Bra grejer!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Jag gillar verkligen den nya forumvisningen Dante fått till! Att man får samma vy var man än går.

Jag kan tänka mig att det är lite ovant för er som körde den andra typen av visning, men för mig känns navigering nu mycket smidigare och listan över senaste aktiviteter mycket överskådligare.

Och en väldigt aktiv tråd dränker nu inte ut alla andra trådar.

Tummen upp!
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Tänkte beställa från drivethrurpg.com, något en bör passa på att beställa när en ändå är igång, finns det några gömda guldkorn?

Tips till alla föräldrar som aldrig får till spel: håll i eller gå med i två olika kampanjer. När den ena ställs in är det ny chans redan veckan efter. Komma iväg 1 gång i veckan borde gå att boka in. Min bästa strategi.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
.Per.;n327510 said:
Tänkte beställa från drivethrurpg.com, något en bör passa på att beställa när en ändå är igång, finns det några gömda guldkorn?

Tips till alla föräldrar som aldrig får till spel: håll i eller gå med i två olika kampanjer. När den ena ställs in är det ny chans redan veckan efter. Komma iväg 1 gång i veckan borde gå att boka in. Min bästa strategi.
Min bok! (Den är grattis: https://www.drivethrurpg.com/product/274133/Vargaldern?manufacturers_id=14509 )
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.Per.;n327510 said:
Tänkte beställa från drivethrurpg.com, något en bör passa på att beställa när en ändå är igång, finns det några gömda guldkorn?

Tips till alla föräldrar som aldrig får till spel: håll i eller gå med i två olika kampanjer. När den ena ställs in är det ny chans redan veckan efter. Komma iväg 1 gång i veckan borde gå att boka in. Min bästa strategi.
ja, vi siktar alltid på 1 gång i veckan så de blir ungefär var tredje med lite tur ;) men då jobbar alla som idioter med olika skift kvällar och helger
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Sommarläsning? För egen del verkar det bli tema rymd, beställe precis:

Odd Soot
http://www.frostbytebooks.com/odd-soot

Samt

Mothership + Dead planet (något för alla OSR:spelare)
https://www.youtube.com/watch?v=0FewzwxZWs0

Väldigt tänd på idén att flytta Cthulhu-kampanjen Beyond mountains of madness till rymden (Odd Soot) med Mothership osv som inspiration. Det borde ge en något stelbent, karg och bitvis ... tråkig kampanj lite mer fart, fläkt och flärd.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
.Per.;n327995 said:
Odd Soot

Samt

Mothership + Dead planet
Både Odd Soot och Mothership verkar spännande. Dead Planet är dock, baserat på recensionen i Fear of a Black Dragon, för groteskt för min smak.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
Sysps Kuf-kampanj rullar vidare. Författarens spelare var sjuk, så sjuksköterskan och min cellist fick äventyra på egen hand. Vi träffade några läskiga brandmän och sedan gjorde vi en ritual på en myr och korsade barriären. På andra sidan hade vi ett informativt möte med ett monster och kom därifrån helskinnade med ett halsband av tänder och en liten blå ko.

Kuf has the best of loots.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Igår spelledde jag ett prova-på-pass Symbaroum för två barn och två vuxna och timmen efter ett prova-på-pass Handbok för superhjältar för fem barn i åldrarna 6-12 år. Båda passen blev mycket lyckade och uppskattade :)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
.Per.;n327995 said:
Det borde ge en något stelbent, karg och bitvis ... tråkig kampanj lite mer fart, fläkt och flärd.
Smaken is like baken, men detta är vad jag tycker gör BtMoM. Utan avtrampet i det banala och karga finns det mindre kontrast mot de senare delarna. Jag älskar idén, men kan faktiskt föreställa mig att kampanjen blir “bara ännu en ruin” som du beskriver det.

