Nekromanti Byte av avatarer

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Och så lite kommentarer

Grattis Mask. Att spöa ett gäng grafikloosers i avatarskapande måste värderas högt av dig. :gremwink:

Att porrTuva fick vara med i hela tävlingen trots att både Yassilus och Masks hintat om att den bryter mot forumsreglerna är fascinerande. Inte för att jag har nån koll på exakt vad som sägs i forumsreglerna... :gremcrazy:

Fogge fick inte vara med i tävlingen stackarn. Hans avatar är riktigt cool dock. Även om en textlös variant hade varit coolare så är den här roligare så det jämnar ut sig.

Den här är klart hårdare och mer stämningsfull än Vitulvs första bidrag (tycker jag då). Det är en sådan här snubbe som ska spela ondingen i en film där en massa halvnakna tonåringar förvirrat springer omkring och blir dödade med yxor. Fast nu råkar jag föredra mask-bilderna. Vitulv är en mask.

Undrar vad det var för stackare som klickade fel och råkade rösta på mig...

Eksem fick många röster och bilden känns väldigt estetisk. Det är sådana här saker som man kan få med i konstutställningar. Dock så visar den en rollspelare med bar överkropp vilket är aningens läskigare än Cthulhu.

Zorbeltuss är så överlägset coolast i den här omröstningen att det tog mig omkring två hundradelar att avgöra vad jag skulle rösta på. Det är kanske inte den snyggaste avataren med bäst upplösningen eller nån sån smörja, men att vira in sig i julgransbelysning i ett mörk rum och ta kort på det är så vansinnigt häftigt. Synd att du inte vann, folk har uppenbarligen dålig smak här.

Gillar bilden på dig Yassilus, du ser ut som en halvgalen shaman i någon obskyr Norrköpingssekt. Fast ögonen tycker jag inte passar med resten av bilden.

För övrigt, varför har du en T4:a i pannan Johan K? Det stör bara bilden tycker jag. Låt skägget tala för sig.

Sen orkade jag inte komma på fler åsikter.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Och så lite kommentarer

Fogge fick inte vara med i tävlingen stackarn.

Det måste ju innebära att jag slipper byta avatar... eller? :gremsmirk:

Hans avatar är riktigt cool dock.

Tack.

Även om en textlös variant hade varit coolare så är den här roligare så det jämnar ut sig.

Den här är inte roligare så mycket som att en textlös var... tråkigare. Själv är jag inte hundra procent nöjd med den i stort, jag skulle haft med en sån typisk ninjahand också, då hade "Hai!" passat in mycket bättre.

att vira in sig i julgransbelysning i ett mörk rum och ta kort på det är

...vrickat, om man frågar mig. :gremlaugh:
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Tacktal, osv.

Tackar, tackar, det är alltid kul att folk uppskattar saker man gjort. Men jag måste säga att den här avatartävlingen faktiskt fick mig att önska att pollsystemet tillät 1a, 2a och 3e-platsrösningar. Då hade jag garanterat röstat på några fler. Bra jobb, allihopa.

Först vill jag ge lite cred till alla som tagit sig tiden att faktiskt sätta sig och posera och ta foto på sig själva, etc. Jag hade nog något sådantjag med, om det varit så att jag orkat gå igenom hela pocessen av att skaffa en kamera, etc.

Zobertuzz och Fogge får bägge två super++ bonus för att de ansträngt sig ordentligt, och Exem får garanterat stil-priset av mig.

Fotomontagen i tävlingen tycker jag åsså har hållit väldigt hög klass, i regel. Vitulvs avatarer var i det närmsta perfekta som fotomontage räknade, han ser riktigt ond ut. Feu hade en väldigt Feu-ig avatar, och det har ju ett egenvärde. :gremsmile:

Överhuvudtaget är det kul när användare är såhär kreativa. Fortsätt med det, allihopa!

/Mask - är redan förvirrad av att se sin nuna överallt.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Haha! Sluta ljuga!

Ansträngt mig? Kom igen. Visst tog avataren säkert 40 minuter att göra, knytande av tshirtninjamasken inräknat, men så är det för att jag är fruktansvärt usel på Photoshop... plus att jag lade ner säkert en kvart på en bild som jag tog utan blixt, men jag kunde inte mecka färgerna så att den blev snygg.

Hade jag kunnat förljusning/förmörkningsgrejen hade det gått på fem minuter. Ta bilden, klippa bort allt utan ansiktet/den av masken täckta axeln och ersätta det med svart, fejda kanterna och sen lägga in texten.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tillägg... (Att läsas direkt efter inlägget ovan)

Jag tänkte rösta på din avatar först, Feuflux, för den var ball och som Mask sade, Feufluxig.

