Varulv [Bybovinst] Den stora konstutställningen Spelet slut!

Kul med vänskaplig stämning emellan fraktionerna.

Tack Octa för pakt-erbjudandet och tack Impe(?) för enastående bybopatos.

Och tack BM för att ändå ha ulvat vidare på ett glatt och föredömligt sätt.

Och söt räv, Sysp!
Ingen kan säga att jag inte krigade på slutet! 😀

Och sanningen är att om Brynolf eller Sidd hade hoppat på min förhandling även om ni fattade att jag var ulven så hade jag stått vid mitt ord. Byn och Ulvarna hade vunnit tillsammans och jag hade röstat Ingen.

D3F hade dock inte fått vara med. Jag försökte nattmörda Biobunker det sista jag gjorde. Han har gjort typ ett inlägg i hela spelet och då för att rösta på mig med kommentaren ”hon behöver visa sig mer”. 😇

Vi klurade en hel del på våra respektive ulvkammare på vad hemligheten var och den var väl dold in plain sight ur vårt perspektiv iom länken vi fick: Jag hade aldrig uppfattat att ddt stora museet INTE skulle vara nationalmuseum så jag fattade inte att det var hemligt förrän byborna sa det i klartext 😅
Exakt så! Narionalmuseum var så självklart för mig, jag ser det i verkligheten varje dag, så jag kunde inte fatta att det var hemligheten.

@BiobunkerVII ska ha särskilt beröm som snabbt insåg att jag hade klantat mig: fraktionerna kom efter varandra.

Må andra lära av mitt misstag och inte göra så!

ROLLER

@StradhLestat Bybo, siare
@Anthrox Bybo, väktare
@Hägerstrand, Bybo Joker
@Brynolf, Bybo med hemlighet
@Sidd, Bybo med hemlighet
@Vimes, Bybo med hemlighet

@Impetigo, Postmodern varulv
@Big Mama, Postmodern varulv
@Sysp, Postmodern varulv

@BiobunkerVII, DTF, Fin-techentreprenör
@Sömniga Isaac, DTF, Fin-techentreprenör
@Octagonal, DTF, Fin-techentreprenör
Det här var ännu ett fantastiskt spel av dig @Basenanji
Underbart fluff som tog oss till Nationalmuseums samlingar och kreativa roller relatera till😍
Just den här ”lilla” detaljen med deltagarlistan var ju ett viktigt misstag som blev en game-changer när DTFlirarna insåg det å Octa outade saken.
Då stannade vanliga deduction-spelet och det blev mer ett perfomance schack om bäst strategi för sin egen fraktion.
Själv trodde jag att Brynolf och jag var körda så det blev mer att vara glad konstbesökare på plats där då med inriktning på att leka kurragömma med min bybokompis.
Denna konstutställning hade urartat till nåt annat om den annars i stort sett frånvarande Bb7 inte upptäckt det här.
Som SL är det omöjligt att förutse alla tokiga deltagares påhitt och det här med att luska i PMtexter borde ni sluta upp med!

Back