Nekromanti Chronopia, en bluff?

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Östrom

Du skrev att när riket splittrades så blev Konstantinopel huvudstad i lillrom(östrom) och då skrev jag att det borde snarare kallas STORrom eftersom östrom var större än västrom

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Får man tro vapentabellerna...

DoD 91 och DoD Chronopias vikter är utformade efter spelsystemet. En normal människa(11 STY) kan i DoD bära på 11 kg utrustning utan att bli hindrad av detta. De kan springa sprinta och göra akrobatiska övningar utan att bli hindrade av att ha 11 kg i fickorna. Skulle normal människa i den riktiga världen klara det?? Nej det skulle den inte. Så vikterna på vapnena är normala jämfört med bärförmågan.

/Linus - som sitter med regelboken i hand och hoppas att någon förstår vad han skriver

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Östrom

jaja.. men det var ju inte storleken jag syftade på..

chrull
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Får man tro vapentabellerna...

"DoD 91 och DoD Chronopias vikter är utformade efter spelsystemet. [snippeti] Så vikterna på vapnena är normala jämfört med bärförmågan."

I sådana fall skulle jag som spelkonstruktör anpassa bärförmågan efter vikterna, inte tvärtom.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Atlantis??? (OT)

bevisa att det inte har funnits...

Varför skall man behöva bevisa att någonting inte funnits? Bevisbördan ligger på de som hävdar att den finns/har funnits. Det blir så problematiskt att behöva bevisa allting som man inte har gjort...

/Azagthoth
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Chronopia- skitbra!

Det enda som är sämre med Chronopia än DoD'91 är imho att det inte blir svårare att bli bättre ju bättre man är, något som var annorlunda i tidigare verisoner. I övrigt älskar jag Chronopia, och om imbecilla typer som du på något halvt otroligt sätt lyckats få för er att Chronopia skulle ha något med medeltiden att göra vore det nog bäst för er själva om ni drog till närmsta bibliotek och läste på lite innan ni uttalade er- Chronopia är för faen mer steampunk än vad det är medeltid!

- Ymir, älskar verkligen Chronopia
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Får man tro vapentabellerna...

Ja men det är lite sent nu. Jag ville bara påpeka att så är fallet

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Atlantis??? (OT)

Ingen kan bevisa att det har funnits men ingen kan heller bevisa att det INTE har funnits.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Atlantis??? (OT)

Ingen kan bevisa att det har funnits men ingen kan heller bevisa att det INTE har funnits.

Inser du inte problematiken med att behöva bevisa alla saker som inte sker? Ta till exempel ett inbrott. Är det inte lättare att försöka bevisa vem som gjorde det (i jämförelse med att bevisa vilka (vilket blir en väldigt stor mängd) som inte gjorde det)?

Nu blir jag en smula tjatig, men bevisbördan ligger på de som hävdar att Atlantis existerat.

/Azagthoth
 
Top