Mycket bra förslag. Men gruppen har redan spelat M0 för några år sen, så jag tror inte det finns så stort intresse.Som redan konstaterat så passar ju Mutant År:Noll in på rätt mycket av det; att utforska en zon är enkelt att förbereda och Arken tillåter att alla har olika rollpersoner för olika konstellationer.
Mycket förtjust i Aliens cinematics - men i alla fall de från Ligan är på tok för långa (och redan spelade med delvis samma spelare...)Alien? Cinematic play passar ju bra för one shots.
I alla fall några av de här ska funka på en kväll.Mycket förtjust i Aliens cinematics - men i alla fall de från Ligan är på tok för långa (och redan spelade med delvis samma spelare...)
Trots "inte fantasy" har jag ändå själv tänkt den tanken. Alla spelarna gillar ju Warhammer. Har för mig att @Rymdhamster spelat något sådant och pratat om det.Altdorf by night
Hum... jag har spelat ett par konventsäventyr med Magnus Seter på temat. Alla spelar stadsvakter, alla heter Wilhelm (om jag minns rätt). Sen har jag spelat något i en annan grupp som släpptes till just WFRP4th edition där man blir rekryterad in i stadsvakten och får gå runt på patrul. Det var riktigt kul det med! Absolut ett kul upplägg för warhammerspelande med massor av möjligheter!Trots "inte fantasy" har jag ändå själv tänkt den tanken. Alla spelarna gillar ju Warhammer. Har för mig att @Rymdhamster spelat något sådant och pratat om det.
Men det är inte ett eget spel va?
Just. Funderat på det med. Dock, och nu är jag kanske för styrd av spelets upplägg, men det drar ju åt mysterier/deckare, så jag är rädd att det vore lätt att fastna.Bladerunner känns ju annars som det kan vara funkis. Varje kväll ett nytt uppdrag. Nya replikanter att jaga ner.