Bra filmer du ogillar

och väl uppenbar i sin symbolik, det blev lite sekundärskamigt.
Jag minns inte symboliken, bara att jag såg den på en 3D-TV och upplevelsen var hisnande. :D Minns prat om att förståsigpåare ville ha en kärleksrelation med någon på jorden och så vidare... men det hade missat att filmen är ett visuellt spektakel med fokus på att rubba åskådarens sinne.

Byggt för ilinx.

Några till filmer från senare år som var klart underväldigande:

Poor things - helt ointressant
Gladiator 2 - fullständigt oengagerande
The substance - bortkastad tid

Hävdar någon att det är en bra film?

Haha verkligen. Det är nog den sämsta filmen som gjorts på 2000-talet.

I Gustavs försvar så fick den rätt okej recensioner. Vilket jag verkligen, verkligen inte kan förstå. En annan grej jag inte kan förstå är hur NÄSTAN VARENDA recension jag läste av den lyfte fram Denzels rollprestation som en av filmens starka sidor. Jag tycker det är en av de sämsta rollprestationer jag sett, någonsin och alla kategorier.

Denzels rollprestation som en av filmens starka sidor. Jag tycker det är en av de sämsta rollprestationer jag sett, någonsin och alla kategorier.
En till trä-skådespelare. Han har förstört nästan alla filmer jag sett med honom. Book of Eli är väl en sevärd film, trots honom. Det här något med hur stolpig han är som aldrig känns trovärdigt. Jag ser tydligt att det är en fernissa av "skådespelarläge" ovanpå en kropp.

Jag minns att jag inte alls gillade Children of Men när jag såg den.
Jag minns dock inte varför, eftersom jag inte kommer ihåg någonting av filmen förutom att den handlade om att folk inte längre fick barn. Att jag inte minns den kan säkert ha någonting att göra med att jag inte gillade den, då den uppenbart inte lämnat något avtryck.

Det enda jag vet säkert är att jag generellt har väldigt svårt för Clive Owen, som ju är en sällsynt personlighetsbefriad skådis.
Framför allt är den kvinnliga huvudrollsinnehavaren katastrofal. Dålig spelad och dåligt skriven karaktär.

Det här är väl värt ett eget litet pris, jag menar den sämsta filmen som gjorts under 2000-talet, det är fasen ingen enkel bedrift.

Gladiator 2 bör undvikas, *notes down*

Om jag ska skriva heeelt affektneutralt så kanske jag inte riktigt kan stå bakom det uttalandet. Men såhär, jämfört med förväntningar, budget, prisad förlaga och de förhandsrecensioner som den fick så kan jag tydligt säga att det är den största besvikelsen under 2000-talet.

En till trä-skådespelare. Han har förstört nästan alla filmer jag sett med honom. Book of Eli är väl en sevärd film, trots honom. Det här något med hur stolpig han är som aldrig känns trovärdigt. Jag ser tydligt att det är en fernissa av "skådespelarläge" ovanpå en kropp.

hm, jaa, jag vet inte. I vissa roller funkar han. Tex i "training day" tycker jag hans still fungerade till filmens fördel. Men i den här filmen är han SÅ malplacerad att jag blir helt paff. Han spelar en romesk senator för 2000 år sedan men gör det med en "coolness", slängighet och modern känsla som att han är en hip hop artist.

Tycker prestationen är så otroligt anakronistisk och off. Och i recension efter recension står det något i stil med "Washingtons fantastiska skådespeleri......//..." :oops:

Med tanke på att första Gladiator inte är mycket att hänga i julgranen så är jag inte förvånad över att uppföljaren lämnar mycket att önska.
Håller med dig Franz, gladiator 1 är inget vidare men ändå bättre än sämst under detta årtusende.

Oldboy (2003, Park Chan-wook). 1/5.
3-Iron (Kim Ki-duk, 2004). 1/5.
The Man Who Wasn't There (2001, Coen). 1/5.

Back