Varulv BUNKERBOMBER R1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,654
Det är främst i vilken ordning allt hände som jag fastnar vid. Hade du först lagt fram analysen och sedan sagt att det är därför jag väljer att lägga den här rösten hade det varit mycket rimligare. Nu blev det liksom i fel ordning. Först att här är ulvarna för att sedan hitta bevis som stämmer in på den gissningen. Det är lite av den känslan jag fick.
Jo men jag hade faktiskt inte tid igår att skriva en analys. Det var ju därför jag skrev att "snabbt nu för jag vill vara först på bollen - analys kommer senare."
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Min analys av Rasmus handlar om att han tillför lite konstruktivt spel, dialogen med Fjodor och att han brusar just nu.



(Jag har rödmarkerat för att visa på det ulviga: att prata om "hur svårt det är att spela" är en ulvstrategi jag känner igen. Man vill liksom ge sig själv carte blanche för att låta bli att spela, för det är ju så svårt. Jämför med hur Vimes och Impetigo snarare driver spelet mot lösningar. Vill du vinna som bybo Rasmus? Eller vill du att vi ska sitta här handlingsförlamade och inte göra något eftersom det är så svårt?

Sedan menar jag (just nu) att Fjodor nog gjorde bort sig med den här posten:



Det är som Vimes har pekat ut, helt enkelt ulvigt att vilja ta bort bautabombsmöjligheten. Och vad händer efter denna "fadäs"? Jo Rasmus svarar med följande:



Lite så där lagom gulligt två ulvar emellan. Den retoriska finten från Rasmus här är ju faktiskt att destabilisera Vimes angrepp. Rasmus försöker helt enkelt släta över Fjodors miss, men försiktigt. Därefter börjar Rasmus brusa genom att snacka om musik. Det tycker jag är ordentligt rödande, för vad ska det leda till? Rasmus menar att att det ska skapa grund för dialog, men det är ju rejält knäppt att behöva hålla på i ett spel som går ut på att ha dialoger. Varför skulle Rasmus inte kunna fråga Fjodor skarpa frågor på en gång?

Nej, jag betraktar det helt enkelt som brus, som en ulvstrategi för att vinna tid. Jag kan också tänka mig att Rasmus, som är van vid att hamna i strålkastarljuset gärna räddar sin ulvpolare genom att offra sig själv.

Min röst ligger kvar på Fjodorsenuba, men jag är redo att byta till Rasmus om ni andra vill det hellre.
Jag tycker, som jag skrev, att fjodors "miss" i början inte är särskilt rödande pga början på spelet men reaktionen på angreppet känns däremot defensiv på ett rödande sätt.

Det finns inget substantiellt att ta på i R1, därför började jag jobba med det fluffiga och ville få igång ett samtal. Om musik, ja, för att känna på fjodors samtalsstil. Avslappnad och chill? Defensiv? Konstlad? Sen blev det inget samtal, ety fjodor inte svarade på den enkla frågan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Jaha, vi närmar oss deadline (17:00!). Jag har efter interaktionen med Rasmus här landat i att jag inte tycker att det är lika superduperkonstigt att Rasmus inte hoppar på att utnyttja spelupplägget med hull och hår. Jag gör en annan bedömning av nyttan med Impetigos stunt, men det ser ju ut som Rasmus faktiskt har anledning att inte vara lika entusiastisk...

Både Fjodor och BioBunker är möjliga alternativ för utröstning, och blir någon av dem ett reellt alternativ innan deadline kan jag överväga att flytta min röst.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Ja jag kan inte annat än kasta in handduken som urusel bybo. Som vanligt så är det bättre att inte delta än att säga något annorlunda i R1. Ser ett spår ur de senaste gångerna jag deltagit där jag försökt sticka ut hakan och röstas ut. Inget fel med det så länge det avslöjar ulvarna men jag har inte lyckats hålla orken uppe för att kunna gräva nog. Ber byn så mycket om ursäkt för detta. Jag hoppas ni hittar bunkerulvarna!

Min feber verkar inte ge sig och jag kommer bomba enligt byns önskemål.

Röst: Ingen
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Sitter kvar på jobbet en stund till och ska ut på en liten tretimmarskörning ut i skogarna så det blir inga långgräv från min sida denna runda.
En svag runda från mig men det har varit för mycket jobb och jag tycker ni andra har grälat på så jag för en gångs skull kunnat chilla lite mer.

