[CoC 7e] Masks of Nyarlathotep - med Carl of Cthulhu

carl_ohrn

Veteran
Stort tack @Yrvi m.fl. för alla tips! Kanske blir läge att pulpa till det lite. Fem år! He he... ja, en mastig kampanj är det. Jag tar med mig den inputen till spelarna imorgon

Last edited:

carl_ohrn

Veteran
Om man känner för att verkligen ha det där lilla extra har jag bland annat sett att sci fi-bokhandeln säljer det här extremt coola handout-setet. Får bli att äta billigt en månad eller två men men :p

Efter vissa övervägningar med mig själv så beställde jag propplådan och den ska enligt plan levereras imorgon strax före spelstart!
(Jag beställde från franska Philibert då SF-bok inte tycks ha den längre.)

Bifur

Veteran
Efter vissa övervägningar med mig själv så beställde jag propplådan och den ska enligt plan levereras imorgon strax före spelstart!
(Jag beställde från franska Philibert då SF-bok inte tycks ha den längre.)
Coolt. Den lådan är en inte oviktig anledning till att jag vill spela den. Dyr men för fem års spel så är det inte så farligt.

carl_ohrn

Veteran
Coolt. Den lådan är en inte oviktig anledning till att jag vill spela den. Dyr men för fem års spel så är det inte så farligt.
Om fem personer har glädje av den i fem år så blir det mindre än 100 kr per person och år ;-) Jag betalade ca 1700 kr nu, inklusive expressfrakt. Det blir ju bara lite drygt 5 kronor per person och månad :-D Som hittat. Tror SF-bok ville ha typ 2500 kr för den, när de hade den i sortimentet. Ska bli skoj att kika på innehållet. Hoppas den hinner fram till nollsessionen imorgon! Men ingen katastrof om den kommer till första riktiga spelmötet...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag har hört mycket gott om lådan med props och det verkar vara ett fantastiskt hantverk. Jag har dock inte köpt den själv, fast jag kör kampanjen just nu, för mycket av nöjet med kampanjen för mig är att skapa handouts själv utifrån PDF:en. Skriva ut tändsticksasken på tjockare kartong, skära till den och vika den och limma in riktiga tändstickor i den. Skriva ut foton på fotopapper och behandla dem kemiskt för att få dem att se äldre ut. Skriva ut tidningsartiklar på större ark och komplettera dem med autentiska artiklar från dåtida The Times. Sådant är så jäkla kul.

Propsen i den där lådan är säkert bättre gjorda än vad jag kan åstadkomma, men mina spelare utskattar nog mina props minst lika mycket. Kanske mer.

Vi har nu bara Egypten och Kenya kvar och jag kan säga att de olika side quests som finns kan man lätt klara sig förutan. Vissa är dessutom riktigt tråkiga (T ex Shanghai). Huvudkampanjen räcker gott.

carl_ohrn

Veteran
Jag har hört mycket gott om lådan med props och det verkar vara ett fantastiskt hantverk. Jag har dock inte köpt den själv, fast jag kör kampanjen just nu, för mycket av nöjet med kampanjen för mig är att skapa handouts själv utifrån PDF:en. Skriva ut tändsticksasken på tjockare kartong, skära till den och vika den och limma in riktiga tändstickor i den. Skriva ut foton på fotopapper och behandla dem kemiskt för att få dem att se äldre ut. Skriva ut tidningsartiklar på större ark och komplettera dem med autentiska artiklar från dåtida The Times. Sådant är så jäkla kul.

Propsen i den där lådan är säkert bättre gjorda än vad jag kan åstadkomma, men mina spelare utskattar nog mina props minst lika mycket. Kanske mer.

Vi har nu bara Egypten och Kenya kvar och jag kan säga att de olika side quests som finns kan man lätt klara sig förutan. Vissa är dessutom riktigt tråkiga (T ex Shanghai). Huvudkampanjen räcker gott.
Tack för tipsen! Och kul att höra att du också kör MoN! Jag håller med om att det är skoj att göra handouts. Jag stod häromdagen och doppade tillklippta utskrifter i kaffe... och det var mycket tillfredsställande! 😀 Hur som helst så blir det skoj att se hur propplådans innehåll ser ut och känns.

Btw, jag fick en annan "nästan lika omfattande" kampanj i brevlådan igår. Kanske ska köra den istället. Tvillingbergen! Bra jobbat 👍

joth1006

rollspelskollektivet
Roligt! Jag spelleder Masks fjärde utgåva, fast med Kutulu.
Vi är just nu i London, men har haft en rätt lång detour i Clacton-on-Sea.

1746517602302.png

EDIT: Insåg precis att vi nog interagerat om precis detta i en Facebook-grupp.

Yrvi

Veteran
Stort tack @Yrvi m.fl. för alla tips! Kanske blir läge att pulpa till det lite. Fem år! He he... ja, en mastig kampanj är det. Jag tar med mig den inputen till spelarna imorgon
Vi har väldigt avslappnad spelstil, och gafflar en hel del både in och out of character. Oftast är det berikande och fördjupande för storyn och karaktärerna, och jag jagar sällan på dem – om de inte börjar sitta och planera saker i flera timmar utan att rollspela.

Så det går definitivt att spela den snabbare! Jag vet att jag har läst om folk som spelat den på en helg tex 😅

Hur gick det för er igår?