NYHET Broken Empires

Som gammal DoD Expert-nostalgist, så har jag sneglat mycket på Mythras när DoD23 känns lite lättviktigt, men tänkt att det kanske är för mycket för mina spelare, som inte delar min nostalgi. Broken Empires kanske är ett alternativ?

Men DoD23 räcker nog bra tills nya DoD Expert kommer. Om det fortfarande känns som jag vill ha mer mer, så kanske...
Om dina spelare tycker Mythras är tungt kommer de INTE att gilla BE bättre...

Nä, det är verkligen extra allt.
Är nu inne på kapitlet om skador. Det är ett riktigt sömnpiller med massa steg för läkning och infektioner mm. Finns kanske de som gillar sånt men jag är inte en av dem. Om jag spelar detta kommer jag nog se över kapitlet och se vad som kan föreklas.
Som tur är har han ett par sidor om hur han tycker sitt eget spel kan förenklas också! 😃

Som gammal DoD Expert-nostalgist, så har jag sneglat mycket på Mythras när DoD23 känns lite lättviktigt, men tänkt att det kanske är för mycket för mina spelare, som inte delar min nostalgi. Broken Empires kanske är ett alternativ?

Men DoD23 räcker nog bra tills nya DoD Expert kommer. Om det fortfarande känns som jag vill ha mer mer, så kanske...
Nja. Skills är hyfsat rättframt, men combat känns nästan som Rolemaster-nivå, och även om jag gillar magi-delen har den lite väl mkt pill I sig för de flesta normala människor. Och mkt känns öppet för godtycke. Jag har aldrig fattat varför man gör regel tunga spel om man ändå lämnar mkt öppet för SL att bedöma hela tiden.

Back