[Chronopia] För eller emot - den stora omröstningen!

Chronopia - för eller emot?

  • För

    Votes: 63 55.3%
  • Emot

    Votes: 51 44.7%

  • Total voters
    114

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Demonlabyrinter och gladiatorer låter ju skitcoolt. Ingen aning om vad de var i Chronopia, men om jag såg ett fantasyspel eller ett äventyr som utlovade de två sakerna skulle jag definitivt stanna upp och titta.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,407
Location
Maastricht
För!

Varför? För att jag haft mycket skoj i Chronopia. Har aldrig själv läst spelet. Men den tycks ju ha innehållit hur mycket latjo saker som helst.
Hur uppfuckade släktfögrenar för goblins som helst, man kan vara sin egen farbror! Störda alviska adelshus som är dekadenta deluxe. Och så vidare, och så vidare. Så plocka nu upp licensen och gör ett nytt Chronopia som är fyllt med snygga illustrationer och som har en rygg som inte knäcks efter 3 användningar.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
För! Chronopia är allt det bästa och häftigaste med inspiration från antiken till 1700-tal. Tusen och en natt och gangsterhistorier, klankrig och dekadens så in i helvete. Ja, spelet ÄR ett barn av sin tid med vad våra ögon ser som en del sunkiga defekter. Men det är inte svårt att ändra på dessa till sitt eget gillande. Jag älskar spelet och vidhåller att andra spel som till stort utspelar sig i en massiv stad, gör allt sämre än vad Chronopia gör.

Har haft skitkul att vara SL och även spelare med Chronopia. BeastSlayer har helt rätt i det han säger om spelet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,710
Location
Göteborg
  • D&D 5E har Ravnica
  • Electric Bastionland
  • Cadwallon
  • Planescape har Sigil
  • Blades in the Dark
  • Cyberpunkspel gillar stora städer: Shadow of the Beanstalk (till Genesys), Night City i Cyberpunk (alla versioner), etc.
Alla dessa är utländska spel och räknas därmed inte. För!

Chronopia är ju egentligen ett cyberpunkspel, så rimligt att det utspelas i en stor stad.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,218
Mot. För att det dödade Ereb Altor och hade mage att kalla sig Drakar och Demoner och därigenom förstöra min vackra bild av vad det var med grälla omslag. (Jag har aldrig gjort mer än att titta på utsidan, jag vet att det inte behövs 😉.)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,429
Chronopia är ju egentligen ett cyberpunkspel, så rimligt att det utspelas i en stor stad.
Ja, det är just detta som är riktigt coolt. Chronopia är inte vilken cyberpunkstad som helst, utan en riktig Mega City One. Istället för korpar har du gillen, istället för cybernetik har du... öhh.... fortfarande cybernetik.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,429
Det har sina goda sidor men… Det är bara så mycket sämre än de andra stora äventyrsfantasy städerna!
Kan vi locka dig till att göra en mer ingående genomgång?

För mig känns många stora äventyrsfantasystäder som steampunkiga alt-london, men jag kanske har tittat på fel exempel?
 
Top