Bra mobilspel jag spelat på sistone

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jagg håller inte riktigt med. Visst, en del lekar ger sig själva (som Move), men det är bara ungefär hälften av korten i min Wong-lek som är riktigt Core, och resten går att laborera med (Magik, Invisible Woman och Arnim Zola är alla kort jag skulle testa om jag hade dem). Man kan ofta göra modifikationer - en del Self-Destruct-lekar har Moon Girl för att man riskerar att få slut på kort annars, en del lekar blandar Self-Destruct och Discard, Devil Dinosaur är så bra att man ofta kan splasha in honom. Har du utrymme för counters som Shang-Chi, Cosmo och Enchantress kan det vara extremt efektiva tillägg till ett annat lekkoncept (hata Cosmo!). Och så finns en uppsättning icke-uppenbara lekar som Serra, Destroyer-Armor-Professor X, Mr. Negative, No Ability-Patriot, Sunspot-Armor-Infinaut (som lär bli väldigt poppis när She-Hulk kommer), Lockjaw-Reveal, Beast-Falcon-Weenie-recycle, Power 3 Cerebro, och så vidare.
Ok, då är det nog dels min okunskap, och dels min något bergränsade kortsamling som är problemet snarare än designen i sig.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Ok, då är det nog dels min okunskap, och dels min något bergränsade kortsamling som är problemet snarare än designen i sig.
Det du säger stämmer på ett vis - man kan göra en lek genom att välja Reveal, Ongoing, Destroy, Discard, och så vidare (mina två första var en Ironheart-White Tiger-Odin Reveal och sedan en Spectrum-Ongoing) - men ju bättre kortsamling man har, desto mer möjligheter öppnar sig.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Netflix har lagt till Kentucky Route Zero och Oxenfree i sitt mobilspelsbibliotek.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag spelar Neverwinter Nights till Ipad. Kameran är bättre nu än när jag testade för något år sedan så det går att spela. Jag spelar sen kassa första kampanjen men kommer nog byta till det nya roligare materialet när jag blivit varm i kläderna.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Terra Nil (demot) - Världen har gått åt skogen, allt är förgiftad ödemark. Sätt ut vindkraftverk, markrenare och bevattnare så att det blir grön och fin natur. Sätt sen ut ännu mer mackapärer så naturen blir diversifierad till sumpmark, granskog osv. Inse att det här är nån slags utrymmesoptimeringsspel och faktiskt lite svårt.

Jag har mentalt en genre spel som är “jättegulliga men jättesvåra för jag orkar inte sätta mig in i de underliggande mekanismerna”. Där ingår Reus, Banished, ett gäng till som jag glömt och tydligen också Terra Nil.

Slutbetyg: Jättegulligt men inget jag orkar med. 85 på krankskalan.
Så skrev jag i Speltimmen december 2021. Sedan dess har Terra Nil släppts och lagts till samlingen med mobilspel som följer med Netflix. Vid det här andra försöket blev jag uppenbarligen tillräckligt pepp att jag tog mig till tredje "banan".
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,220
Netflix har lagt till Kentucky Route Zero och Oxenfree i sitt mobilspelsbibliotek.
Hur funkar det? Rent praktiskt, alltså? När jag letar igenom Netflix hittar jag ingenting när jag letar efter dem...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Grim Quest - "RPG" där man gör allt det vanliga: slår ihjäl monster, lotar, köper utrustning, köper spells och utforskar en ganska lökig story. Simpel design och ganska repetetivt och "grindy", men kul tidsfördriv! Flufftexterna är rätt välskrivna!
En mer ambitiös uppföljare (en prequel egentligen) har kommit: Grim Tides. Samma sak som ovan gäller. Jag tycker det är ett finfint tidsfördriv!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Har intet testat Netflix-dpel ännu men det verkar ju schysst. Kul också att dom har portat vissa spel som annars inte fanns på android. Som Moonlighter exempelvis
 
Top