Byxor som inte spricker

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Jag skulle tro att för små byxor av dålig kvalitet är ett betydligt större problem (jag har tre barn, 0 spuckna byxor) :)
Mitt svar var på det putslustiga (eller världsfrånvända) förslaget att inte böja sig. Att folk förväntar sig att man kan interagera med barn utan att böja sig eller gå ner på huk flera gånger om dagen är idioti.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Mitt svar var på det putslustiga (eller världsfrånvända) förslaget att inte böja sig. Att folk förväntar sig att man kan interagera med barn utan att böja sig eller gå ner på huk flera gånger om dagen är idioti.
Tror alla svar i den här tråden, mer eller mindre, är av det putslustiga slaget (med några seriösa som tur är). Det går att böja sig ner flera gånger/dag utan att byxorna spricker... ;)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Jag har inte så mycket problem med sprickande byxor, däremot med kostymbyxor som nöts i grenen. Det är alltså inte sömmarna som ger upp, utan tyget som blir tunt och får hål. Någon som har råd för det?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jag har inte så mycket problem med sprickande byxor, däremot med kostymbyxor som nöts i grenen. Det är alltså inte sömmarna som ger upp, utan tyget som blir tunt och får hål. Någon som har råd för det?
Enda lösningen är nog att inte sitta ner, och när man gör det så hasar man inte runt :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Om ni torktumlar era byxor rekommenderar jag att sluta med det omgående.

För mig brukade jeans hålla i kanske ett halvår. Sen jag slutade torktumla dem och hänger upp dem istället har de börjat hålla upp till ett par år under konstant användande istället. Helt galen skillnad!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Om ni torktumlar era byxor rekommenderar jag att sluta med det omgående.

För mig brukade jeans hålla i kanske ett halvår. Sen jag slutade torktumla dem och hänger upp dem istället har de börjat hålla upp till ett par år under konstant användande istället. Helt galen skillnad!
:eek:
Hur fick du ens iden att torktumla byxor?
Det är 100% no-no att torktumla klädesplagg som skjortor och byxor.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Hur fick du ens iden att torktumla byxor?
Det var så bekvämt! T-shirtar, strumpor, kalsonger och jeans; allt åkte i tvättmaskinen tillsammans på samma temperatur, allt åkte in i torktumlaren tillsammans. Inget sorterande, inget vikande, inget hängande. Bara tuta och köra! Så skönt!

Men det är också skönt att inte behöva uppleva att byxorna spricker när man sitter på jobbet.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Enda lösningen är nog att inte sitta ner, och när man gör det så hasar man inte runt :)
Det här är ett misslyckande för oss som civilisation. Sitta är ju en av de huvudsakliga användningarna av underkroppen där man har byxor på! Borde vi då inte kunna skapa ett standardplagg som är gjort för att tåla denna inte helt betungande aktivitet?
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Jag gissar att du inte har så mycket kontakt med barn? Typ, barnlös och jobbar inte som fritidspedagog eller lågstadie/mellanstadielärare eller liknande?
Jag har ett barn, har jobbat som mellanstadielärare i tio år. Vad menar du?
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Nu när jag tänker mer på det här kan jag misstänka att det är mina tunnare slim fit-byxor som är mest utsatta för det här slitaget. Jag föredrar den dressade looken, så det kanske är där problemet ligger. Jag har några par lite grövre chinos utan stretch från NN07 som jag haft i många år utan problem. Visserligen används de mer sparsmakat också...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Huvudsaken är att man inte bär den där trädgårdsbyxan som alla 35 åringar bär i mitt villaområde. Den där svart/gröna byxan. När jag ser den måste jag tvångsmässigt slå mina T20
Jag ser mycket sådana också. Det är ju ok i trädgården eller om du uppenbart har ett jobb som kräver, men nu ser jag den på Coop, inne i stan, ja t.o.m när jag var i GBG senast.

Men nu tror jag att svaret helt enkelt är att deras vanliga byxor har spruckit.

Är detta årets scoop på wrnu? Förra året lyckades vi läcka att FL skulle ge ut DoD, och i år detta! Stora Journalistpriset när!?!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Tvätta inte efter varje användning heller, det sliter mycket på jeansen
Ja, ett bra tips. Tror jag tvättar mina jeans när jag haft dem en vecka eller så och på låg temperatur (jag har tre par och alternerar). Det är ju mest om man spiller på jeansen, inte har underkläder eller andra extrema situationer som man behöver tvätta dem.

Det är enbart underkläder och träningskläder som jag tvättar efter användning.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
433
Location
Uppsala
Jag brukar tycka att fältbyxor med stretch i grenen fungerar väldigt bra, annars lagar eller förstärker jag jeans som riskerar att gå sönder i grenen.

Kilt är också väldigt trevligt, så jag rekommenderar faktiskt det. Visst på vintern kan det vara lite sådär, men sen vår till sen höst går det utmärkt, plagget är varmare än man kanske kan tro.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Huvudsaken är att man inte bär den där trädgårdsbyxan som alla 35 åringar bär i mitt villaområde. Den där svart/gröna byxan. När jag ser den måste jag tvångsmässigt slå mina T20
Tror det här är lösningen faktiskt.
Praktiska, billiga, luftiga, slitstarka, sexiga, barnvänliga, finns i svart.
Enda nackdelen är ju att man ser ut som en lantisgubbe, men det är jag ju å andra sidan.
(Behöver man gå in på Ica kan man ju ta med motorsågen in bara som en förklaring till det töntiga klädvalet).

//EvilSpook
 
Top