Sen kom jag också på att jag själv inte kan vara klok heller, jag knöt en tshirt runt ansiktet och tog en bild på det i ett mörkt rum liksom... :gremsuck:

Foggmock - dödsninja
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Och så lite kommentarer

För övrigt, varför har du en T4:a i pannan Johan K? Det stör bara bilden tycker jag. Låt skägget tala för sig.
Bra fråga... :gremlaugh:
Dock var jag bar tvungen att testa om det gick att få till det att fästa en t4 i pannan.. Dock så gick det bra & sedan med flätan i skägget så blev jag ganska nöjd med det hela.... :gremgrin:

/ Johan KLsom gillar sin t4 i pannan & sin skäggfläta... :gremwink:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Och vinnaren är...

Masks var den jag röstade på, och den är mycket snygg och väldigt rollspelig. På alla sätt och vis en riktigt bra avatar, och en given vinnare.

Krille får ett hedersomnämnande för sitt snuskbidrag, Vitulvs andra bidrag var asbra och hade fått min röst om den inte vore för Mask. Jag gillade också Arvidos avatar, för den var verkligen sjuk.

Extra applåd till Vitulv för den roliga tävlingen!
 
G

Guest

Guest
Re: Tacktal, osv.

Ansträngt mig? Jag tog bilden hos en kompis för ett år sedan, sedan tgo jag max 5 minuter åt att redigera den i paintshop pro 7.

Faktiskt jag tyckte att jag skulle ställa upp så att jag kunde få ha någon annans avatar utan att denne klagade :gremsmile:, jag orkar aldrig göra en vettig själv.

Så till er som röstade på mig, varför? Jag tyckte min var riktigt dålig.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Re: Tacktal, osv.

Feuflux har redan gett sin anledning och jag håller med honom.. För att den var rejält cool.. Det hade också varit kul att se en massa "julgubbar" runt hela forumet i en vecka..

/Han som röstade med hjärtat
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Eller dödsninjor!

Vissa avatarer hade gjort sig bättre än Masks i massformatet, insåg jag nu. Även om hans VAR överlägset snyggast och mest tekniskt fulländad hade 10-12 dödsninjor eller en massa Feufluxar/Zorbeltussar/Vitulvhellraisar/Ymirar sett roligare ut i det större perspektivet.

För att inte TALA om hur forumet hade sett ut om alla var skäggon med T4:a i pannan... :gremgrin:

Foggmock - int bitter
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det hadde varit vackert !!

För att inte TALA om hur forumet hade sett ut om alla var skäggon med T4:a i pannan...
Erkänn, du är lite avis på skäggot med t4:an i pannan... :gremgrin: :gremtongue:
Det skulle säkerligen vara sanslöst vackert om alla hadde en t4:a i panann & en snygg fläta i skägget. :gremgrin:

/ Johan K, trött som faen..
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Men vaff...

Att porrTuva fick vara med i hela tävlingen trots att både Yassilus och Masks hintat om att den bryter mot forumsreglerna är fascinerande.
Nu måste jag fan fråga. Jag har undrat under hela tävlingen vad det är som är snuskigt med Krilles bidrag. Jag ser bara Tuvas huvud och axel från sidan, och vad jag kan se är hon normalt påklädd. Är jag blind eller dum eller har jag bara nåt slags censursystem i min användarprofil eller vad är det frågan om? Antisnuskvirus? Hjärntvätt? Snälla nån förklara för mig!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Den enträgne skall segra i längden [NT]

/Han som försökte säga att Simon ska sitta och vänta en stund (eller öppna avataren i ett animeringsprogram)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Men vaff...

"Jag ser bara Tuvas huvud och axel från sidan, och vad jag kan se är hon normalt påklädd. Är jag blind eller dum eller har jag bara nåt slags censursystem i min användarprofil eller vad är det frågan om?"

- Concentrate... feel the Force flow. Yes. Good. Calm. Yes. Through the Force, things you will see. Other places. The future... the past.
/Yoda, träskmupp
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Hur länge då?

Nu har jag suttit och glott i fem minuter, juh!

[gnällig ton]Kriiille, ge mig en lääänk som fungeeerar![/gnällig ton]
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
5 minuter ??

huH ?? 5 minuter ? :gremconfused:
I brist på att ha något att göra så kollade jag hur lång tid det skulle ta & se hela Krilles avatar, det tog ~ 1 minut...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Hur länge då?

"[gnällig ton]Kriiille, ge mig en lääänk som fungeeerar![/gnällig ton]"

Skaffa en webläääääsare som fungeeeerar!
 
Top