Det känns som en habil syntes av BRP regler. Känns enklare än Mythras utan att bli för simpelt. Och så har det soloregler som är en förenklad variant av Mythic GME.Bara av att ha läst...
Märkligt, står såhär i kickstarten:Börjat läsa detta nu. Men asså 667 sidor.
Måste vara massa fluff som kommit till i kickstartern? Synd.The Broken Empires RPG™ core rulebook is a 250-page, full-sized, hardcover tomemeticulously designed to immerse you in a gritty, fantasy setting, and to help you quickly find the information you want. It is the only resource players and Game Masters need to play the game.
Magi, alltså. Jag vete fan om jag sett ett enda magisystem som jag tror hade funkat smutt vid bordet med gruppen jag brukar köra med. Ett som kräver kreativa spelare låter .. hmmm hur ska jag säga... inte lovande. Det låter långsamt, krångligt, och fullt av förhandling och pill. Men jag är öppen för att jag kan ha fel där.Ja, det är en himla massa sidor. Jag har bara läst lite på magisektionen och jag gillar hur det verkar funka. Hur det sedan funkar i spel är en annan sak, kräver nog kreativa spelare.
Det var så D&D 1.0 kom till, och det gick väl hyfsat. (-;det här med att bygga ett greatest-hits-system av ens favoritbitar från olika spelsystem och fallgroparna med det.
Är kvant-rese-reglerna bra?Det enda som är lite tråkigt är rese-reglerna