Bombar Rasmus enligt konsensus då jag inte riktigt fattar piano-gate som denne fortsätter driva.

Kikar förstås in lite å kollar läget förstås om det skulle bli några ändringar. 👍
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Gräligaste första rundan jag kan minnas på länge - ursäkta om jag brusat sönder med att brusa upp mot Vimes. Ligger kvar med min röst, kommer spela sporadiskt under morgondagen då jag är ute och far men återkommer på söndag med nya krafter.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Efter att ha läst igenom R och Vs snack kring Impetigos plan så håller jag med om att den vid en första tanke lät bättre än den faktiskt är om man grottar ner sig i den. Dels kan ulvarna råka hamna efter varandra i kedjan, då vet de det och vet att de kan bomba ganska fritt på byn även med bautabomber. Bombar ulvarna på någon som redan blir bombad av en bybo så är det ändå rätt stor chans att denne med kombon bautabomb och den vanliga bomb som skulle träffat denne tacklar av. Då blir ju den innan i kedjan genast ulvmisstänkt.

Jag håller därför med om att själva motståndet mot Impetigos plan inte gör RasmusL lika röd som jag först tyckte. Att Genesis ändrade reglerna där direkt efter den planen kom gör ju i mina ögon ändå Impetigo rätt grön. Vimes känns också grön från sitt spel hittills, men det är ganska tunnt och svårläst i trakterna Octagonal, BioBunker, Sidd. Fjodorsenuba är fortsatt åt det rödare hållet, och den där posten nyss har jag lite svårt för att tolka om det är riktig eller spelad affekt kring hans eget spel - speciellt när den kommer och det inte finns så många röster på Fjodorsenuba. Det känns lite taskigt men jag byter ändå röst dit.

Röst: @fjodorsenuba
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Efter att ha läst igenom R och Vs snack kring Impetigos plan så håller jag med om att den vid en första tanke lät bättre än den faktiskt är om man grottar ner sig i den. Dels kan ulvarna råka hamna efter varandra i kedjan, då vet de det och vet att de kan bomba ganska fritt på byn även med bautabomber. Bombar ulvarna på någon som redan blir bombad av en bybo så är det ändå rätt stor chans att denne med kombon bautabomb och den vanliga bomb som skulle träffat denne tacklar av. Då blir ju den innan i kedjan genast ulvmisstänkt.

Jag håller därför med om att själva motståndet mot Impetigos plan inte gör RasmusL lika röd som jag först tyckte. Att Genesis ändrade reglerna där direkt efter den planen kom gör ju i mina ögon ändå Impetigo rätt grön. Vimes känns också grön från sitt spel hittills, men det är ganska tunnt och svårläst i trakterna Octagonal, BioBunker, Sidd. Fjodorsenuba är fortsatt åt det rödare hållet, och den där posten nyss har jag lite svårt för att tolka om det är riktig eller spelad affekt kring hans eget spel - speciellt när den kommer och det inte finns så många röster på Fjodorsenuba. Det känns lite taskigt men jag byter ändå röst dit.

Röst: @fjodorsenuba
Går bra att ta mig nästa runda ;)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
1/6, väl. Bautabomben gör 1T6x2 i skada, väl?
Ah, hade för mig att det var 2T6.

Är tillbaka från träning nu men fullt ös med familjen. Jag ska försöka hinna ge ett testamente men det blir väldigt skralt pga det inte blev något av samtalandet i R1 alls :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Det är inte helt kongruent nej, vanlig bautabomb gör 1T6 x 2 men om ulvar bombar sig själva är det 2T6.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,654
Hm, nu kommer funderingarna. Rasmus har levererat bra resonemang och Fjodors uppgivenhet känns inte så spelad. Men min trio misstänkta är ändå Rasmus, Fjodor och Octagonal.

Jag är grön, Impetigo och Vimes också. Empi håller jag för grön och Sidd som iofs varit ganska okaraktäristiskt tyst tänker jag nog också är grön. Biobunker har tjötat på aktivt och ger mig mest gröna vibbar.

Jag kan ha fel, har haft det förut, men visar i och med denna post hur jag tar ställning. Vore bra om alla gjorde det - om det är något vi kan lita på så är det att ulvar inte gärna misstänker varandra.

Har skickat bomb på Rasmus.
 
Top