Bossar i rollspel är supercoolt!

Ingen aning, jag har aldrig läst boken.

Det finns däremot en utmärkt film baserad på den ännu mer utmärkta tv-serien som jag är väldigt förtjust i :)
Ja, filmen är synnerligen utmärkt! Nu när jag tänker efter så tror jag att de där har ändrat lite rörande hur Katla går om intet. Men det hör inte hit eller dit, håller oavsett med om att hon absolut är en slags slutboss, även om det skulle vara så att hon faller på eget grepp (fummel existerar ju inom rollspel som sagt :))

Ja, filmen är synnerligen utmärkt! Nu när jag tänker efter så tror jag att de där har ändrat lite rörande hur Katla går om intet. Men det hör inte hit eller dit, håller oavsett med om att hon absolut är en slags slutboss, även om det skulle vara så att hon faller på eget grepp (fummel existerar ju inom rollspel som sagt :))

Är Karm ens med i filmen?

Är Karm ens med i filmen?
Det var alldeles för länge sedan jag såg den för att vara helt säker, men jag tror inte det. Om jag minns rätt ramlar Katla ner i en lavapöl i henens grotta i filmen.

En boss som jag minns i ett Neotech äventyr @Tre solar skrev flydde hela tiden längre och längre in på "banan". Han skickade hejdukar på en, flytte uppåt och satte eld på undervåningen, hoppade in i en mech och vad mer det nu var.

Det var alldeles för länge sedan jag såg den för att vara helt säker, men jag tror inte det. Om jag minns rätt ramlar Katla ner i en lavapöl i henens grotta i filmen.
Well, sitter på en sten som Jonathan välter ner i en lavapöl. Eller kokande lera, osäker på vilket.

Karmafallet nämns (som förrädarens sista viloplats), men inte Karm (i vart fall inte i filmen, kanske gick TV-serien in mer i detalj?).

Jag har ju inga svårigheter att tänka mig att budgeten inte räckte till två jättemonster...

Skulle exempelvis kunna tänka mig en "bossfajt" i form av en rättegång där rollpersonerna står åtalade och måste försvara sig.
Detta har jag spelat som spelare... I D&D5e!

Vi hade befriat ett dvärgafäste från eldjättar i en klassisk jättelik fight mot big bad ledare. När det var över hittade vi tecken på att en av drottningens närmsta män låg bakom det hela. Vi anklagade honom och det gick till rättegång, där det gick fram och tillbaka innan vi vann målet. Vi blev i gengäld svartmålad esim skurkar av den åtalade. Fasen vad det var kul och spännande! Jag som spelade en Barbar med hög karisma var vår sidas talare. Mycket nervigt, och jag körde soundtracket från Phoenix wright som stämnings musik i bakgrunden hela tiden (vi spelade online så det var bara musik för mig) . Ska se om jag kan hitta hela spelrapporten om någon vill läsa

Ingen aning, jag har aldrig läst boken.

Det finns däremot en utmärkt film baserad på den ännu mer utmärkta tv-serien som jag är väldigt förtjust i :)
Såg om den häromsistens med dotra. Faen vad fin den är! Fast hon tappade intresset, ungdomen av idag :rolleyes:😄

Back