Byxor som inte spricker

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ok, så det är en livsstilsfråga. Då vet ju alla ni med sprucka byxor vad ni behöver göra! Trevlig helg! ;)
Dricka minst ett sexpack öl och trycka i oss en kebabpizza med en 200grams chipspåse till efterrätt så vi blir ännu fetare.

Våga vägra träning , rebel untill i die 🍻🍕
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Vad jag förstår så är det en väldig skillnad idag jämför med bara för 30-40 år sedan. Fler personer har stillasittande jobb, och man rör sig generellt mycket mindre på fritiden.
Då borde den logiska lösningen vara att klä sig på ett sätt som var gjort för att sitta still redan då. Dags att börja se ut som en kontorist omkring 1940!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Jo jag har ju stillasittande jobb. Jobbar hybrid så har mjukisar hemma men jeans eller liknande på kontoret.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag har haft mycket mindre problem med det här sedan jag började jobba mest hemifrån, i mjukisbyxor. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
Och nu i år har jag börjat testa att ha hantverkarkläder, som möjligen är något billigare och hållbarare än fritidskläderna.
Kort uppdatering: Jag köpte ett par Carhartt Duck Bib Overall-snickarbyxor i juli. Jag har precis lagt nål och tråd åt sidan efter att ha lappat ett hål i grenen. Har använt de byxorna dagligen i ett halvår. Jag måste säga att jag hade väntat mig att de skulle hålla längre. Jakten går vidare.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
För mig är det alltid höger knä som spricker först, oavsett om det är jeans från H&M, Weekday eller Nudie. Fördelen med Nudie är att de lagar jeansen gratis.

Och fickorna är ett ständigt problem. Varje gång jag lagar så blir de mindre och mindre. Jätteopraktiskt.

Jag gissar att dagens kläder är sydda av ganska billiga, dåliga tyger. Lägger man ett nyköpt lakan bredvid mormors ärvda, så är det väldigt stor skillnad. När jag fick nybäddat med rena lakan som barn var det som att somna mellan två tjocka, lite raspiga kartongbitar. Idag är det som om man försökt dra en t-shirt över madrassen, en annan över täcket. Och de spricker väldigt fort.

Någon mer än Wilper som kan rapportera om sina senaste framsteg?
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Medhåll. Man söker sig till vården av en vilja att hjälpa sina medmänniskor, sedan stannar man för byxornas skull.
Har man väl kommit i grönkläderna på opersationsavdelningen tar man sig aldrig ur dem själv. :rolleyes:

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 
Top