Helt enkelt: att BtMoM inte har fart, fläkt och flärd är hela poängen.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Fick hem The Expanse-rollspelet igår, har ett obläddrat Odd Soot som väntar på mig, och är slutligen snart klar med en första genomläsning av Kult Divinity Lost. Väntar också med spänning på Mothership.

Det syns, märks och känns att det är en guldålder för rollspel just nu och att den inte verkar sakta ned! Och i min grupp har vi pratat om potentiella helhelgsspel, sommarkampanjer, och mycket annat coolt. The pepp is strong!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Hemma i Umeå på semester och igår hade jag möjlighet att gästspela i en kampanj där de kör Sagan om Ringen-rollspelet. Jättetrevligt att spendera en kväll med nya och gamla vänner, och att få rulla 165 på mitt första slag, trots att jag började med -6 på grund av svårigheten (rullade 100 på tärningarna första gången, så jag fick ju rulla en gång till och lägga på). Jätteskojigt att se har de entusiastiskt-ironiskt dykt ner i det här, och en ljuv påminnelse om min egen kärlek för Q-faktor* i rollspel!

* Q = quirky, hög Q-faktor = spel med många egenheter eller knasiga detaljer
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Körde DnD5 med min hemmagrupp häromdagen. Mina kära spelare spenderade halva mötet med diverse samtal, bråk och småaktigheter som alla kretsade kring det faktum att den ena rollspersonens lillasyster (NPC) på en annan rollpersons inrådan börjat lära sig magi själv men helt uppenbart var för omogen för att hantera sina krafter och behövde en lärare. Men vem skulle det bli, däri låg konflikten! Och det var jättekul att bara sitta och spela med på alla spelarpåhitt som situationen genererade! DnD som såpa, nästan. Vi spelade i sju timmar, slog 0 attackslag, 0 saves och spelgruppens gubbar kastade totalt 3 trollformler på den tiden (Invisibility, Invisibilty, Detect Magic om någon undrar).

En av mina spelare påpekade att hon spelat DnD5 med fyra olika grupper och det var som att spela fyra olika spel. Det är möjligen någon som går att säga om alla rollspel, men undrar om det inte också har att göra med sättet som DnD5 är skrivet på. Vad vet jag.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
luddwig;n326345 said:
Enligt önskemål.



Jag har faktiskt inte jättemycket rollspel. Några fler än som syns på bilden i och för sig, men riktigt allt i den hyllan är å andra sidan inte rollspel.
Oooo, Mutant 2089-lådorna däruppe får mitt hjärta att klappa lite fortare!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
zonk;n332157 said:
Oooo, Mutant 2089-lådorna däruppe får mitt hjärta att klappa lite fortare!
Nya Mutant har jag faktiskt komplett. Bara ett äventyr där jag skulle vilja byta upp mig till ett snyggare ex.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Bra grejer?

Vi kör 3:e speltesttillfället imorgon. Vi har tagit oss igenom 1 (av 2) introäventyr till Kopparhavets hjältar och är nu inne på prologen av kampanjen Sirenens klagan. Jag har dessutom haft tid att fixa lite kartor till vår kommande artikel i Fenix där Dimön gör comeback!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Sommaren är över. Ur ett rollspelsperspektiv är det bra eftersom jag varken skriver eller spelar något på sommaren. Nu på hösten tar rollspelandet däremot fart igen. På lördag är det Grottröj och om två veckor fortsätter min grupp med Världsrymdens vagabonder-kampanjen.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Vi kör på i Mutant år Noll och jag har jäkligt kul med hexcrawling, fisktankig ark, slumptabeller för att skapa zoner, dödliga strider, och massor av annat som får mig att spelleda på ett helt annat sätt. Jag har aldrig haft mycket till övers för svensk post-apoc men här gillar jag det faktiskt! Likaledes är jag försiktigt positiv till Fria ligans tärnings-system, det är rappt och funkar bra, även om jag saknar T100/T20 en del.

Kort sagt, skitkul att spelleda, och underbart att slippa preppa så förbannat mycket! Spelarna har verkligen gått igång på det oxå.
 
Top