Fel. Du utgår från att de bombar som idioter. Det går ju att medelst bomberna och beroende på när de bombar sabba kedjan.
Förklara! Du menar alltså att de kan strunta i att följa planen men ändå inte avslöjas?
Fel. Du utgår från att de bombar som idioter. Det går ju att medelst bomberna och beroende på när de bombar sabba kedjan.
Förklara! Du menar alltså att de kan strunta i att följa planen men ändå inte avslöjas?
Okej, om jag fattar rätt så är det Rasmus de flesta vill rösta ut? Då följer jag med där, mina topp-två är ju Fjodor och Rasmus.
Röst: @RasmusL
Bombar de ut länkar avslöjar de ju sig själva?
Optimal utgång för ulvarna är ju att de gör "byboskada" (och gärna maxad, d.v.s. 6), och sedan ljuger de om att de tagit mer skada än de gjort. Men scenariot att båda ska göra byboskada är ju bara 25 %, eller hur? Hur kan det vara en coinflip?
Säg att de bombar en annan i kedjan i var och att de sedan ljuger om det. Säg att en av dem dör och en av dem tar typ 9 skada. Då har vi tre bybor som inte tagit skada och två ulvar som ljuger om att de inte tagit skada. 6-2 kvar. Nästa runda bombar vi pricksäkert ut en av ulvarna men ulvarna sänker två till av spelarna. 4-1 kvar. Alla är nu superlåga och vi har tre bybor och en ulv som ljuger om samma saker där det inte finns något sätt att verifiera. Så tänkte jag utan att ha räknat närmare på sannolikheten.
Jag fattar inte. Bombar de någon annan än den de ska bomba avslöjar de sig ju (i och med att den som skulle bli bombad tar 0 skada).
Du kanske har missat min analys av dig Rasmus? Här är den!Du hade ju ett helt case på mig och en analys som du skulle komma med, på de tre innehållslösa inlägg jag skrivit. Den kommer du inte undan Basse.
Det här är antingen ett ulvigt drag eller ett dåligt drag. Om du bombar mig för att du håller mig för mest misstänkt så skador du bara en bybo. Bättre att vi alla bybor bombar en och samma person.Eftersom jag har Basse som rödast hade det varit konstigt att byta bara för att följa gruppen
Det här är antingen ett ulvigt drag eller ett dåligt drag. Om du bombar mig för att du håller mig för mest misstänkt så skador du bara en bybo. Bättre att vi alla bybor bombar en och samma person.
@Vimes du ville inte att jag och Sidd skulle göra så här som Octa är inne på. Vad anser du om Octas agerande?
Nu tar vi det lite lugnt här. Jag har min röst på dig men skriver ju i meningen efter att jag tänker bomba likt gruppen.Det här är antingen ett ulvigt drag eller ett dåligt drag. Om du bombar mig för att du håller mig för mest misstänkt så skador du bara en bybo. Bättre att vi alla bybor bombar en och samma person.
@Vimes du ville inte att jag och Sidd skulle göra så här som Octa är inne på. Vad anser du om Octas agerande?
Det är främst i vilken ordning allt hände som jag fastnar vid. Hade du först lagt fram analysen och sedan sagt att det är därför jag väljer att lägga den här rösten hade det varit mycket rimligare. Nu blev det liksom i fel ordning. Först att här är ulvarna för att sedan hitta bevis som stämmer in på den gissningen. Det är lite av den känslan jag fick.Du kanske har missat min analys av dig Rasmus? Här är den!