör den det jo för att Zeb Cook inte är den bästa på att skriva väderregler och det är hans regler från Golden Voyages vi kör. Följer dom tills jag hittat bättre vädertabeller.


Kampanjens theme song:
flac,
vorbis,
opus,
m4a,
mp3.


Kampanjens theme scent: 1 droppe apelsin, 1 droppe ylang-ylang.

På tal om att detta är mitt inlägg 1001 så fick jag ett bra pris på en fin utgåva av 1001 natt idag. Kommer komma väl till pass när vi nu ska köra al-Qadim.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Andra spelmötet. Två nya spelare hoppade in. Sayatias spelare avstod denna vecka. Så vi var sju spelare + en DM (mig).

Dom nya rollisarna heter Azira, Yufars f.d. trolovade som numera är en spetälsk domedagsprofet.
Och Nalim, en frustrerad plugghäst och rådets nyaste medlem som vill bli tagen på allvar. SLP:n Hamid har tagit honom under sina vingar.

Vi lade ett par timmar på att göra dom nya rollpersonerna sen spelade vi också. Fyra och en halvtimme var mötet totalt. Hittills bygger vi plattform, vänjer oss vid staden och spelvärlden. Det är investering även om nån RP dör. Vi lär oss sederna i Hawa.