Varulv BUNKERBOMBER R4

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det är också bara 2 poster i runda 2 där Sidd berör Basse som möjlig ulv, denna och denna. Bägge kommer efter BBVIIs siaravslöjande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Herregud jag kommer behöva jobba för det här.

@Impetigo hur många bautabomber skriver Genesis att Sidd bombade med? Jag drog av en bautabomb där.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Octa är siad grön av en nattmördad Bio.

Det står mellan mig och Empi.

Ja, såklart att Empi är ulv?!
Octo är siad som att han skickade en bomb på Rasmus.

Jag är inte siad alls, Empi ska ju bygga case mot mig denna rundan har han annonserat.

Men du låter stensäker på att det är just Empi som är ulv, det är det jag funderar kring. Är ser för att du håller mig och Octo som så gröna ellwr för att du håller Empi för så röd?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Är ser för att du håller mig och Octo som så gröna ellwr för att du håller Empi för så röd?
Jag håller dig för grön eftersom du la fram en strategi som fick Genesis att ändra reglerna. Octo är siad grön.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag fattar inte. Genesis har väl inte skrivit hur många bautabomber Sidd bombade med?
"Det är ljudet av ett oändligt förråd av bautabomber som sprängs" tolkar i alla fall jag som fler än en.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag gjorde det där.
Det är väl en referens till ulvarnas oändliga förråd av bautabomber? Och varför skulle det vara just din bautabomb och inte nån av våra andras som ”gjorde det där” menar du?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det är väl en referens till ulvarnas oändliga förråd av bautabomber? Och varför skulle det vara just din bautabomb och inte nån av våra andras som ”gjorde det där” menar du?
Vad får dig att tro att jag inte drog av en bautabomb?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo och @Octagonal jag tror att ni ser mig som röd för att jag inte spelar som ni tycker att man ska spela varulvsspel. Har jag rätt?
Nej, just nu är det rödaste att du är så säker på just Empi som ulv. Jag avundas dig om du som bybo tycker att det är så lätt att peka ut ulven.

Jag har både Empi och Octa som möjliga ulvkandidater.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vad får dig att tro att jag inte drog av en bautabomb?
Det jag menade var att jag tror att flufftexten handlar om Sidds lager med bomber, inte de bomber som skickades mot honom.

Sen undrar jag vad som får dig att tro att det i så fall var just din bautabomb som ”gjorde det där”, tror du inte att nån annan skickade en bautabomb?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo och @Octagonal jag tror att ni ser mig som röd för att jag inte spelar som ni tycker att man ska spela varulvsspel. Har jag rätt?
Jag vill veta vad du ser i Empis spel som är så rödande. Jag hade ju basseulvsögon när jag läste tillbaka i trådarna och då hamnar allt som Octa och Empi skrivit i ett grönt skimmer. Hjälp mig att skruva rätt färginställningarna, tack!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det jag menade var att jag tror att flufftexten handlar om Sidds lager med bomber, inte de bomber som skickades mot honom.

Sen undrar jag vad som får dig att tro att det i så fall var just din bautabomb som ”gjorde det där”, tror du inte att nån annan skickade en bautabomb?
Jag tänker att det är Genesis sätt att säga "folk kastade bautabomber på Sidd". Jag var ganska tydlig med att jag gjorde det förra rundan. Car Empi det? Nä han hade fullt upp med att bomba Bio.

Och var inte avundsjuk på mig! Våga vara slarvig och avslappnad! Chansa! Bjud på en klackspark! Hellre Bajen än Gnaget! 😀
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag vill veta vad du ser i Empis spel som är så rödande.
Okej om jag ska vara lite mer allvarlig: han spelar för safe. Han tar inga risker. Men när jag sitter vid datorn i morgon ska jag leverera en bättre analys av Empi. Lovar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
God morgon! Då är det dags att ta tag i den här rundans slutspurt. Jag kommer nu visa i tre längre inlägg hur jag är grön bybo och hur Empiricus är den andra ulven efter Sidd.

Vi börjar med en läsning av Sidd. Han är bekräftad domedagskultist av Genesis så vi vet att det han skrivit är bluff och lögner. Och vad var det nu han skrev där i slutet på R2? Jo, han börjar smutskasta Vimes (och Impetigo). Helt plötsligt vill inte Sidd lojalt rösat som vi andra, utan är bra sugen på att ge sig på Vimes. Och vem vill han ha med sig på det tåget?

Sidd said:
Känner starkt att jag börjar få lite feeling och ba "ah, men ja tycker den däringa Vajms är lite läskig så jag drar en bautabomb på honom fast vi kom fram till att rösta ut Fjodde".
Jag har en jättestor knapp som väl inte kan stå orörd bara så där.
Basse vad säger du?
Lite söndagsfeeeeeeling👍
Är det rimligt att ulv-Sidd pratar med en ulv-Basse på det där sättet? Eller borde man se det som att Sidd försöker smeta ned mig/frame:a mig?

Sedan skriver Sidd i R3 (efter att jag har frågat vem Sidd "väktade" R1):

Sidd said:
Trevligt att du frågar.

