Nekromanti Bu och Bä

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Dagens bä: Ska spelleda idag. Har inte haft så kul på åratal.

Dagens bu: Jag har ont i höger sida, höger axel, höger arm och höger nacke. Jag vet sedan tidigare att detta alltid händer om jag sitter fel vid datorn. Måste ändra på möbler etc så jag får en vettig ställning...

Erik
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Dagens Bu: Just nu sitter jag sysslolös igen efter att en patient uteblivit utan förvarning. (Kanske ännu en som inte har tid med värk i det fina vädret. Vanligt på sommaren.)

Dagens Bä: Därför har jag mer tid till att slösurfa på rollspel.nu på jobbet!

Gordeg
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Gårdagens Bu är sommarimproduktivitet. Jag satt nästan hela dagen igår och försökte skriva på den nya regelversionen till Millennium och slutade med mindre text än jag började med. (Jag strök ett stycke som blivit inaktuellt.)

Gårdagens Bä var att jag sparat min omgång av Civilization IV 30 sekunder innan åskovädret orsakar ett halvsekundslångt strömavbrott som får min dator att starta om.

(Ja, jag har upplevt dagar med mer spektakulära händelser.)

/tobias
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,882
Location
Port Kad, The Rim
Dagens bu: Sura barn som bråkar sig genom frukosten. :gremmad:

Dagens bä: Min promemoria om Pakistans kärnvapenprogram är färdigskriven. :gremsmile: :kaffe:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
Dagens Bä: Inget ännu...

Dagens Bu: Känslan av att det i allmänhet suger att vara student. Om man inte lyckas få sommarjobb (vilket är svårt i vissa landsändar) och blir tvungen att gå på soc, så tycker de att det känns nödvändigt att slussa ut en på praktik... Vafan - jag läser till lärare (svårt att praktisera som lärare på sommarn), jag kommer att börja läsa till hösten (praktiken kommer mao inte att kunna leda till arbete i framtiden) och det enda de har att försvara det hela med är något mummel om "motprestation". Man måste "förtjäna" sitt socbidrag, uppenbarligen. Lustigt, jag trodde att soc var något man hade rätt till om man inte kunde försörja sig. Men det är väl den där förbannade kapitalistiska etosen om att "ingenting är gratis" som spökar.
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Om alla inblandade begriper vad som menas, så fungerar språkbruket. Uppenbarligen. Det är det enda krav som behövs.

Jag håller med. Om alla bara smurfar så att smurfen framgår så spelar det mindre smurf vilka ord man väljer! :gremwink:

Vill f.ö rekommendera det här kloka inlägget.

/Sax, fast det är ändå kul att vara språkpolis. Allt för att reta.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture


Dagens Bä var mycket lättare. Jag fick äntligen den bunt med Supergänget som jag beställde förra månaden. Nu har jag hur många som helst (nästan).

/tobias
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Dagens Bä: The Shield säsong 5 damp ner i brevlådan och det är spelmöte ikväll! Woo!

Dagens Bu: Visdomstanden är fortfarande paj och den kaninte tas ut förän min tandläkare kommer hem från sin semester. Det kommer nog vara bu ett bra tag framöver...


Storuggla, får
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,577
Bra: Har varit två veckor i Jordanien. Så jäkla skönt att vara där igen.
Dåligt: Är tillbaka i sveriges rövhål, Borlänge.
Bra: Köpte en nyckelknippa med Handala.
Bra: Snappade upp historien om mannen bakom Handala, speciellt hans död (se länken ovan). Sätter liknande kontroverser den senaste tiden i ett annat perspektiv.
Dålig: Kylen är tom.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Dagens bä:
Skall köpa ett rollspel på tradera snart.


Dagens bu:
Att spelet gick från 24:- som jag trodde mig kunna få det för, till 67:- istället.
:gremwink:
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Dagens bu: Att hunden har tuggat på glidmedel och gjort golven såphala i sina försök att maximera effekten av att slunga runt ämnet i fråga.

Dagens bä-hä-hä (för oss andra) blir när du ska förklara den plötsliga halkan för svärfar... (hoppas att han håller sig borta tills det är sanerat :gremwink:)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bara Bu nu

Bara BU nu: Det var bä när jag trodde jag skulle klippa ett SRR på tradera, men något svin lyckades peppra om mig i sista minuten när vi hade budkrig på sekunderna... :gremfrown: BU!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,494
Location
En mälarö
Re: Bara Bu nu (ot)

Det var bä när jag trodde jag skulle klippa ett SRR på tradera, men något svin lyckades peppra om mig i sista minuten när vi hade budkrig på sekunderna...
Surt! :gremmad:

Det är förövrigt ungefär det enda jag inte tycker om med tradera. Innan tradera fanns, för en 7-8 år sedan, så handlade jag ett antal gånger på auktionssidan ebazaar (eller hur 17 de nu stavade) och där hade de en funktion som slog igång när sista-sekunden-bud lades: om man lade ett bud när det var mindre än en minut kvar så förlängdes auktionstiden med en minut. Reslutatet blev då att en auktion inte avslutades innan alla budgivare fått chans till, och således inte kunde bli överbjudna i sista sekunden utan att hinna reagera. Jag fattar inte varför tradera inte har det så.

/Anders
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Dagens bu: Någon hade slängt en glasflaska på cykelvägen, jag klarade mig undan punka men blev ändå sur.

Dagens bä: Jag fick sitta i hängmattan med min son, snusa i hans hår och läsa Min morbror trollkarlen för honom. Kapitelböcker är en hit!
 
Top