Nekromanti Bu och Bä

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Dagens bä: De 100+ DVD-skivor som Discshop har levererat hem (utan ett enda fel dessutom!). Semestern är räddad. =)

Dagens bu: Att hunden har tuggat på glidmedel och gjort golven såphala i sina försök att maximera effekten av att slunga runt ämnet i fråga.

Era?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Dagens bä: Dagens softande ner på spelbutiken. Har spelat spel hela dagen & just i detta nu fick jag reda på att det blir Arkam Horror på torsdag.

Dagens Bu: Har för lite pengar jsut nu. Är ett stort mörker i min plånbok & konto.

/ Johan K, som fick vissa menatala bilder av Marcos hund & dess eskapader med glidmedlet....
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Jag har aldrig lyckats få svar på riktigt vad "bä" är för något, men here goes...

Bä: Ehr... uhm... Jag har upptäckt Frets on Fire, och det är ganska roligt.

Bu: Jag är fylld av ångest över min ekonomi (massor av tusen i skulder), att jag inte vet om jag får fortsätta plugga till hösten, att jag måste hitta en praktikplats som inte får vara inom handel, hotell/restaurang eller jordbruk innan fredag, och hundra andra saker.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Bu: Totalkaos på jobbet. För er som inte vet så sköter jag virkestorkar på ett sågverk, och idag så hade en av torkarna fått totalknas och två andra halvknas, så det har varit ett jävla frettande. Sen när jag kom hem så var jag tvungen att städa hela huset, för mina päron kommer hem från England imorrn.

Bä: Det här. :gremgrin: (Okej, det har inte varit en särskilt intressant dag :gremtongue:)

/Kalle
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Dagens BU: Vaknade med en fästing i naveln. Kliar som satan. Och jag minns inte hur länge sen jag vaccinerade mig. Förhoppningsvis skyddar bukfettet. ;-)

Dagens BÄ: Suveränt god Thüringer Bratwurst (the real thing) till middag. Heja Tyskland.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Dagens Bä!: skagentoast, plankstek och en Guinness på den lokala finresturangen. Mums.

Dagens Bu: Intriger i simklubben vars styrelse jag är ledamot i. =(
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Dagens "bu": att folk använder "bu och bä" så ohyggligt felaktigt. Uttrycket är "varken bu eller bä" och inget annat, och kan inte alls användas så här.


/Dimfrost, gammal, grinig och språkelitistisk
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
kan inte alls användas så här.
Klart det kan. Alla inblandade tycks ju begripa, vilket innebär att omformandet av uttrycket uppfyllt språkets mest grundläggande krav om att vara kommunikativt.

Om alla inblandade begriper vad som menas, så fungerar språkbruket. Uppenbarligen. Det är det enda krav som behövs.

//Krank, som i alla lägen förespråkar språkets kontinuerliga utveckling
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Dagens bä; nytt jobb efter en mindre tid som arbetslös.
Dagens bu; jag är inte direkt bäst på det..
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Dagens Bu: Livets ändamålslöshet gnager mig.
Dagens Blä: Det är tråkigt på forumet.
Dagens Blaha: Allt saknar mening.
Dagens Blähu: Jag har inte åstadkommit något bra på länge.
Dagens Bronk: Det är inget bra på teve.
Dagens Bröl: Jag läser Paul Austers Resor i Skriptoriet, men den är inget bra än så länge.

Dagens Bravo: Bacon. Det är så djäkla gott. I en rättvis och välbalanserad värld hade det kostat skjortan, men såsom en gåva från en högre och alltigenom god makt - så är det billigt och lättillgängligt. Det finns ingen anledning att ha ångest eller vara besviken på världen så länge som det går att göra baconsmörgåsar.

Å så var det kul att spela Cthulhu 500 mot Dante och Herr Nils. Och nu ska jag dricka en massa Laphroaig. Livet är gott.
 

frekir

Veteran
Joined
14 Jun 2004
Messages
1
Location
Visby
Dagens bä: Fixat lägenhet inför studierna i Visby som börjar i slutet på augusti.
Dagens bu: Det har varit alldeles för varmt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Plus1: Jag har en flickvän.
Minus1: Hon är i Norrland just nu.

Plus2: Hey, jag har också shoppat på discshop. La en order idag. Weeee.
Minus2: Jag måste vänta 2 dagar (gissningsvis) på ordern. *Otålig*

Plus3: Det är aslugnt på jobbet.
Minus3: Det är aslugnt på kundernas jobb med, så det är omöjligt att få tag på nån om man behöver prata om nåt.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Måste hålla med om att det här är ett nytt sätt att använda bu och bä på men visst:

bu1: Feliath som inte respekterar moderators stopp i en tråd.

bu2: Knastret i tangentbordet på laptopen som uppstod efter att jag spillde ut cola (okej, kunde varit värre, min gamla laptop kortslöts efter en liknande incident med vin) och som också orsakar svårighet att använda alla tangeter som ligger till vänster.

Oj, jag kan komma på alldeles för många saker där.. Får tvinga fram ett bä tror jag bestämt.

bä1: Den fina rinramningen och upphängningen av min konst.

bä2: Min examen (hur glömmer jag hela tiden bort att jag hämtat ut examen?).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Dagens bä: Flickvännen gav mig RoboRally utan någon speciell anledning (förutom att hon älskar mig).

Dagens bu: Jag har inte uträttat en enda sak idag heller.

/Han som tänkte välja att han knappt kan se på vänstra ögat, men det går över
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Bu: Att jag missade väckarklockan och vaknade 15.47, trots att jag just nästan lyckats få min dygnsrytm rätt.

Bä: Med risk för att låta som en amerikansk high schoolelev, så är denna korta dags Bä dagens avsnitt av So you think you can dance? på kanal 5.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Det gjorde han ju faktiskt visst det. (NT)

NT = No Text (Ingen text)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Ni har båda fel

Ety Waliums inlägg ju faktiskt inte var ett trådstopp över huvud taget utan blott en uppmaning om att undvika personangrepp. Således hade Feliath inte kunnat bryta mot moderatorns trådstopp ens om han velat, eftersom det inte fanns någon trådstopp att bryta mot.

/Kalle
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Dagens (?) bä: Jag fick min nya ryggsäck igår.
Dagens bu: Jag behövde stiga upp.

Dagens (!) bä: Jag har Alien vs. Predator 2 som väntar på mig när jag kommer hem
Dagens bu 2: Jag har lovat mig själv att inte börja spela förrens jag lagat min cykel.
 
Top