Jag Väktade dig Basse då jag anade att Domedagssekten skulle ge sig på en hårt arbetande, grävande hederlig bybo som jag tyckte hjälpte byn framåt på alla sätt med risk för sitt liv.
Tacka mig för beskyddet och skona mitt liv så kan jag skydda dig även denna runda👍
Ser ni? Igen är Sidd där och ska knyta till sig mig till honom.

Slutsats: Sidd försöker smutsa ned mig aktivt både i R2 och R3. Det kan bara betyda att jag är grön. OM jag hade varit ulv så hade Sidd aldrig haft en så iögonfallande dialog med sin ulv-kompis.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, vi har alltså inlett dagens övningar med att visa hur Sidd, bekräftad ulv, har förlöskt smutsa ned mig, vilket är ett bevis för att jag inte kan ha varit hans ulvkompis. Då återstår:

– Impetigo
– Octagonal
– Empiricus

Impetigo kan vara ulv. Egentligen finns det lite som grönar honom. Förutom då att han själv föreslog en plan som var så kraftfull mot uvarna at Genesis ändrade reglerna. Ockhams rakkniv säger att det vore alltför otroligt att en ulv själv lägger ett sådant krokben för sig själv tidigt i rundan. Impetigo är med andra ord förmodligen grön.

Octagonal då? Ja här blir det ju lite snårigare med tanke på att jag (1) har jagat Octagonal genom hela spelet och (2) han har jagat mig. Men Biobunker, som är bekräftat nattmördad siade Octagonal och såg då att Octagonal skickade en vanlig bomb på Rasmus, i den runda när vi som by bestämt att alla ska bomba Rasmus. I samma runda försökte förmodligen (allt talar för det, men jag ska komma till det senare) ulvarna döda Vimes. Det innbeär att O)ctagonal är grön eftersom en ulv istället hade försökt skicka bomber på/bautabombat Vimes.

Hur kan vi veta att ulvarna i R1 försökte mörda Vimes och att Vimes var väktaren? Jo, därför att Vimes själv försvarade tesen "Väktaren lyckades med sitt väktande, puckon!". Enligt reglerna kan man inte väkta sig själv två gånger, varpå ulvarna förstod att de skulle lyckas mörda Vimes på andra försöket, vilket också skedde.

Som sagt: allt talar för att Octagonal är grön, att Vimes var väktaren och att Vimes valdes ut av ulvgenget, förmodligen för sin skarpa kritiska blick.

Okej, så då är alltså jag grön, Impetigo grön och Octagonal grön. Vi har bara en kvar och det är Empiricus som alltså är ulv. Vi sak titta lite mer på honom, men först lite mellanspel som underhållning.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Mellanspel

Hur skriver egentligen Genesis om vad som ägt rum i förra rundan?

Efter R1:

Genesis said:
En ny dag gryr! Förutom för @RasmusL. Hans bunker är inte kvar längre. Genom rimliga diegetiska situationer och slutledningar inser ni alla att Rasmus inte var en domedagskultist!

Rasmus får skriva ett onomatopoetiskt ord som beskriver ljudet av hans bunker som exploderar.
Efter R2:

Genesis said:
En ny dag gryr! Förutom för @Vimes och @fjodorsenuba. Där deras bunkrar en gång stod finns endast livlösa kratrar kvar. Men se, ingen av dem var domedagskultist!

De utbombade får skriva ett onomatopoetiskt ord som beskriver ljudet av deras bunker som exploderar.
Efter R3:

Genesis said:
Ännu en dag vid världens slut, och återigen välkomnas den med explosioner. Där @Sidds och @BiobunkerVIIs bunkrar en gång stod faller bomber från högan sky. Men vad är detta? När Sidds bunker detonerar hörs en smäll långt mycket ljudligare än de tidigare explosionerna. Det är ljudet av ett oändligt förråd av bautabomber som sprängs! Biobunker var alltså en oskyldig bunkerbo, medan Sidd var domedagskultist. De båda är ute ur spelet, och får skriva sina avsked i form av ett onomatopoetiskt ord som beskriver deras respektive undergång.
(Min fetstil)

Det här är viktigt, för nu framgår det att vi får olika sorters information. Tydligen användes flera (?) bautabomber mot Sidd! Jag har varit tydlig med att jag i onsdags 20.21 skickade en bautabomb mot Sidd. Det får ni tro på om ni vill, men givetvis måste det tas med i beräkningen att mer än en bybo skickade en bautabomb på Sidd?!

Hur hjälper det här byn?

Jo, för om någon av er @Impetigo eller @Octagonal inte skickade några bautabomber kan vi dra slutledningar kring vem som är bybo! Dvs om Empi inte gjorde det, om Impetigo inte gjorde det och Octagonal skickade bautabomb är det mycket troligt att mina claims stämmer.

Och om ni ännu inte är övertygade tycker jag att vi funderar lite på varför en bybo-Empi inte verkar bry sig om antalet bomber osv? Var det viktigt för Empi att delta i diskussionerna kring slutet av R4/5? Hade bybo-Empi några råd att ge tex? Hur har egentligen Empi spelat?

Vi går vidare till en analys av Empiricus!
 
Top