Bob The Worldbuilder om AI

Status
Not open for further replies.
Man ska också komma ihåg att ett verk i första hand görs av en människa. AIn är bara som att ha en medarbetare som bidrar med input. Det är inte annorlunda en att ha ett team med ett antal människor, och det gör inte den som håller i teamet till mindre delaktig.
Nu går ju diskussionen i cirklar, men detta håller jag helt enkelt inte med om. För mig är det smått ofattbart att man kan titta på en AI-genererad bild och säga "den här har jag gjort".

Men jag tror inte vi kommer övertyga varandra åt ena eller andea hållet - gissningsvis finns det andra saker vi håller med varandra om, men här verkar vi få acceptera en ravin mellan oss.

Förslag: skapa en tråd där alla får skriva ett (1) inlägg om "det här tycker jag om AI", som man får uppdatera om man mot förmodan skulle ändra sig. Så har alla fått säga sitt och "diskussionen" om "AI bra eller dåligt?" kan läggas ner.

Ärlig fråga, ingen som har något mer att säga utifrån Bobs video? Den var intressant tyckte jag, men jag börjar fundera på om folk ens kikat på den eller ens bryr sig om den vid det här laget.

Förslag: skapa en tråd där alla får skriva ett (1) inlägg om "det här tycker jag om AI", som man får uppdatera om man mot förmodan skulle ändra sig. Så har alla fått säga sitt och "diskussionen" om "AI bra eller dåligt?" kan läggas ner.
Jag insåg inte hur pass utspelad den här diskussionen var när jag startade tråden, nu har jag mest dåligt samvete inför vår utmärkra admin...!

För mig är det smått ofattbart att man kan titta på en AI-genererad bild och säga "den här har jag gjort".
Återigen har du flyttat målstolparna. Du pratade först om verkshöjd och nu att man tar på sig att man har gjort verket.

Jag har påpekat detta hos dig flera gånger i tråden.

Som en sidonot: genererat innehåll enligt lag får aldrig upphovsrätt. Så att generera bilder och text och sedan presentera det gör att vem som helst får använda det. Svårt att bevisa huruvida innehållet redigerats dock.

Status
Not open for further replies.
Back