Varulv BUNKERBOMBER R2

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Eller vill du @Basenanji ligga kvar på @Octagonal för att ytterligare understryka hur osannolikt det är med lyckat väktande och att du snarare är beredd att tro på ulvar som bombar enligt byns konsensus?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Borde inte båda ulvarna ha bautabombat andra och räknat med att byn skulle spränga Rasmus, eller tänker jag fel?
Eller har ulvarna snackat ihop sig om att en bautabombar för att inte skapa en okontrollerbar skitstorm i kommande runda?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Borde inte båda ulvarna ha bautabombat andra och räknat med att byn skulle spränga Rasmus, eller tänker jag fel?
Eller har ulvarna snackat ihop sig om att en bautabombar för att inte skapa en okontrollerbar skitstorm i kommande runda?
Tror väl det är rimligt att ulvarna bautabombat någon annan än RasmusL och att väktaren prickat rätt och skyddat denne från all skada.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Ja, om båda gjorde det så är ju Octa grön.
Vilket vi inte kan veta, så att gissa fram och tillbaka på det i det här läget ger oss ju inte klarhet utan det är en tanke man kan återbesöka när man ser hur denna natts bombräd går. Tänker jag iallafall.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Borde inte båda ulvarna ha bautabombat andra och räknat med att byn skulle spränga Rasmus, eller tänker jag fel?
Eller har ulvarna snackat ihop sig om att en bautabombar för att inte skapa en okontrollerbar skitstorm i kommande runda?
Ja om argumentet är att ulvarna tagit och bombat den väktaren skyddat borde då samtidigt Octo vara helgrön och då rimligen enligt vissa drev jag vara röd.

Betänk att pricka in de som drevat mot mig tidigt i runda 3, för då kommer de två ulvarna sitta med sina stora röda knappar och bomba er direkt när Genesis släpper runda 3.

Vilka kommer ni rösta på när ni ser att jag är bybo i R3?

Så som jag ser det så bör jag även om ni redan bombat ut mig bomba den som jag anser är.mest röd med bautabomb. För det jag ser är att byn tappar 2 denna runda. Mig och en till. Då återstår det en som dör direkt då ulvarna bombar så snart Genesis släppt R3.
Enda hjälpen mot detta är att skada en eventuell ulv denna runda och göra det lättare för byn att ta ner ulvarna. Skillnaden är minimal för ulvarna eftersom de då ligger en halv bautabomb från.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Å andra sidan har ni säkert skickat in era bombmål redan och då hinner inte min bomb iväg...
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så som jag ser det så bör jag även om ni redan bombat ut mig bomba den som jag anser är.mest röd med bautabomb.
MYCKET VIKTIGT att du annonserar i tråden om du faktiskt tänker bomba utanför byns sanktionerade bombning (alltså bomba dig själv som det nu ser ut), annara riskerar det att helt fördärva analysen i r3.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
MYCKET VIKTIGT att du annonserar i tråden om du faktiskt tänker bomba utanför byns sanktionerade bombning (alltså bomba dig själv som det nu ser ut), annara riskerar det att helt fördärva analysen i r3.
Absolut! Informationen är ovärderlig för byn
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
… eller ”nu ser ut” förresten. Deadline för omröstningen var väl 18.00? Det är väl avgjort att Fjodor ska bombas? Nån som har koll på exakta ställningen?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Så väktaren lär ha skyddat sig själv och blivit anfallen R1. Att skydda någon annan känns dumt. Dvs Impetigo eller Vimes är väktare.

Så buset kvar för mig just nu är Sidd och Basenanji som jag känner inte dragit många strån till stacken och lågflyger.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag och Biobunker lär åka så förbered er på att plocka ut de ni tror är ulvar snabbt vid 21.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag informerar sent vem jag skickat bomben på. Kan säga att det blir en REJÄL smäll ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ok, Octa verkar alltmer grön så mina blickar hamnar nog på Fjodor just nu. Jag är helt okej med att bomba honom enligt instruktionerna.
 
Top