Okej, vi har alltså inlett dagens övningar med att visa hur Sidd, bekräftad ulv, har förlöskt smutsa ned mig, vilket är ett bevis för att jag inte kan ha varit hans ulvkompis. Då återstår:
– Impetigo
– Octagonal
– Empiricus
Impetigo kan vara ulv. Egentligen finns det lite som grönar honom. Förutom då att han själv föreslog en plan som var så kraftfull mot uvarna at Genesis ändrade reglerna. Ockhams rakkniv säger att det vore alltför otroligt att en ulv själv lägger ett sådant krokben för sig själv tidigt i rundan. Impetigo är med andra ord förmodligen grön.
Octagonal då? Ja här blir det ju lite snårigare med tanke på att jag (1) har jagat Octagonal genom hela spelet och (2) han har jagat mig. Men Biobunker, som är bekräftat nattmördad siade Octagonal och såg då att Octagonal skickade en vanlig bomb på Rasmus, i den runda när vi som by bestämt att alla ska bomba Rasmus. I samma runda försökte förmodligen (allt talar för det, men jag ska komma till det senare) ulvarna döda Vimes. Det innbeär att O)ctagonal är grön eftersom en ulv istället hade försökt skicka bomber på/bautabombat Vimes.
Hur kan vi veta att ulvarna i R1 försökte mörda Vimes och att Vimes var väktaren? Jo, därför att Vimes själv försvarade tesen "Väktaren lyckades med sitt väktande, puckon!". Enligt reglerna kan man inte väkta sig själv två gånger, varpå ulvarna förstod att de skulle lyckas mörda Vimes på andra försöket, vilket också skedde.
Som sagt: allt talar för att Octagonal är grön, att Vimes var väktaren och att Vimes valdes ut av ulvgenget, förmodligen för sin skarpa kritiska blick.
Okej, så då är alltså jag grön, Impetigo grön och Octagonal grön. Vi har bara en kvar och det är Empiricus som alltså är ulv. Vi sak titta lite mer på honom, men först lite mellanspel som underhållning.